Mrsky skrev:
hmm. hur du kan säga att lådan inte rasat är för mig en gåta men men.
Anyway jag tycker det känns som att du stressat för mycket med det här motorbygget! Detta är inte på något sätt att jag vill klanka ner på dig men hur många ggr har du haft ur spisen igentligen? varför inte göra det riktigt direkt när du har ute den?
Låt det ta ett par dagar extra så du är 100 på att allt är som det skall du hade ju tjänat in din tid mångfaldt på det sättet, sen att det naturligtvis är lätt att missa saker när man bygger sin första motor är väl helt oundvikligt och saker går sönder, så är det bara.
Lycka till med fortsättning iaf!
Jag förstår inte hur du tänker, om man inte vet hur det ska vara hur ska man då kunna vara 100% på hur något ska vara? Det är trail 'n error som gäller för att lära sig allt annat är skitsnack om man inte lämnar bort allting, vilket jag aldrig skulle få för mig för sen när det krabbar då står man där och kliar sig. Lägger hellre några timmar extra och lite pengar på att lära mig och förstå hur det fungerar.
Jag har försökt fråga erfaret folk men trots det så blir det fel tex med stakarna som jag körde i blocket då frågade jag en kille som byggt flera vitmotorer, men då pratade han om vevhuset när jag pratade om foderna så det slutade ju med 5 krökta stakar när jag ändå kollade innan. Sen är det ju ett helt mysterium hur jag fick runt den för hand men men.
Vet mycket väl om att jag har slarvat och stressat men hellre det än 5års planering, det är bara metallskrot som går att laga/köpa nytt.
Man kan säga att jag snart är professor på Vitmotorn, jag vet hur man inte ska göra!
Ang lådan så rasad innebär ju att något inte fungerar alls, och det gör den ju.. Bara mindre bra.
Har alla drev utom kronhjul/pinjong extra till nästa låda om/när man rasar 3:ans drev som alltid händer, förr eller senare.
Kod:
Svenskt uppslagsord
rasar rasade rasat rasa(!) verb
störta samman (och förstöras) (även bildligt)
<x rasar>
Tycker det är dåliga vibbar här idag. Jag är inte ledsen, varför är ni?