3242
Sök

Angående: Träff i Göteborg Onsdagar Järnbrott kl 19:00!

Montör
664 Inlägg
18 oktober 2007
El_nino skrev:
Borde inte ha blivit en stor grej från början...! Killen e la normal ! Alla sladdar !
Tror att han har förstått att det han gjorde var dumt.
Det sättet ni flög på honom på parkeringen kan nog ha varit den dåligaste lösning på ett problem jag sett.
Bara till åå tänka sej i hans situation, vem hade reagerat annorlunda... ?

Inte bara en som har gjort fel idag!

WORD.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

120 Inlägg
18 oktober 2007
akakaboto skrev:
Ravestream skrev:
Liy skrev:
Vilka tjockisar det finns här ^^

ett otroligt givande inlägg. du får gärna utveckla det hela med din åsikt tycker jag

tror han syftar på de vi skrev nyss med mcd och tårta. :S

japp så va det ^^ big_smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

1 256 Inlägg
18 oktober 2007
Cpbox skrev:
Jonni skrev:
Micke- skrev:

kan inte säga det bättre själv!

Försvinner inte?

Vad fan hände på Götaplatsen? P-botar, bortkörda av polis, olyckor, högtspelade musik.. Vakna för fan..

Sen är inte dig vi talar om Cpbox,

Både MrteN och Micke- skrev sina första inlägg här på garaget just när detta hände och anonymt? Jag står för det jag säger, kan ni det?

Det var ingen som mordhotade någon, det var 5-6 personer som var väldigt angelägna att behålla våran träff.. Vilket ni inte verkar vara? Jag gick fram själv, sen kom resten.. 

Jag har bjudit in polisen till nästa Onsdag, ni är välkomna att komma att diskutera detta oss och dem.

Haha. Angående götaplatsen så kan det ha varit pga att det var olagligt att parkera där, vilket det inte är vid Järnbrott? Och swedish match har visserligen förhyrda platser, men det är fortfarande i ett tomt industriområde.

Smart att bjuda in polisen btw. Blir nog väldigt många som kommer till träffen med sina grymma bilar då. Eller vänta nu? Alla bilarna som brukar vara med är ju helt lagliga. Just det.

Vet du ens varför dom satte Parkeringsförbud på Götaplatsen?
Det var pågrund av just sånt som har hänt idag!

"SIBA"-Parkeringen är en privat parkering.. fan tror du inte jag har kollat upp allt detta?
Dom kan köra bort oss om dom vill, med polisens hjälp om de måste.. Precis samma historia som Götaplatsen..

Polisen kommer dit för att hålla ordning, inte för att förstöra..

Punkt slut

120 Inlägg
18 oktober 2007
Polisen är alltid trevlig att prata med smile

41 Inlägg
18 oktober 2007
Liy skrev:

Håller med! Jag kommer att vara där, jag har verkligen inget att dölja! Alexander heter jag förresten , häj big_smile

smen
18 oktober 2007
Liy skrev:

kanska får man se pistolen lol

Montör
664 Inlägg
18 oktober 2007
Jonni skrev:
Cpbox skrev:
Jonni skrev:

Försvinner inte?

Vad fan hände på Götaplatsen? P-botar, bortkörda av polis, olyckor, högtspelade musik.. Vakna för fan..

Sen är inte dig vi talar om Cpbox,

Både MrteN och Micke- skrev sina första inlägg här på garaget just när detta hände och anonymt? Jag står för det jag säger, kan ni det?

Det var ingen som mordhotade någon, det var 5-6 personer som var väldigt angelägna att behålla våran träff.. Vilket ni inte verkar vara? Jag gick fram själv, sen kom resten.. 

Jag har bjudit in polisen till nästa Onsdag, ni är välkomna att komma att diskutera detta oss och dem.

Haha. Angående götaplatsen så kan det ha varit pga att det var olagligt att parkera där, vilket det inte är vid Järnbrott? Och swedish match har visserligen förhyrda platser, men det är fortfarande i ett tomt industriområde.

Smart att bjuda in polisen btw. Blir nog väldigt många som kommer till träffen med sina grymma bilar då. Eller vänta nu? Alla bilarna som brukar vara med är ju helt lagliga. Just det.

Vet du ens varför dom satte Parkeringsförbud på Götaplatsen?
Det var pågrund av just sånt som har hänt idag!

"SIBA"-Parkeringen är en privat parkering.. fan tror du inte jag har kollat upp allt detta?
Dom kan köra bort oss om dom vill, med polisens hjälp om de måste.. Precis samma historia som Götaplatsen..

Polisen kommer dit för att hålla ordning, inte för att förstöra..

Punkt slut

Naaw men duktig pojke då smile

För fan... Vi alla vet att det var fel att sladda runt på parkeringen. Men det är fan lika fel att hetsa upp killen som gjort det senare med  skitmycket folk och försöka få honom att inte köra därifrån. Ni får fan skylla er själva. Eller att försöka spela hjälte senare och kuta efter folket i sierran och 744an som la en burn innan de drog. Det var något av det roligaste man sett på länge.

Försöker du fortsätta vara en nivå högre än alla andra och leka polis (som du tydligen inte orkar?) så kan det sluta illa. Låt polisen göra sitt jobb nu på onsdag då, istället för dig, så ska vi säkert kunna undvika sånt här.

Frågan är om polisen  kan hålla sig till att hålla uppe ordningen när det finns så mycket bilar det skulle kunna bötfälla dock wink

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

285 Inlägg
18 oktober 2007
Jag har inget imot att polisen finns på plats. tror inte att dom kör flygande besiktning på varenda bil om som kommer.  och är bilen så pass olagligt så dom börjar med sånt så hade det lika gärna kuna hända ute på vägen, eller så får man se över sitt "byggande" kanske.

en satans jävla Volvo.

1 779 Inlägg
18 oktober 2007
nä nu går vi å lägger oss. och drömmer oss in i drömmarnas värd. ni kan ju starta en ny tråd om detta istället.. orkar inte bläddra typ 100sidor imon bara för ni fyllt tråden om den svarta faran som lurar på vägarna. de har hänt nu och ingen blev allvarligt skadad som tur är. släpp de bara.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

The Sassy Bitch
198 Inlägg
18 oktober 2007
Första träffen idag, kul tycker jag synd det som hände men men, hoppas man är vä´lkommen med lill bilen igen tongue

Sussolita-Sassy Bitch ;)

smen
18 oktober 2007
akakaboto skrev:
nä nu går vi å lägger oss. och drömmer oss in i drömmarnas värd. ni kan ju starta en ny tråd om detta istället.. orkar inte bläddra typ 100sidor imon bara för ni fyllt tråden om den svarta faran som lurar på vägarna. de har hänt nu och ingen blev allvarligt skadad som tur är. släpp de bara.

sant NY TRÅD om detta OM man vill prata mer om detta...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 oktober 2007
Har läst igenom några sidor här nu. Till at börja med då Hoppas det gick bra med dom som blev påkörda sad Tråkigt att det ska behöva gå så här långt innan folk fattar hur allvarligt det är att bara lägga en liten burnis.
Sen ang Jonni så hade jag nog fan med reagerat exakt likadant. Man blir fly förbannad. Men jag kan förstå han som körde bilen också. Hade det kommit ett gäng mot mig så hade jag ju inte hoppat ur bilen om jag inte hade fjäderbatong eller liknande så visst fan far man iväg istället.
Sen " Om " det stämmer med att Jonni sparka in dörren på bilen? Så gick du också för långt! Det är ju inte bilens fel . Ingen kommer ju o sparkar in din Corvette om någon skulle bli förbannad på dig Jonni. Men som sagt var. Ta inte illa upp för vet ej om det stämmer så.
Menmen det är polisens ensak nu.
Hoppas ni kryar på er som blev påkörda!!!
Trevlig kväll på er

C H E V R O L E T <3

1 867 Inlägg
18 oktober 2007
Att ha polisen där är en bra grej tycker jag, då kanske alla volvoraggare håller sig lite lugna, eller faktiskt skiter i att komma. I vissa fall är det lika bra.
Så länge polisen har förstått sin roll i det hela, att hålla nere buskörandet, så är det bra. Börjar de anmärka på att nån bil har för högt avgasljud, det där kan aldrig vara lagligt och uppträder sådär otrevligt som jag vet alla poliser kan, då blir jag riktigt arg.
Det är som med mycket annat, bara dom vet sin plats så är det bra.

Jag tycker fortfarande att det ska skiljas på begreppen burna och sladda i denna tråd, burna för mig är att man stillastående eller i krypande fart, i en rak linje låter bakhjulen spinna, mycket svårt att tappa kontrollen. Ganska rumsren aktivitet, en riktig croudpleaser dessutom.
Det som nämns här vill jag beteckna som sladda, man lägger ut bilen på ett sånt sätt att merparten av bilens massa inte följer färdriktningen, vilket oftast i volvoraggarfall resulterar i en fin snurrning. Lätt att köra på bilar/människor och inte acceptabelt på trånga parkeringsplatser som SIBA/Swedish match.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

smen
18 oktober 2007
Sussolita skrev:
Första träffen idag, kul tycker jag synd det som hände men men, hoppas man är vä´lkommen med lill bilen igen tongue

ja du kom sent hörde jag..men klart du är välkommen:D

1 867 Inlägg
18 oktober 2007
MrteN skrev:
Alexander heter jag förresten , häj big_smile

Du med? Häj! cool

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

120 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
MrteN skrev:

Du med? Häj! cool

Jag heter Johan.. men jag tror ingen bryr sig ändå ^^ smile
men bara så ni vet smile

Montör
664 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
Att ha polisen där är en bra grej tycker jag, då kanske alla volvoraggare håller sig lite lugna, eller faktiskt skiter i att komma. I vissa fall är det lika bra.
Så länge polisen har förstått sin roll i det hela, att hålla nere buskörandet, så är det bra. Börjar de anmärka på att nån bil har för högt avgasljud, det där kan aldrig vara lagligt och uppträder sådär otrevligt som jag vet alla poliser kan, då blir jag riktigt arg.
Det är som med mycket annat, bara dom vet sin plats så är det bra.

Jag tycker fortfarande att det ska skiljas på begreppen burna och sladda i denna tråd, burna för mig är att man stillastående eller i krypande fart, i en rak linje låter bakhjulen spinna, mycket svårt att tappa kontrollen. Ganska rumsren aktivitet, en riktig croudpleaser dessutom.
Det som nämns här vill jag beteckna som sladda, man lägger ut bilen på ett sånt sätt att merparten av bilens massa inte följer färdriktningen, vilket oftast i volvoraggarfall resulterar i en fin snurrning. Lätt att köra på bilar/människor och inte acceptabelt på trånga parkeringsplatser som SIBA/Swedish match.

Även om du är min bästa vän så måste jag säga att du har lite dubbelmoral nu koop.

Du använder termen volvoraggare mycket, vilket du själv isåfall kommer bli inom en snar framtid. Man är inte raggare för att man åker 740. Du själv sladdade omkring på en parkering (i just en 744) ikväll, där det bland annat fanns en parkerad Daihatsu Charade mitt i parkeringen, som mycket väl kunde agerat hinder. Samtidigt vet jag att du har full kontroll över ditt körande, och sladdande. Men när du skrev det lät det bara så fel, vilket jag vet att du kan förstå.

41 Inlägg
18 oktober 2007
Children-Of-Bodom skrev:
Har läst igenom några sidor här nu. Till at börja med då Hoppas det gick bra med dom som blev påkörda sad Tråkigt att det ska behöva gå så här långt innan folk fattar hur allvarligt det är att bara lägga en liten burnis.
Sen ang Jonni så hade jag nog fan med reagerat exakt likadant. Man blir fly förbannad. Men jag kan förstå han som körde bilen också. Hade det kommit ett gäng mot mig så hade jag ju inte hoppat ur bilen om jag inte hade fjäderbatong eller liknande så visst fan far man iväg istället.
Sen " Om " det stämmer med att Jonni sparka in dörren på bilen? Så gick du också för långt! Det är ju inte bilens fel . Ingen kommer ju o sparkar in din Corvette om någon skulle bli förbannad på dig Jonni. Men som sagt var. Ta inte illa upp för vet ej om det stämmer så.
Trevlig kväll på er

Han reagerade som han vore påtänd eller något. 2 sparkar blev det totalt. Kommer jag dra upp för farbror blå nästa onsdag.

Montör
664 Inlägg
18 oktober 2007
MrteN skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Trevlig kväll på er

Han reagerade som han vore påtänd eller något. 2 sparkar blev det totalt. Kommer jag dra upp för farbror blå nästa onsdag.

Låter bra det. Tykcer jag verkligen du skall göra.

41 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
MrteN skrev:

Du med? Häj! cool

Jag minns dig ifrån MoppeNet Forum där jag heter backadalare big_smile Trevligt trevligt, har ju sett dig på träffarna men du vettefan vem jag är så känns väldigt dumt att säga hej tongue

Sök