3938
Sök

snabb hjälp.. blinkers fråga!

208 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare nu är det så att jag har besiktning på min 142a på onsdag och jag har ännu inte lycks klura ut vad det kan vara för fel när inte mina blinkers blinkar utan dom lyser hela tiden.. det är inte relät som alla tror.. kan det vara något annan som spökar?

fick samma fel på golfen när jag skulle lacka lite inredning.. men då var det en kabel till varningsblinkers knappen som jag glömt sätta på rätt ställe.. är det något sådant i volvo också ???

Snabba svar är grymt välkomna..tongue

/Mvh Affeboyen

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

210 Inlägg
20 augusti 2007
blinkar dom aldrig?
låter som jordfel tycker jag.

208 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
oj glömde bort tråden har varit ute och försökt fixa tilll det utan framgång.. blinkersen lyser bara hela tiden.. skulle vara evigt tacksam om någon hade ett kopplingsschema.. smile

/mvh Anders

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

208 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
någon som vet hur det ska kopplas känns som om jag har lite brådis nu då jag tänkte åka redan ikväll till stugan oh sedan åka vidare därifrån till bes

208 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
blir ju fan knäpp!!!! det går kablar över hela jävla bilen och ingen går nånstans eller till samma ställe..

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
20 augusti 2007
Klickar det i relät när du blinkar! Det är ju inte säkert att relät är paj! Men att det är felkopplat! Du får ju gärna skriva lite mer info om du har varit och rivit i kablarna eller om det bara blev så? Då kan det nog tänkas komma fler svar!

-Mike-

208 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
var så när jag köpte bilen.. skulle bara vilja veta hur man ska koppla in så det funkar.. klickar inte i relät nu.. nu till frågorna..

1. vart ska kablarna från blinkers spaken gå?
2. ska det vara + och - på relät?
3. vart på relät ska kablen från varningsblinkersknappen..

AHha suger på att förklara tongue
Sen var det en kabel som gick från blinkersen till "fläktbrytarn" tongue

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
20 augusti 2007
AffeBoyen skrev:
var så när jag köpte bilen.. skulle bara vilja veta hur man ska koppla in så det funkar.. klickar inte i relät nu.. nu till frågorna..

1. vart ska kablarna från blinkers spaken gå?
2. ska det vara + och - på relät?
3. vart på relät ska kablen från varningsblinkersknappen..

AHha suger på att förklara tongue
Sen var det en kabel som gick från blinkersen till "fläktbrytarn" tongue

*Tänker* Jag kommer ihåg att jag har suttit och kliat mig i huvet när jag åkte 240 Kommer tyvärr inte ihåg då det var tio år sedan!
1.Kommer inte ihåg
2.Jupp
3.Vet ej!
Det var inte många svar tyvärr!

-Mike-

208 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
vet någon vilken kontakt på relät som är + å - då? finns ju 3st kontaker på relät som heter 49a, -31 å den sista tror jag det stod 49 på wink

208 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
fixade ihop skiten inatt.. tongue var ju inte så svårt.. tongue

Sök