4297
Sök

Hur ska ja trimma min bmw 320 e36 ?

94 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Hallo folket ;d Är det nån som har nåra ider om motor trimmning ? har länge funderat på att försöka få upp nåra hästar men har inte haft den ekonomin just då, men nu har man jobbat hela sommaren så det blir nog och försöka å fixa lite smile Är det nån som har nån ide vad man skulle kunna byta för grejjer och sånt? Är inte så insatt i motorn rummet så mkt ;d

Mvh / Emilio
Senast redigerat av Emiilio (28 juli 2007)

250 Inlägg
28 juli 2007
du får inte mycket hästar av att byta ut allt i en sugmotor som bara är runt 2 liter,
för att få mycket hästar måste du turbokonvertera, annars kostar det mer än vad det smakar!

94 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Okej, Men hur skulle ja göra det då ? turbokonvertera alltså

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 juli 2007
Turbo eller skruvkompressor, det är det som gäller. Annars är det kambyte som gäller.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 396 Inlägg
28 juli 2007
darkwizard skrev:
Turbo eller skruvkompressor, det är det som gäller. Annars är det kambyte som gäller.

Varför just skruv?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

94 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Okej, Men vad är bäst turbo eller skruvkompressor? om man sätter i en turbo måste man inte byta andra delar med då?

1 418 Inlägg
28 juli 2007
byt till en 325 motor, går igenom besiktningen utan problem dessutom.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 juli 2007
NiclasT skrev:
darkwizard skrev:

Varför just skruv?

Var det enda jag kom på då... tongue

Lev livet, det kan ta slut fort

buffys
2 augusti 2007
Trimma 320? Känns som det är fel objekt att utgå från va? Kostar ju en bra slant att trimma, ska du få fart på den bör den ju va överladdad, dvs olaglig! Nä, jag skulle nog lägga slantarna på ett vassare utgångsobjekt med vettig trimpotential!!

Sök