3842
Sök

Ford Sierra vs Volvo 740 sett ur busbilsvinkel

Smålänning
7 887 Inlägg
20 februari 2008
Efter att ha testat en sierra 2,0 DOHC och en 740 GLT 16valve så måste jag säga sierra! big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 februari 2008
twin_cam skrev:
Efter att ha testat en sierra 2,0 DOHC och en 740 GLT 16valve så måste jag säga sierra! big_smile

kan inte annat än hålla med dig... körde en polares 16v i sommras och den var då inte alls lika pigg som en sierra 2,0 dohc på bara 120hk smile

körde även ikapp med samma polare när han hade sin GLT 16v och jag hade min gammla sierra 2,9 och sträckan var ca 1,5mil och jag var nästan 2 minuter före polaren fram, och 2 minuter på 1,5-2mil är mkt det enligt mig, kanske ska tillägga att jag hade fler folk i bilen än polaren också

jag säger inte att sierra är världens bästa och piggaste bil, men det är en bil jag gillar och enligt mig är mkt roligare, piggare och snyggare än volvo, och jag menar inte att volvo är världens sämsta bil, men efter att ha haft en par stycken så gillar jag dom inte, skulle alldrig vilja ha en volvo som finbil, men som bruksbil skulle jag kunna åka en, men iofs skulle jag kunna åka vilken bil som hellst som bruksbil nästan men endå tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (20 februari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Kejsare
547 Inlägg
21 februari 2008
fordelvis skrev:
Sierran är ju mycket lätt i baken.. så den funkar utmärkt med att drifta.... Finns ju även 2,9a om inte 2,0:an duger... men det gör den! smile

Volvo kan man säkert också sladda med.. men den känns lite tung och klumpig? eller har jag fel??

Man får den känslan, ja, men jag tycker både 240 och 740 är otroligt lättsladdade bilar

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Ford Racing
479 Inlägg
27 februari 2008
Trådskaparen har redan köpt en bil... o gissa vad det vart...Jo en Sierra

Så svaret är: Sierra smile

Ja Just!

Sök