3838
Sök

Xenon i dimljus (VOLVO 850)

71 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Hej!
Nån som vet om det behövs adapter för att montera ett xenonkit till dimljusen på en 850 -96a? Hittade en H3 sats, men är lite rädd att det inte passar rakt på? Är lite okunnig på detta!

Tacksam för svar!

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
20 juli 2007
I volvo 940 och 960 (-94) sitter dimljusen i den vanliga strålkastaren och det är H3-lampor.. vet ej hur det ser ut på din 850 men jag tror inte du har det kopplat med tre lampor i din strålkastare.. det ska inte vara några problem med det.. men kolla så det inte suger för mycket ström..

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

747 Inlägg
27 januari 2008
Väcker liv i en gammal tråd. Tänkte kolla om det är nån som vet om det går att göra nån lösning för att kunna ha xenon i dimljusen på en V70 98:a eller om man måste köpa sån färdig adapter som tex. Radicast säljer? De kostar ju nästan lika mycket som ett xenonkit numera....

[Turbolover]

245 Inlägg
27 januari 2008
Klart det finns lösning på det. Fråga mig inte hur men vet att nån har löst det med en dremel, enklast är ju Radicast lösning.

747 Inlägg
27 januari 2008
E-son skrev:
Klart det finns lösning på det. Fråga mig inte hur men vet att nån har löst det med en dremel, enklast är ju Radicast lösning.

Okey.... Men det är väl bara för att man ska kunna få igenom kablarna till xenonlampan man behöver adapter? Eller är det nån skillnad på xenonlampan och en vanlig H1?

[Turbolover]

Sök