4187
Sök

Problem med tankmätare!

291 Inlägg
13 september 2005
Trådstartare
Skulle behöva lite hjälp med min sierra, nu e det så att tankmätaren fungerar ej,  är det någon som kan hjälpa mig eller bör jag lämna in den på verkstad...
Är det givaren som det e fel på lr ngt annat???

4 554 Inlägg
13 september 2005
hmm sitter några automatsäkringar i reservhjulsbaljan kanske har nått me dom å göra...

711 Inlägg
13 september 2005
Ibland räcker det med att du tankar 20 liter för att nivå-mätaren ska släppa. Det kan hända att den har fastnat! Hade en BMW 320 en gång i tiden som tnivå-mätaren beteede sig på så vis. Allting blev normalt igen när jag tankade!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

2 122 Inlägg
13 september 2005
Black Knight skrev:
Ibland räcker det med att du tankar 20 liter för att nivå-mätaren ska släppa. Det kan hända att den har fastnat! Hade en BMW 320 en gång i tiden som tnivå-mätaren beteede sig på så vis. Allting blev normalt igen när jag tankade!

kan ha varit för att du hade slut soppa så att mätaren inte rörde sej förän du tanka?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

291 Inlägg
13 september 2005
Trådstartare
men jag har haft full tank flera gånger, o mätaren rör sig ine en millimeter, inte ens när man slår på strömmen... skulle va skönt om den funkade... annars får man bara hålla koll på tripp mätaren...

711 Inlägg
13 september 2005
Kirre skrev:
Black Knight skrev:

kan ha varit för att du hade slut soppa så att mätaren inte rörde sej förän du tanka?

Jo det skulle man kunna tro, hehe. Men det brukade hända när jag hade precis tankat och kört i väg. Det finns en nivå-mätare som simmar i tanken, det var den som brukade på nåt sätt fastna! OCh efter att jag tankat om då släppte den!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

OEM <3
194 Inlägg
13 september 2005
Vanligt fel på de bilarna precis som på volvo 740 ! Svårt p säga vad de är e inte så hemma i de ..

These days &#9834;&#9835;

44 Inlägg
11 oktober 2005
har samma problem som du beskriver att du har haft på en tidigare bil Black Knight vid dom 15 sista litrarna så slutar tankmätaren fungera. Över 15 liter fungerar den som klockan:)

458 Inlägg
11 oktober 2005
Aatos skrev:
men jag har haft full tank flera gånger, o mätaren rör sig ine en millimeter, inte ens när man slår på strömmen... skulle va skönt om den funkade... annars får man bara hålla koll på tripp mätaren...

Ja, det är ju ett sätt men håller med om att det är lite jobbigt utan tankmätare!! big_smile men kolla säkringar och dylikt sen kanske själva mätaren är söndet också som sitter på instrumentpanelen alltså! då blir det lite jobbigare hehe...

677 Inlägg
11 oktober 2005
Som sagt kolla automatsäkringarna i skuffen. Brukar vara det på dom där kärrorna.

291 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
BoraV6 skrev:
Som sagt kolla automatsäkringarna i skuffen. Brukar vara det på dom där kärrorna.

På vilket sätt fungerar den där automat säkringen då, har nog kollat på den, om det är den i reservhjulsbaljan du menar...

kan det inte vara nåt jordfel oxå????

240 Inlägg
3 januari 2006
säkringen där bak stänger av soppa pumpen vid kollision. eller när de rycker till för kraftigt.

Båtmekaniker
57 Inlägg
3 januari 2006
Prova att ta en multimeter och mär ohmtalet på kablarna från givaren vid flera tillfällen... (Olika mycket soppa i tanken) Om givaren funkar så ska du få olika utslag, om den inte funkar får du samma utslag.
/Gustaf

Friska motorer tänder varje varv

Sök