3698
Sök

Kostnad för kamremsbyte?

23 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Undrar lite om någon har koll på kostnaden för kamremsbyte på en Seat leon?
Både på märkesverkstad och "lite mindre" sådan...

Smålänning
7 887 Inlägg
2 juni 2007
Brukar ligga runt 4 -5000 på märkesverkstad, kanske 2 - 3000 på en mindre verkstad... 350 om man gör det själv...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

23 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Okej!
Mest troligen inte mer än 5000 iaf?
Det låter bra det:)
Tack för svaret...

1 231 Inlägg
2 juni 2007
fan va billigt smile bara göra det direkt på en märkesverkstad big_smile
kostar fan 12-13k på min smile)

Biltokig
870 Inlägg
3 juni 2007
Byta kedjor och glidskenor mm. på min går nog på en 17000 på VAG big_smile

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Reparatör
630 Inlägg
3 juni 2007
Tigerofsweden skrev:

Kan bara göra på märkesverkstad ?? Förklara gärna . Din bil va en årsmodell 2000 om du inte menar någon annan än den du har på din sida alltså.

Gjorde kamremsbyte kmpl + vattenpumpsbyte på samma bil som din . Total kostnad ca 5"
Så 12"13" för att man "måste" göra det på märkesverkstad verkar vara att kasta lite pengar i sjön hmm

1 297 Inlägg
3 juni 2007
Jag betalade 10k förra veckan för kamremsbyte ;X

736 Inlägg
3 juni 2007
Urs och fy, betalade 1600 på volvoverkstad när jag bytte rem + spännare mm på gammelvolvon... tongue

1 231 Inlägg
3 juni 2007
mektrollet skrev:
Tigerofsweden skrev:

Kan bara göra på märkesverkstad ?? Förklara gärna . Din bil va en årsmodell 2000 om du inte menar någon annan än den du har på din sida alltså.

Gjorde kamremsbyte kmpl + vattenpumpsbyte på samma bil som din . Total kostnad ca 5"
Så 12"13" för att man "måste" göra det på märkesverkstad verkar vara att kasta lite pengar i sjön hmm

tur att du kan svenska så bra (Y)
menade att om hon får det för 5000 hos Seat så är det väl inte så jävla mkt att tveka på ...

2 600 Inlägg
3 juni 2007
tur att man ha kedja istället för kamrem haha(:

gör som jag kör gubba racer=)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
3 juni 2007
hur mkt bättre är kedja än rem!? behöver maninte byta kedjan lika ofta lr inte alls!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 600 Inlägg
3 juni 2007
man behöver inte bytta kedjan mer en en gång kanske  bättre me kedja tycker jag personligen(:

gör som jag kör gubba racer=)

Fri fart för ett fritt folk!
14 210 Inlägg
3 juni 2007
frasse4 skrev:
Urs och fy, betalade 1600 på volvoverkstad när jag bytte rem + spännare mm på gammelvolvon... tongue

sen undrar folk varför man åker en gammal volvo smile

tar 1timme att byta ute på parkeringen underbart med gamla volvosar

min kusin tar inte så mycket längre tid på sig när han byter på varken sin s80 t6 eller vanliga t5maskiner smile

Kör fort så hinner inget hända...

Biltokig
870 Inlägg
3 juni 2007
båge skrev:
hur mkt bättre är kedja än rem!? behöver maninte byta kedjan lika ofta lr inte alls!?

Kedja skall i nästan alla fall vara underhållsfri... Sen på min bil tex. har glidskenorna och spännare en tendens att slitas ner vilket gör att kedjan kan bli slapp och hoppa en kugg så man får ventilsallad om man har en jäkla otur, så på vissa bilar(min inberäknad) så får kedjan bytas iaf 1 gång under bilens livslängd...

På ex en 9-5 Aero är kedjan helt underhållsfri och ska aldrig behöva bytas, har aldrig hört om någon som behövt byta den heller...
Senast redigerat av Mr_Gear (3 juni 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Sök