Såhär ser det ut just nu, inspektion och vevlagerbyte för att vara på säkra sidan även om de lätt hade gått att köra med de gamla, när man ändå har isär allt då spelar ju 400kr ingen roll för nya lager. Vevaxeln är som ny såklart så man ska ju inte krabba till det i onödan inga konstiga slitage överhuvudtaget förutom det uppenbara från när jag sköt oljeslangen och tappade 4l olja vid 7k rpm o 1kg ladd. Nu vet man att det inte är så känsligt som vissa vill få det att vara, men som sagt, man ska vara på den säkra sidan så man kan sova gott.
Upptäckte blåneringar på svänghjulet men enligt flera som åkt sinterlamell så är det tämligen normalt, ska undersöka efter sprickor imorgon så det inte är något konstigt. Med tvärställd motor utan sprängskydd sitter man ju direkt i skottlinjen vid en sprägning av svänghjulet.
Går i tankarna att sälja alltihop som ett kit färdigmappat och klart nu när man vet att allting håller och fungerar som det ska förutom begagnade M56lådor
Lägg ett bud om du är seriöst intresserad (säljer endast alltihop som ett kit antingen till självplockpris eller inkl montering i din bil) vi pratar inga Kalle Anka pengar jag vet mycket väl vad det är värt och jag måste absolut inte sälja men är lite sugen på ett annat projekt..
Förresten så hittade jag oljeläckaget.. Slangarna till oljekylet var torrspruckna så det var ju ganska lättlöst så teorin om ovala cylinderlopp dog ut fort när min Cocacolaflaska till vevhusventilationen var tom efter 25mils stenhård körning!