Tjena! jo som rubriken lyder, hur blir köregenskaperna med spacers? sämre eller bättrre? eller ingen skillnad? är det något som slits på bilen? MVH David
ruskigt mycket sämre på min bil. Hade spacers fram (eftersom puckot som ägt bilen innan mig inte kunde läsa... det står FRONT ONLY på två fälgar och REAR ONLY på de två andra. Det första man gör när ORIGINALFÄLGEN inte passar är ju att slänga på spacers.... hur som helst.)
Balanserade däcken men ändå viberade hela instrumentpanelen. Ett brummande ljud på vibrationerna i hastigheter över 90km/h.
Kan ju fungera på andra bilar, det får va osagt, men för min del är det uteslutet med spacers.
Jag skulle vilja påstå att min bil blev ROLIGARE att köra med spaxers. Har 30 mm både fram och bak, 16" 205-45 däck tror jag. Den spårar inte ett dugg i någon hastighet. Är stabilare i kurvor också.
Bilen blir ju breadre så det är klart att greppet blir bättre om man har bra inställd bil och spacerplattorna inte är ovala eller skeva. På regn kan det göra stor skillnad dessutom.
Bilen blir ju breadre så det är klart att greppet blir bättre om man har bra inställd bil och spacerplattorna inte är ovala eller skeva. På regn kan det göra stor skillnad dessutom.
Det är ju inte alls per automatik så att bilen/spårvidden blir bredare med spacers.
I mitt fall hade jag spacers för att få på fälgar med ET 43 på en bil som har ET 25, och det är väl ett inte helt ovanligt skäl till att ha spacers?