2673
Sök

Dom snor mina fällor!!!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
#1
Förbaskade möss, dom springer o fastnar i fällorna utan att dö.. sedan sticker dom iväg med fällan, ner under golvet...

Hmm.. ska åka o köpa nya fällor idag och binda fast dom!!


Fordonstekniker
1 740 Inlägg
30 juni 2007
#2
Elller så skaffar du en katt, pålitlig mus fångare

Lev livet, det kan ta slut fort

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
#3
Har haft flera katter.. Det blir inga fler... neutral
Senast redigerat av turbotompa (30 juni 2007)


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
30 juni 2007
#4
Du har inte försäkringsavtal med Anticimex? Pappa fick kanonbra fällor av dem, som absolut har ihjäl musen. Märkligt att du också har detta problem mitt i sommaren, jag skrev om det i bloggen häromdagen, och fick två stycken senare samma natt.

Brukar aldrig få in möss mitt i sommaren annars? Och jag har dessutom katter, men vad hjälper det när mössen är där katterna inte kommer åt dem?

Vart har du fällorna, eftersom du har så stora hål så de kommer ner under golvet med dem? Är det inne kanske du ska täta de hålen, det brukar funka med polyuretanskum, sånt där gult isolerskum som spritsar ut, man kan skära bort överflödet efteråt.

Är det i något uthus förborrar du ett hål genom fällan och skruvar fast den i golvet. Det är ju inte så kul med hål i golvbeläggningen inne annars...

Hoppas du får bukt med dem, här vart jag redigt trött på fotavtryck i stekpannan och diverse andra "spår" i köket...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
#5
Ja de e ju under diskbänken dom håller hus dom små asen, klättrar upp från grunden/utomhus med rörledningarna.. Så de e ju i de hålet dom försvinner ner igen med fällan efter dom fått en smäll...

Men som sagt, ska åka o köpa nya fällor idag, en modell jag haft tidigare men kommer inte ihåg vad den heter.. Den e iaf svensktillverkad, blå och gul och helt i plast.. lätt att ladda och fungerar effektivt!!  Och för att vara på den säkra sidan ska jag surra fast den oxå!


Os Difuntos
1 822 Inlägg
30 juni 2007
#6
Vi har här på jobbet fått problem med råtter (stora som små katter) och Anticimex har vart här och lagt ut bete med gift men det åt dom upp som godis utan att döda dom HAHAHA så nu fick vi några monster fällor som måste vara tillverkade att döda hundar med för dom kloipper av huvudet direkt på råttorna ser för jävla äckligt ut..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Kettunen
30 juni 2007
#7
Köp Råttfäller istället. Dom STOOOOORa, Då blir risken att huvudet ligger på andra sidan o lite blod här o där tongue

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
30 juni 2007
#8
Men se då till att ta med en patron byggskum och täta till kring rören också! Morfar hade ett uttryck som jag tycker är så klockrent - åker spiken ut åker råtta in. Det kvittar nästan hur litet ett hål är så kommer de in. Men de ska i alla fall inte kunna ta med en fälla ut, då är hålet absolut för stort!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 072 Inlägg
30 juni 2007
#9
"TomCat" har jag för mig det heter, hittar du en ÅF till detta så är fällorna meningslösa.
Precis samma som de flesta råttgift att de blir törstiga och dör (när dom dricker) men detta funkar smile


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
30 juni 2007
#10
Men giftet har ju några nackdelar. Dels kan rådisarna lägga sig och dö någonstans inne i väggar eller golvbjälklag och då luktar det. Illa och länge. Uäck!

Dessutom är det ju inte så lyckat med gift om man har husdjur och/eller barn.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

FreddeK
30 juni 2007
#11
bara sätta fast dom med bra dubbelhäftande tejp och täta som vulture beskriver.

1 833 Inlägg
30 juni 2007
#12
hehe! Kraftigare fällor och fast med skiten i golvet big_smile

Stackars möss sad

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

3 Inlägg
30 juni 2007
#13
Köp en sån där jäkla bur med fallucka, funkar kanon..
Sen får du antingen slå ihjäl dom eller släppa ut dom levande hos grannen.


10 sec före dig...
540 Inlägg
30 juni 2007
#14
RenKorv skrev:
Köp en sån där jäkla bur med fallucka, funkar kanon..
Sen får du antingen slå ihjäl dom eller släppa ut dom levande hos grannen.
låter som en ide det!


Smack that ass!!
2 953 Inlägg
30 juni 2007
#15
dom ända möss/råttorna vi får in i huset är sånna katterna släpar in till deras ungar

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
30 juni 2007
#16
Fångstfällor där man får dem levande funkar inte. Har testat. Visst, man får tag i dem, men sedan då? Går du ut och släpper dem är det bara frågan om du eller råttan hinner in först. Har de väl hittat in går de tillbaka, tyvärr.
Kanske om man kör iväg lång bort med bilen? Men det där har jag gett upp. Fast det är klart, har man tillgång till katt kan man ju servera buren där, fast det är ju heller inte så mysigt kanske...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

study
772 Inlägg
30 juni 2007
#17
det finns giljotin fällor hos grangården(lantmännen) funkar jätte bra knäcker nacken på dem på någon dock utan blod. sedan är det bara att kasta ut dem.

hehe mina två små katter kommer stålt in med sorkar och möss och till och med små ödlor som de sedan leker med på mattan i vardagsrummet. så det kan ligga lite blod var stans i huset.
Senast redigerat av moose46019 (30 juni 2007)

Sleeper
3 084 Inlägg
30 juni 2007
#18
ja annars kan du få hyra min katt fångar grävlingar och bisamråttor wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

study
772 Inlägg
30 juni 2007
#19
leta reda på först bästa katt och ge råttan till den så är det löst ni som vill fånga dem levande. annra giljotin inget blod bara knäckt nacke. gift skulle inte jag använda då kanske de ligger i bakom något och det är ju inte så skoj.

1 661 Inlägg
30 juni 2007
#20
Skaffa en majsorm eller en iller annars, dem kommer åt överallt och helt utan blod.
Senast redigerat av Hardjim (30 juni 2007)


Sök