4243
Sök

EGT mätare

Golfägare
16 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
Vet någon var man kan köpa en avgastemperaturmätare ?

342 Inlägg
10 oktober 2005
www.h2mracing.com har.. realcar har säkert också..
kvaliten på grejerna lär ju variera ganska stort..
själv tänkte jag handla 60 mm mätare från GReddy.. det är det nog värt!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

10 287 Inlägg
11 oktober 2005
Köp inget skit bara. En temperaturgivare för avgasmätning (typ-K) som är avsedd för att klara miljön i ett grenrör är dyr därför att den kostar att tillverka om den skall hålla och inte brinna av och åka genom turbon.

Helst bör man veta att den är tillverkad i svarvad inconel och absolut inte i pressad plåt.

Och diskussionen om att sätta den efter turbon har jag haft många gånger och kontentan är att det är meningslöst. För att det skall vara nån mening (utöver styling eller att ha för att det flashigt) så skall den sitta före turbon om det är en turbobil.

Mätområdet på instrumentet skall gå MINST till 1000 grader celsius. Jag vet att det finns instrument som slutar vid 850 grader och att dom som säljer joxet säger att det räcker. Tokfel....

Nu kommer snart inlägget " jag har hittat en givare som står att den skall klara 1200 grader, kan jag använda den?". Svaret är oftast nej då förutsättningarna för dom flesta givarna är att dom skall sitta i stillastående luft/vätska för att klara den temperaturen för att inte gå av.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

272 Inlägg
13 oktober 2005
Defenetivt värt att lägga ut någar tusenlappar på Greddy's EGT mätare med hold,peak&warnings funktion. Jag har sån och den har varit till STOR nytta. Speciellt när man har för små spridare och kan få en väldigt hög avgastemp.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

Sök