3980
Sök

Angående: Träff i Göteborg Onsdagar Järnbrott kl 19:00!

Chaffis
285 Inlägg
18 oktober 2007
olagbg skrev:
AnteraMAN skrev:
Jag vill gärna att det ska fortsätta i SIBAs pakering. Stort parkering, nära till BK och viktigast av allt jag bor 1 minut därifrån smile

He ler.. fan va bra du har det då.. sj har man haft 2,5 mil dit + åka färja oxå för att komma dit=) hihi

Har du byggt Astran själv? hur som helst är de jäääävligt grymt gjort.
själv kan jag inte bygga men jag betalar bra=) kan du nåt om skärmbredningar kanske?

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

Montör
664 Inlägg
18 oktober 2007
olagbg skrev:
Cpbox skrev:
olagbg skrev:

Ja men tycker det faller under sunt förnuft..      då det är olagligt att börna å sladda runt.
Så men va fan... vi har sagt till ett par gånger mig veteligen.. ja borde tryka upp lite             flyers å gå runt med på träffen te på onsdag.. ska ta upp detta imorgon

Jo det tycker jag låter som en bra ide faktiskt.

Och angående det där med lagen, så är det svårt att låta det falla under sunt förnuft när alla burnar och håller på lite här och var, och det är ju som du sa tidigare inget vi ska sticka under bordet med. Folk tänker inte på att man kanske ska låta bli det på träffen, för de vet inte bakgrunden osv.

ja men oavsett vart det börnas å sladdas så är det likväl olagligt att göra det...
så tycker att folk borde ha vett i huvudet att förstå det..
ja jo det är sant.. folk verkar inte veta vad onsdagsträffen är igentligen
Jag kommer på nästa onsdagsträff å dä ska det jävlar imig bli liv i luckan..

Jajo. Men att förstå att det är förbjudet även på en plats full med folk som själva brukar burna omkring eller dra en rivstart lite här och var, kan jag tänka mig är svårt för vissa folk. Jag menar. Om du ser någon burna på en parkering någon annanstans, som är helt tom osv, så gör ju inte det dig något eller hur?  Men att för den personen sedan att komma till en ny parkering där det också råkar vara stor träff med folk som vanligtvis brukar tycka om däckrök och sådant, så kan det säkert vara svårt att anpassa sig utan att ha blivit tillsagd om det. Fan vad rörigt det blev. Svårt att förkalra vad jag menar. Bättre att snacka om det nästa onsdag isåfall om det skulle behövas, och om vi råkar komma på vilka vi båda är i verkligheten, på träffen.

Jag lämnar forumet nu för ikväll, ha det bra. Var trevligt att diskutera detta med någon som faktiskt hade vettiga argument och kunde bete sig vettigt. Godnatt

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Go Gubbe...
136 Inlägg
18 oktober 2007
Man kan ju tycka att finns det ens minsta risk att man kommer i närheten av folk när man sladdar runt så gör man det inte...
Att ingen skadades allvarligare förra gången är väll mer tur än skicklighet.. 

Jag som har både en bil jag är rädd om och även brukar ta med min 2½ åriga dotter känner inte någon större lust att dyka upp längre...

Synd då det är allt för sällan man träffar så många motorintresserade på samma gång...

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
18 oktober 2007
olagbg skrev:
AnteraMAN skrev:
Jag vill gärna att det ska fortsätta i SIBAs pakering. Stort parkering, nära till BK och viktigast av allt jag bor 1 minut därifrån smile

He ler.. fan va bra du har det då.. sj har man haft 2,5 mil dit + åka färja oxå för att komma dit=) hihi

Vissa har ännu längre.. tongue
Närmare 15 mil.. men men.
Synd på allt som hände igår, som tur var missade jag allt detta.
Det är tragiskt att det skall hända sådana saker. Man är ju där för att ha kul.
Och alla personliga påhopp som haglat i denna tråd kan nån moderator radera.
Vi är alla där/här för att ha kul och umgås, inte bråka!

Hoppas för allas skull att buskörningarna och all annan vårdslöshet försvinner från träffen.
Finns andra bra ställe att leka/busa, använd dem istället! wink

Var jag ända fotografen där igår eller?
Såg inga andra med stativ som sprang runt och lullade. tongue
Hur som helst, bilder kommer så fort jag hinner! wink

//Edge

624 Inlägg
624 Inlägg
18 oktober 2007
vilket jävla tjafs om burnouter o annat
lägg av o sladda , det kan ni göra på bilprovningen i sisjön
den som sladdar på siba i fortsättningen kommer jag o köra över med min Hummer
ni vet att den e hög

peace

1 688 Inlägg
18 oktober 2007
deamon skrev:
ni vet att den e hög

peace

Känns nästan som de vore ett MÅSTE att sladda nästa gång big_smilebig_smilebig_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

OLAGBG
596 Inlägg
18 oktober 2007
AnteraMAN skrev:
olagbg skrev:
AnteraMAN skrev:

själv kan jag inte bygga men jag betalar bra=) kan du nåt om skärmbredningar kanske?

Hejsan jo jag har byggt min astra sj.. jodå det vet jag väl allt hur man gör big_smile tihi
vänta tills 2008 så får du se skärmbreddninig

OLAGBG
VOLVO

OLAGBG
596 Inlägg
18 oktober 2007
deamon skrev:
ni vet att den e hög

peace

Ja det har vart ett jävla tjafsade här....

Ja kom iogen ta med H2 nästa gång så lånar jag med mig H1 från polaren så kan vi åka lite    haha

OLAGBG
VOLVO

624 Inlägg
18 oktober 2007
olagbg skrev:
AnteraMAN skrev:
olagbg skrev:

Hejsan jo jag har byggt min astra sj.. jodå det vet jag väl allt hur man gör big_smile tihi

jag vet hur den ser ut :smile
men ni andra får vänta
det e riktig bra iallafall

624 Inlägg
18 oktober 2007
sen tycker jag det e mycke snack om att det e jonnie o eriks träff och bla bla bla och de ska bestämma  blablabla
onsdagsträffen har funnits länge .vissa här på forumet va inte ens födda då
onsdags träffen är allas och det är alla som drabbas ,sen är det sant att det är Jonnie o compani som stod upp o sa nu kan vi åka till sibas parkering då vi inte fick vara på det ordinarie plats ,,,,,,,

det e jättebra att folk hittade denna plats där vi kan va,, så pissa inte i er egen pool,,
utan sköt det så det inte blir tråkigheter ,,

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
18 oktober 2007
Här kommer ett litet smakprov från igår.
Fler bilder kommer så fort jag hunnit redigera och solla bort allt suddigt. tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/11266/173160_hmshhz.jpg

//Edge

OLAGBG
596 Inlägg
18 oktober 2007
deamon skrev:
olagbg skrev:
AnteraMAN skrev:

jag vet hur den ser ut :smile
men ni andra får vänta
det e riktig bra iallafall

haha ja säg nu inget hihi
ja rullar iväg den på lackering nu i helgen big_smile

OLAGBG
VOLVO

533 Inlägg
18 oktober 2007
Edge83 skrev:
Fler bilder kommer så fort jag hunnit redigera och solla bort allt suddigt. tongue

Glöm inte svart luvjacka under den svarta västen nästa gång...och Johan, skippa blixten då..och låt linsskyddet sitta på.haha!

Smen...på skridskor...ut genom Indianen...i fullsatt Scandinavium...i den posen..!!
Senast redigerat av psittacus (18 oktober 2007)

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

70 Inlägg
18 oktober 2007
Min frukost var START idag ?

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

Evolution Garage
478 Inlägg
18 oktober 2007
idag var min frukost när jag kom hem från jobbet vid 7 juice, mackor o lite blåbärssoppa big_smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
18 oktober 2007
psittacus skrev:
Edge83 skrev:

Glöm inte svart luvjacka under den svarta västen nästa gång...och Johan, skippa blixten då..och låt linsskyddet sitta på.haha!

Smen...på skridskor...ut genom Indianen...i fullsatt Scandinavium...i den posen..!!

Haha.. nästa gång då.. tongue
Håller på att gallra bilder nu, de dyker upp så fort jag blir klar wink

//Edge

499 Inlägg
18 oktober 2007
Få se ifall man hinner till nästa träff..somliga har tenta vecka nämligen bittert nog.
Samt 5min till träffen skall nog inte hindra d..
Eventuellt blir jag klar med mitt nya  bagagelucka bygge :p

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
Chaffis
285 Inlägg
18 oktober 2007
olagbg skrev:
AnteraMAN skrev:
olagbg skrev:

kan du fixa mina=)

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

Sök