4381
Sök

Hjulbultar, behöver snabb hjälp!

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Tjenare!

Jo jag måste ha nya hjulmuttrar till 740in nu när jag tänker slänga på nya fälgar, så jag tänkte kolla om någon vet om Biltemas är något att ha? Känns ju lite som om man borde satsa på kvalité för att vara på den säkra sidan, men har en extremt pressad ekonomi så det är lite svårt just nu hmm

Om ni inte tycker att Biltemas är något att ha, vad ligger då en däckhandlares hjultmuttrar på i prisklass? Ska ha en hel sats, helst låsbara men det kräver jag inte att de är!

Tack i förhand!

MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
24 juli 2007
ToXtreme skrev:
Tjenare!

Jo jag måste ha nya hjulmuttrar till 740in nu när jag tänker slänga på nya fälgar, så jag tänkte kolla om någon vet om Biltemas är något att ha? Känns ju lite som om man borde satsa på kvalité för att vara på den säkra sidan, men har en extremt pressad ekonomi så det är lite svårt just nu hmm

Om ni inte tycker att Biltemas är något att ha, vad ligger då en däckhandlares hjultmuttrar på i prisklass? Ska ha en hel sats, helst låsbara men det kräver jag inte att de är!

Tack i förhand!

MVH Jimmy

Dom kanske har 10års Garanti på dom som dom har på vissa andra verktyg och sånt? Tror inte dom är sämre än några andra!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Shit, där sa du något.. Men om det nu är så att ett hjul lossnat pga muttrarna.. hur kul blir det då? Åker biltema på skiten då eller gör jag det?

Men får ta och kolla om det är det smile Är det de så blir jag jävligt glad wink

Någon annan? Som kanske har dem till och med?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
24 juli 2007
ToXtreme skrev:
Shit, där sa du något.. Men om det nu är så att ett hjul lossnat pga muttrarna.. hur kul blir det då? Åker biltema på skiten då eller gör jag det?

Men får ta och kolla om det är det smile Är det de så blir jag jävligt glad wink

Någon annan? Som kanske har dem till och med?

Om dom går av på mitten eller liknande måste ju Biltema stå för de! men jag har för mig att de är 10års garanti på dom dyrare.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Kollade upp det nu, och det är ingen garanti på dem hmm

Fan vet asså.. biltema är ju lågbudget.. man kanske ska satsa på diton man vet håller? Har inte Volvo hjulmuttrar tro?

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
24 juli 2007
Borde finnas orginal hjulmuttrar hos din lokala volvohandlare, om inte annat så bör dom kunna beställa hem åt dig

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juli 2007
ToXtreme skrev:
Kollade upp det nu, och det är ingen garanti på dem hmm

Fan vet asså.. biltema är ju lågbudget.. man kanske ska satsa på diton man vet håller? Har inte Volvo hjulmuttrar tro?

Alltså sluta tror du att du kommer ligga att köra i 100000km/h köp biltema ffs tror inte det spelar någon roll i en 740:P  lol   lol  lol  lol

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Jo man tycker det, för fälgarna jag har är ju trots allt Volvos egna tillbehörsfälgar, om man ska tro på säljaren utav fälgarna iaf!

Och de ska va anpassade för 240/740/940 så om det inte är samma modell som redan sitter på så måste dem ju ha rätt muttrar tycker man?

Kan fixa 25% på alla Volvo orginal nämligen, så köpa Volvos egna kanske inte är så dumt?

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juli 2007
Köp det du tycker känns bra ... eller så måttar du och kommer undan billigt!! Skaffa ett skjutmått när du ändå är på biltema....

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Varför skulle det blir billigare om jag måttar? hmm

Jo men det är ju det som är grejjen, hjärnan säger Kvalité och plånkan säger Biltema tongue

Men får se, beror ju lite på hur mycket däckbytet går på, och det sker inte först försen i nästa vecka så smile

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juli 2007
Amen måtta = ta mått på bultarna eller så vet du redan att dom är ett specifikt mått och då tycker jag att din plånbok borde satsa på biltema och kanske någon låsmutter också så inte bilen står på gatan utan att rulla så mycket smile

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Aha, du tänkte så du tongue Jodå men det är klart jag kommer göra det ^^ Men det har ju lite med kvalitén och göra oxå smile Jag vill ju inte ha något som pajjar efter 100mil lixom hmm

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juli 2007
Tror du seriöst själv på att dom kommer pajja? Tror du dom hade fått sålt dom då?

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Jag vet la fan inte tongue Varför tror du jag skapade denna tråd? wink

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juli 2007
Vet faktiskt inte för det första så hade dom inte fått sälja dom om nått hade hänt... sitter ffs 4-5st i fälgen klart dom pallar det smile tror det är större chans att något lågbudgetsfälg med tillbehörande bultar går sönder kör på biltema och köp ett dubbla uppsättningar eller nått sen finns det spännband som du kan dra runt akta så dom inte fastnar i axeln bara kan gå illa smile

Tror du kommer bli jätte nöjd på biltema!!

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Okaj, men du verkar övertygande roll och jag måste ändå till biltema så då får man la ta och införskaffa sig en uppsättning smile

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juli 2007
Va det verkligen så svårt?

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Mjaa.. Lite faktiskt! Jag vet inte.. jag tänker inte riktigt för tillfället.. bara snurrar runt massa siffror i skallen på mig hur jag ska lyckas lösa min ekonomi som är så jävla kass så jag bara vill gå och gömma mig sad

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juli 2007
Skita i att köpa en massa?

Har man inga pengar kan man inte konsumera smile Själv kör man american express tongue
Senast redigerat av haxer (24 juli 2007)

3 627 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Men jag köper ju ingenting tongue Jag köpte ett par fälgar pga att jag ändå behövde byta alla däckena på de gamla fälgarna tongue

Sök