4302
Sök

Golf 3 92:a Strålkastare

Golf-ägare
3 Inlägg
25 september 2005
Trådstartare
Hej!

Har en Golf 3 92:a som jag har köpt nya strålkastare till med separat hel- och halvljus. I de gamla orginalstrålkastarna var hel- och halvljuset i samma glödlampa och därför stängdes halvljuset av när man slog på helljuset. Annars blev det för varmt för glödlampan. Har ju nu istället separat hel- och halvljus och vill därför att halvljuset ska stanna kvar på när jag slår på helljuset. På nyare Golf 3 från ca 95-96 är det separat hel- och halvljus. Någon som vet vart skillnaden är? Ifall det finns något relä som ska bytas? Det finns dock inget relä för detta vid de andra reläna vid säkringsboxen.

/Micro

PS. Min brorsa har en nyare Golf 3 96:a med separat hel- och halvljus som jag kan kolla på ifall någon har en aning.

Gasen är som basen. När man har lyssnat en stund ökar man lite till.

Båtmekaniker
57 Inlägg
27 september 2005
Det låter som om det är kopplat lite olika på de olika årsmodellerna. Kolla på din brorsas bil och se.

Friska motorer tänder varje varv

Golf-ägare
3 Inlägg
27 september 2005
Trådstartare
Jo kopplade lite olika är de nog eftersom han kan ha båda lysande samtidigt. Har införskaffat mig en Haynes-bok men när jag kollar på elschemat där kan jag inte hitta något relä eller liknande sad

Blir väll att åka till en VW-verkstad å fråga ifall de har någon aning om hur det är.
Senast redigerat av Micro87 (27 september 2005)

Gasen är som basen. När man har lyssnat en stund ökar man lite till.

Sök