Att ha polisen där är en bra grej tycker jag, då kanske alla volvoraggare håller sig lite lugna, eller faktiskt skiter i att komma. I vissa fall är det lika bra.
Så länge polisen har förstått sin roll i det hela, att hålla nere buskörandet, så är det bra. Börjar de anmärka på att nån bil har för högt avgasljud, det där kan aldrig vara lagligt och uppträder sådär otrevligt som jag vet alla poliser kan, då blir jag riktigt arg.
Det är som med mycket annat, bara dom vet sin plats så är det bra.
Jag tycker fortfarande att det ska skiljas på begreppen burna och sladda i denna tråd, burna för mig är att man stillastående eller i krypande fart, i en rak linje låter bakhjulen spinna, mycket svårt att tappa kontrollen. Ganska rumsren aktivitet, en riktig croudpleaser dessutom.
Det som nämns här vill jag beteckna som sladda, man lägger ut bilen på ett sånt sätt att merparten av bilens massa inte följer färdriktningen, vilket oftast i volvoraggarfall resulterar i en fin snurrning. Lätt att köra på bilar/människor och inte acceptabelt på trånga parkeringsplatser som SIBA/Swedish match.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.