2740
Sök

Angående: Träff i Göteborg Onsdagar Järnbrott kl 19:00!

Montör
664 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
Jag tycker fortfarande att det ska skiljas på begreppen burna och sladda i denna tråd, burna för mig är att man stillastående eller i krypande fart, i en rak linje låter bakhjulen spinna, mycket svårt att tappa kontrollen. Ganska rumsren aktivitet, en riktig croudpleaser dessutom.

Det där är dock helt och hållet sant. Folk, inkl. Jonni måste skilja på detta. En burn i detta fallet skadar ingen, men det KAN en sladd göra.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Pfffft
906 Inlägg
18 oktober 2007
Lite med bilar... Visserligen bidrog inte min med pluspoäng precis men iaf tongue SKÄRPNING! big_smile

Umadbro?

1 867 Inlägg
18 oktober 2007
Cpbox skrev:
Koop skrev:
Att ha polisen där är en bra grej tycker jag, då kanske alla volvoraggare håller sig lite lugna, eller faktiskt skiter i att komma. I vissa fall är det lika bra.
Så länge polisen har förstått sin roll i det hela, att hålla nere buskörandet, så är det bra. Börjar de anmärka på att nån bil har för högt avgasljud, det där kan aldrig vara lagligt och uppträder sådär otrevligt som jag vet alla poliser kan, då blir jag riktigt arg.
Det är som med mycket annat, bara dom vet sin plats så är det bra.

Jag tycker fortfarande att det ska skiljas på begreppen burna och sladda i denna tråd, burna för mig är att man stillastående eller i krypande fart, i en rak linje låter bakhjulen spinna, mycket svårt att tappa kontrollen. Ganska rumsren aktivitet, en riktig croudpleaser dessutom.
Det som nämns här vill jag beteckna som sladda, man lägger ut bilen på ett sånt sätt att merparten av bilens massa inte följer färdriktningen, vilket oftast i volvoraggarfall resulterar i en fin snurrning. Lätt att köra på bilar/människor och inte acceptabelt på trånga parkeringsplatser som SIBA/Swedish match.

Även om du är min bästa vän så måste jag säga att du har lite dubbelmoral nu koop.

Du använder termen volvoraggare mycket, vilket du själv isåfall kommer bli inom en snar framtid. Man är inte raggare för att man åker 740. Du själv sladdade omkring på en parkering (i just en 744) ikväll, där det bland annat fanns en parkerad Daihatsu Charade mitt i parkeringen, som mycket väl kunde agerat hinder. Samtidigt vet jag att du har full kontroll över ditt körande, och sladdande. Men när du skrev det lät det bara så fel, vilket jag vet att du kan förstå.

Ja ok, jag ska sluta tala nedvärderande om volvoförare, det är inte rätt, men jag vill inte använda termen raggarsvin eller liknande heller.
En volvoraggare för mig är en såndär kille med jeansväst, snus under läppen och kepsen mitt på huvudet som tycker det ballaste är att stå och hoppa på taket/bakluckan på sin volvo.
Ni vet vilken sorts person jag menar.

Vi kan hädanefter benämna såna som "bildårar" som det så fint heter i tidningen, personer som kör över sin förmåga på ställen där det är mycket olämpligt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Evolution Garage
478 Inlägg
18 oktober 2007
hmm imorse tallrik gröt, juice o  mackor, sedan vart det sova ngra timmar big_smile
lunch pizza...
middag ungsabakad falukorv med potatismos big_smile
Nu mitt i natten på jobbet jordnötsringar cola o The Sopranos big_smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

1 867 Inlägg
18 oktober 2007
MrteN skrev:
Koop skrev:
MrteN skrev:
Alexander heter jag förresten , häj big_smile

Du med? Häj! cool

Jag minns dig ifrån MoppeNet Forum där jag heter backadalare big_smile Trevligt trevligt, har ju sett dig på träffarna men du vettefan vem jag är så känns väldigt dumt att säga hej tongue

Jag bits inte, kom fram och tjoa vetja?
Jag tar med min feta tunerbil nästa onsdag så kan du komma fram och låtsas tycka om den wink
Senast redigerat av Koop (18 oktober 2007)

Pfffft
906 Inlägg
18 oktober 2007
P.S min katt sprang just in i dörren D.S

Umadbro?

41 Inlägg
18 oktober 2007
Mr_Redbull skrev:
hmm imorse tallrik gröt, juice o  mackor, sedan vart det sova ngra timmar big_smile
lunch pizza...

Hej herr efter ! haha !

120 Inlägg
18 oktober 2007
Mr_Redbull skrev:
lunch pizza...

Låter riktigt gott de du ^^ big_smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

Evolution Garage
478 Inlägg
18 oktober 2007
Grymt gott smile
jobbar natt så ngt måste man ju göra big_smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

41 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
MrteN skrev:
Koop skrev:

Du med? Häj! cool

Jag minns dig ifrån MoppeNet Forum där jag heter backadalare big_smile Trevligt trevligt, har ju sett dig på träffarna men du vettefan vem jag är så känns väldigt dumt att säga hej tongue

Jag tar med min feta tunerbil nästa onsdag så kan du komma fram och låtsas tycka om den wink

Ja det får jag ju nästan göra då om du ej bits ? big_smile. Stå vid poliserna nästa onsdag så hälsar jag på dig samtidigt ^^

1 779 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
MrteN skrev:
Koop skrev:

Du med? Häj! cool

man vågar väl itne gå fram å prata med nån på träffarna? :o då kan man u lära känna nytt folk. tongue hehe.. SOV NU ALLA..

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

41 Inlägg
18 oktober 2007
MrteN skrev:
Koop skrev:
MrteN skrev:

Ja det får jag ju nästan göra då om du ej bits ? big_smile. Stå vid poliserna nästa onsdag så hälsar jag på dig samtidigt ^^

Moppenet-raggare på högnivå ! yikes

1 867 Inlägg
18 oktober 2007
akakaboto skrev:
man vågar väl itne gå fram å prata med nån på träffarna? :o då kan man u lära känna nytt folk. tongue hehe.. SOV NU ALLA..

Ja fyfan, det hade ju varit synd! tongue

41 Inlägg
18 oktober 2007
El_nino skrev:
Moppenet-raggare på högnivå ! yikes

Skadu vare enveten så fåru ingen snapp ikväll wink

1 779 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
akakaboto skrev:

hehe na vet ja väl inte. men de e ju oftast gött folk man stöter på där ute så får väl bli att man börjar mingla runt:D

14 Inlägg
18 oktober 2007
kan bara säga en sak... ja har inte själv varit där, sitter måååååååånga mil från gbg men efter att nu ha läst massa sidor om kvällens olycka... hur orkar ni? gapa skrika domidera kasta skit på folk spela hjältar... ja allt... finns mycke negativ, aggressiv energi här... e lätt o va efterklok men istället för o köra gasen i botten o gapa över nåt som redan hänt, använd energin till att istället förebygga olyckor, om alla jobbar för allas säkerhet skulle de inte hända massa onödiga saker... folk som älskar bilar ska kunna träffas o känna sig säkra o trygga. till alla som leker o bränner runt, om de va du som stod på parkeringen, hade inte du då velat kunna känna dig trygg?? precis. tänk på mer än dig själv...

sänder dock givetvis en tanke till er som förolyckats ikväll!! hoppas ni klarar er fint och att ni tillsammans med alla andra bilfantaster ska kunna fortsätta träffas o ha de trevligt tillsammans utan o vara rädda eller oroliga över er säkerhet.

Glöm alla problem, i morgon kommer det nya :)

Montör
664 Inlägg
18 oktober 2007
Koop skrev:
akakaboto skrev:

Haha ja eller hur ^^ Nämen det är ju fan så. Fan nästan ingen som snackar med någon ^^

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

smen
18 oktober 2007
akakaboto skrev:
Koop skrev:
akakaboto skrev:

hehe na vet ja väl inte. men de e ju oftast gött folk man stöter på där ute så får väl bli att man börjar mingla runt:D

ja du är fan trevlig!! dig ska folk gå fram och prata med tycker jag  cool

41 Inlägg
18 oktober 2007
DeZZon skrev:
kan bara säga en sak... ja har inte själv varit där, sitter måååååååånga mil från gbg men efter att nu ha läst massa sidor om kvällens olycka... hur orkar ni? gapa skrika domidera kasta skit på folk spela hjältar... ja allt... finns mycke negativ, aggressiv energi här... e lätt o va efterklok men istället för o köra gasen i botten o gapa över nåt som redan hänt, använd energin till att istället förebygga olyckor, om alla jobbar för allas säkerhet skulle de inte hända massa onödiga saker... folk som älskar bilar ska kunna träffas o känna sig säkra o trygga. till alla som leker o bränner runt, om de va du som stod på parkeringen, hade inte du då velat kunna känna dig trygg?? precis. tänk på mer än dig själv...

sänder dock givetvis en tanke till er som förolyckats ikväll!! hoppas ni klarar er fint och att ni tillsammans med alla andra bilfantaster ska kunna fortsätta träffas o ha de trevligt tillsammans utan o vara rädda eller oroliga över er säkerhet.

Det jag har blivit så arg på är sättet av hur detta har hanterats på, har ju redan skrivit allt som  verkligen har hänt eftersom jag ville visa folket vad som egentligen hände och inte jonnis "jag är en hjälte" version.
Ska verkligen försöka lägga det bakom mig nu tills nästa onsdag. Där vill jag pussa cpbox.

1 779 Inlägg
18 oktober 2007
Cpbox skrev:
Koop skrev:
akakaboto skrev:

Haha ja eller hur ^^ Nämen det är ju fan så. Fan nästan ingen som snackar med någon ^^

säger desamma. alla sitter här på forumet å tjötar å har de gött men sen när man kommer dit ut så e de ofta dom små "gängen" som står å snackar ja ska inte säga att inte ja gör de med. men de blir ju roligare i längden om mna börjar snacka av sig lite där med. de e ju oftast mycke samma folk där ute på onsdagarna så man träffas ju iaf minst 1ggn i veckan så man ka nsnacka av sig :d gör som smen säge. kom å pra ta med mig.. smile prata om vad somhelst. från insekter till blommor. big_smile

Sök