3285
Sök

impotera själv, vad ska man tänka på? tips och förslag

Kockafan
224 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
hej!

Jag ska sälja min saab nu så fort jag fått tid hos lakeraren.. Tanken är att jag ska köpa min favorit bil för tillfälligt, Eclipse gst (gsx) G2 gärna cab.. Eftersom det inte finns så många ute på blocket men en hel del i tyskland o särkilt usa hur ska man bära sej åt för att ta hem en från usa? hemsidor vilka är bra? hur är det med skatten man måste betala när man fraktar en hel bil? hört att det är mkt billigare om man plockar ner den först.. Tyskland vart ska man börja leta där? vart bör man impotera ifrån tyskland lr usa? Alla tips och förslag hade avrt bra

Linus

Kocken

2 123 Inlägg
26 juni 2007
linusgrabo skrev:
hej!

Jag ska sälja min saab nu så fort jag fått tid hos lakeraren.. Tanken är att jag ska köpa min favorit bil för tillfälligt, Eclipse gst (gsx) G2 gärna cab.. Eftersom det inte finns så många ute på blocket men en hel del i tyskland o särkilt usa hur ska man bära sej åt för att ta hem en från usa? hemsidor vilka är bra? hur är det med skatten man måste betala när man fraktar en hel bil? hört att det är mkt billigare om man plockar ner den först.. Tyskland vart ska man börja leta där? vart bör man impotera ifrån tyskland lr usa? Alla tips och förslag hade avrt bra

Linus

Måste vara lite gnällig och säga använd sökfunktionen, finns hur många trådar som helst om samma saker och måste säga att det börjar bli tråkigt.
Men lycka till, Eclipse är en fin bil men dom har dock tydligen många problem.
GSX:en hade jag velat ha oavsett, riktigt jävla frän bil  : )
Har för mig att det finns en "hat" sida på eclipse, typ www.deadeclipse.com eller liknande, googla lite så hittar du den, där kan man läsa om många fel.
Är dock mest den nya modellen.
Och självklart tkr jag inte du ska ha Cab utan en Coupé.
MVH Fredrik

Kockafan
224 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
ok jag sökte men hitta inget på sök därför jag la upp den sj men om det finns en så kan du gärna få ta fram den så kan jag lägga ner denna.. jag vet inte så mkt om dom men är det värt o köpa en sån bil? vad brukar de vara för fel?

Kocken

12 086 Inlägg
26 juni 2007
Finns nog ingen mer tråd här på garaget om att "impotera" bilar smile

www.vikingtransport.net är ett företag som gör allt åt dig om du vill, hittar bilen, köper den o fraktar hem den. Dom kanske sköter registreringen här med, det vet jag inte.

Frakten kostar $1300, om du vill att dom ska sköta affärerna i USA (köpa bilen) kostar det $1000 till+ milersättning.

19 Inlägg
26 juni 2007
Åk till Tyskland å köp bilen sen e det ju bara att bila hem, det ska jag göra i höst/vinter smile

Kockafan
224 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
joo de verkar lättast.. men vilken hp är bäst att kolla på är de mobile.de lr finns de bättre..

Kocken

Kockafan
224 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
synd bara att det inte finns så många där... deadeclipse verkar ju farlig, blev nästan ledsen när jag gick in på den.. men såg inga problem på sidan där det gäller G2

Kocken

555 Inlägg
26 juni 2007
Den sidan är för G3+

Sök