3259
Sök

Watt hit och watt dit, ä det så noga?

Solfilmsmontör
947 Inlägg
2 juni 2007
Kettunen skrev:
Pioneer LÄTT här! Pioneer gjort tyngre saker . Alpine kommer inte ens upp i den klassen om man snackar om " DYRA " klassen .. Skit i hur dom ser ut. Den är innehållet som räknas

Va menar du med den "dyra" klassen? Jag kör med en Alpine stereo och den slår ju lätt min gamla pioneer som även hade en ljudprocessor tillkopplad så vet inte vad du grundar ditt inlägg på men Pioneer och Alpine är likvärdiga huvudenheter allt beror på vad man vill ha för innehåll. Tidskomp är ju ett måste för den kräsne.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

69 Inlägg
6 juni 2007
Jag har själv JVC:n och tycker att den funkar ok, lite mer inställningsmöjligheter skulle dock inte skada.
Alpine anses ju vara ett väldigt bra märke när det gäller just bilstereo, väldigt många som tävlar använder ju Alpine.

172 Inlägg
7 juni 2007
pioneer helt klart, kör själv på en deh 6800mp.. gudomlig spelare smile

Proljece?
1 464 Inlägg
7 juni 2007
Har en clarion från 98 har lågnivå och remote men klarar dock inte cdrw men cdr funkar fint "skiter" i vilken stereo man har ser coolare ut om man riktigt old stuff och sen blåser bort framrutan med basen smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

125 Inlägg
7 juni 2007
jag har haft två alpine spelare förut, dom var väl okej, men inte prisvärda, inte ens nästan. sedan så kraschade cd:n i båda (2 olika modeller). så alpine cd, njaeee.

har nu en kenwood och den är helt suverän, den har precis allt! 3 par lågnivå som går att justera helt fritt, bas, diskant, mid.... övre och nedre delningsfrekvenser, Q-värde, volym mm, går att justera fritt för varje utgång och område, bas diskant osv...

att den sedan spelar i princip alla format, har 2 usb ingångar, ipod adapter, bluethoot, aux ingång, ingång för 2 växlare skadar inte heller..

och den är inte dyr. så köp en kenwood, slår alpinen med hästvägar, både i finesser och ljud...
ALPINE säljer bara på märket, känns det som iallafall.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
7 juni 2007
twostroke skrev:
jag har haft två alpine spelare förut, dom var väl okej, men inte prisvärda, inte ens nästan. sedan så kraschade cd:n i båda (2 olika modeller). så alpine cd, njaeee.

har nu en kenwood och den är helt suverän, den har precis allt! 3 par lågnivå som går att justera helt fritt, bas, diskant, mid.... övre och nedre delningsfrekvenser, Q-värde, volym mm, går att justera fritt för varje utgång och område, bas diskant osv...

att den sedan spelar i princip alla format, har 2 usb ingångar, ipod adapter, bluethoot, aux ingång, ingång för 2 växlare skadar inte heller..

och den är inte dyr. så köp en kenwood, slår alpinen med hästvägar, både i finesser och ljud...
ALPINE säljer bara på märket, känns det som iallafall.

Du kanske har haft otur med dina spelare?

För oss som tävlar i bra ljud i bil så är Alpine överlägset det vanligaste märket. Och det finns oftast bra anledningar till det. Men därmed ej sagt att den Kenwood du har är dålig på nåt sätt!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Smålänning
7 887 Inlägg
7 juni 2007
Både pioneer och alpine gör bra grejer enligt mig, men jag har dock inte lyssnat så mycket på alpines apparater, men det jag hört är bra. Ett annat märke annars är Blaupunkt, som enligt mig slår pioneer i ljudkvalitet.

Själv så funderar jag på att köpa nakamichi's billigaste. Har lyssnat på den och - vilket ljud! Sen att den ser förjävlig ut i designen är bara bra.

Men Vilket märke du än köper så ska du inte stirra dig blind på effekten.
Med original kablage så kan den ändå inte ge mer än MAX 4x 25 W ca.

Snåla inte bara. En budgetstereo som man kan köpa på netto, t.ex, har fler fuktioner, men långt ifrån lika bra ljud som vilket riktigt märke som helst.

Men som sagt. Både Alpine och Pioneer är bra grejer.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök