4088
Sök

lågnivå på orginalstereon i saab 93 -05

21 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
#1
Tänkte sätta in en baslåda i farsans leasingbil men vet inte om det går nån som vet om det finns lågnivå utgång på saabs orginal HU eller om man måste byta ut allting?

137 Inlägg
18 juni 2007
#2
finns ej några färdiga lågnivå utgångar på saab orginal stereo.

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

21 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
#3
ok tack då får han väll vänta tills han har fått egen bil =P

2 Inlägg
18 juni 2007
#4
Jag köpte en sladd så att jag fick ut rca kablar, lite svårt att förklara. det kostade mig 300 kr. vet dock ej hur 05ans saabstereo ser ut, har ju lite äldre modell. har den en din-kontakt till ett slutteg ?


21 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
#5
jag har faktiskt ingen aning har inte varit där o tittat, men vart fick du tag på kabeln?

1 631 Inlägg
18 juni 2007
#6
Det är inte samma kabel. Den nya 9-3an har ett helt annat ljudsystem.

Någon av de senaste årsmodellerna kan "patchas" av SAAB så du får ut signal... Annars får man ta högnivå eller löda in sig på steget nånstans.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

2 Inlägg
19 juni 2007
#7
jag var inne på en saabverkstad och så fixade dom en åt mig. så dom borde ju kunna hitta på något åt dig också tycker jag.


1 631 Inlägg
19 juni 2007
#8
P_J skrev:
jag var inne på en saabverkstad och så fixade dom en åt mig. så dom borde ju kunna hitta på något åt dig också tycker jag.

Nej, inte för alla nya 9-3or. Ljudsystemet har fibernät hela vägen och finns i flera varianter beroende på årsmodell och ljudsystem. Har för mig det går på 06 och framåt.

På den gamla modellen som du och jag har är det inget problem.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.


Sök