Skulle behöva lite hjälp med min sierra, nu e det så att tankmätaren fungerar ej, är det någon som kan hjälpa mig eller bör jag lämna in den på verkstad... Är det givaren som det e fel på lr ngt annat???
Ibland räcker det med att du tankar 20 liter för att nivå-mätaren ska släppa. Det kan hända att den har fastnat! Hade en BMW 320 en gång i tiden som tnivå-mätaren beteede sig på så vis. Allting blev normalt igen när jag tankade!
Ibland räcker det med att du tankar 20 liter för att nivå-mätaren ska släppa. Det kan hända att den har fastnat! Hade en BMW 320 en gång i tiden som tnivå-mätaren beteede sig på så vis. Allting blev normalt igen när jag tankade!
kan ha varit för att du hade slut soppa så att mätaren inte rörde sej förän du tanka?
men jag har haft full tank flera gånger, o mätaren rör sig ine en millimeter, inte ens när man slår på strömmen... skulle va skönt om den funkade... annars får man bara hålla koll på tripp mätaren...
Ibland räcker det med att du tankar 20 liter för att nivå-mätaren ska släppa. Det kan hända att den har fastnat! Hade en BMW 320 en gång i tiden som tnivå-mätaren beteede sig på så vis. Allting blev normalt igen när jag tankade!
kan ha varit för att du hade slut soppa så att mätaren inte rörde sej förän du tanka?
Jo det skulle man kunna tro, hehe. Men det brukade hända när jag hade precis tankat och kört i väg. Det finns en nivå-mätare som simmar i tanken, det var den som brukade på nåt sätt fastna! OCh efter att jag tankat om då släppte den!
har samma problem som du beskriver att du har haft på en tidigare bil Black Knight vid dom 15 sista litrarna så slutar tankmätaren fungera. Över 15 liter fungerar den som klockan:)
men jag har haft full tank flera gånger, o mätaren rör sig ine en millimeter, inte ens när man slår på strömmen... skulle va skönt om den funkade... annars får man bara hålla koll på tripp mätaren...
Ja, det är ju ett sätt men håller med om att det är lite jobbigt utan tankmätare!! men kolla säkringar och dylikt sen kanske själva mätaren är söndet också som sitter på instrumentpanelen alltså! då blir det lite jobbigare hehe...
Prova att ta en multimeter och mär ohmtalet på kablarna från givaren vid flera tillfällen... (Olika mycket soppa i tanken) Om givaren funkar så ska du få olika utslag, om den inte funkar får du samma utslag. /Gustaf