3616
Sök

Ta bort dragkroken själv?

Drummer
53 Inlägg
25 september 2005
Trådstartare
Tjenare. Satt en dragkrok på bilen när jag köpte den, är ej bes med det än.
Kan jag plocka bort det själv eller måste jag lämna in det för att plocka bort det? Anledningen till att ja vill ta bort det är att tycker det inte ser bra ut med ett drag där bak.
Tacksam för svar
Mvh

Evolution
1 627 Inlägg
25 september 2005
det är väll bara ett par skruv så de är nog inga problem att göra själv.

Fäll ner pungen och landa

Drummer
53 Inlägg
25 september 2005
Trådstartare
Okej, ska kolla upp det, man har ju varit för lat att se efter....hehe.
Men tack.

Driver
2 111 Inlägg
25 september 2005
du måste väl typbesikta om bilen efter det? eller vad det heter. efter att du tagit bort draget alltså.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

638 Inlägg
25 september 2005
Att ta bort och sätta dit drag får du göra själv, och som Janken säger så måste du typbesikta om den om det står att det ska vara drag på bilen.

Då går dom i stort sett bara bak och kollar att det inte sitter nån kula där bak så äre klart tongue  Gjorde dom för mig iaf.

Kommer väl nånting här snart!

Drummer
53 Inlägg
25 september 2005
Trådstartare
Hej, behöver inte typbes när jag tagit bort det, då det inte finns nåt drag på pappret. Vill jag däremot ha kvar det måste jag typa det.

12 086 Inlägg
25 september 2005
Ang Dragkrokar.. min ford är inte utrustad med dragkrok orginal men det sitter en dragkrok på.. som är bortsågad? Man undrar vem det är som sätter på en dragkrok för att sedan såga bort det som syns så 80% av hela annordningen är kvar!tongue

638 Inlägg
26 september 2005
Creepshow skrev:
Hej, behöver inte typbes när jag tagit bort det, då det inte finns nåt drag på pappret. Vill jag däremot ha kvar det måste jag typa det.

Ja men då äre ju inget problem? Montera bara bort draget och kör, för om du åker in och besiktar med ett drag på så kommer du nog få betala för en typbes då det inte är något som ska sitta på.

433 Inlägg
26 februari 2006
Måste man även regbesikta när man tagit bort draget? Tänkte kanske ta bort mitt drag så småningom..men ska man tvingas åka in på besiktningen för att visa upp att det är tomt efter bilen ? En sak om man sätter dit ett drag..då måste dom väl kolla så det är ordentliget..men vad gör dom när man tar bort det?

433 Inlägg
26 februari 2006
xBjorlingx skrev:
Måste man även regbesikta när man tagit bort draget? Tänkte kanske ta bort mitt drag så småningom..men ska man tvingas åka in på besiktningen för att visa upp att det är tomt efter bilen ? En sak om man sätter dit ett drag..då måste dom väl kolla så det är ordentliget..men vad gör dom när man tar bort det?

Hittade på en annan tråd wink

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
26 februari 2006
Creepshow skrev:
Tjenare. Satt en dragkrok på bilen när jag köpte den, är ej bes med det än.
Kan jag plocka bort det själv eller måste jag lämna in det för att plocka bort det? Anledningen till att ja vill ta bort det är att tycker det inte ser bra ut med ett drag där bak.
Tacksam för svar
Mvh

Är de audin du ska plocka bort draget på? är de inte avtagbart drag på dom igentligen?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Jägermeister
910 Inlägg
26 februari 2006
xBjorlingx skrev:

Jepps, du måste typbesikta om bilen om du ta bort dragkroken.
Men det är inte så att det är bråttom utan sen efter att du tagit bort den så kan du be dom typa den vid nästa besiktning, kostar ett par hundringar extra att göra det.
Det positiva är ju att du får lägre fordonsskatt om du typar om den sen utan dragkrok.

Köpte en gång en 93ans MB 200d som hade en avtagbar dragkrok som jag sen besiktade och dragkroken hade säkert inte använts på flera år så den gick inte att få på plats mer pga rost,skit mm som kommit in i fästhålet.

Och den fick jag ge kring 200-300kr för att dom typade om utan drag, dom gjorde bara en ändring på datorn i reggbeviset, inget annat.
Och fick lägre skatt på bilen sen vid nästa dieselkattsbetalning för att den hade typats utan dragkrok och behövde inte ens ta bort fästanordningen för kroken utan det räckte med att den inte gick att använda helt enkelt.
Senast redigerat av gemini78 (26 februari 2006)

En gång är ingen gång...

638 Inlägg
26 februari 2006
Sätter du dit ett drag så måste du typbesikta den. Samma gäller när du tar bort.

Fast ganska sjukt egentligen, du betalar några hundra för att dom ska "kolla" att draget inte är där big_smile Dom går bakanför bilen och kollar sen är det typ kvar tongue

Drummer
53 Inlägg
26 februari 2006
Trådstartare
Har bes med draget på..kostade 600:-

Sök