3439
Sök

Köpa nytt framsystem!

Team Tondöv
649 Inlägg
11 oktober 2005
Trådstartare
Nu är det dags att förnya sig lite!
Jag har kikat på dessa system, men inte bestämt mig än..

Polk MOMO MM6

MB Quart RCE 216

Infinity Kappa Perfect 6.1

Morel Dotech MkII

JL Audio xr650-CSi

Jag lutar nog lite åt Polk..
Vad tycker ni?
Nån som har erfarenhet av nåt av dom, eller kanske nåt tips på nåt i samma klass?
Senast redigerat av freddan70 (11 oktober 2005)

Hewi
571 Inlägg
11 oktober 2005
Låt dina öron avgöra! Enda märket av ovanstående jag har erfarenhet av är MB Quart och förutom att jag gilla ljudet i MB så är det bra kvalitet så dom hänger med i många år.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

859 Inlägg
12 oktober 2005
Vem säljer Morelhögtalarna? Vad kostar dom? Jag har själv Morelgrejjer i bilen, och bättre får man leta efter, tycker jag. Men alla framsystem du listat ÄR bra, men med olika karaktär på ljudet. Så att just dina öron skall avgöra valet, det är helt klart;-)

MVH Theo

Team Tondöv
649 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Hittade på nätet!
Dom kostar 2000 inkl frakt, låter som ett litet kap tycker jag.
Är lite inne på att välja bort MB Quart, då dom har en tendens att låta lite ljust..
Hur funkar dina Morel? Är det bara finlir, eller går det att dunka på med?
Jag är allätare, så jag vill ha ett system som funkar både till Nightwish, Enya och Infernal..
Senast redigerat av freddan70 (12 oktober 2005)

859 Inlägg
12 oktober 2005
freddan70 skrev:
Hittade på nätet!
Dom kostar 2000 inkl frakt, låter som ett litet kap tycker jag.
Är lite inne på att välja bort MB Quart, då dom har en tendens att låta lite ljust..

Okej, länka till sidan vetja;-)

Angående MB Quart så håller jag med helt och hållet. Diskanten passar bra till äldre personer som håller på att tappa hörseln:-) Jag överdriver naturligtvis, men ni förstår kanske principen.

/Theo

Team Tondöv
649 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Är som sagt lite orolig för att Morel "bara" är finlir..
Har hört deras hemmagrejor och det var HiFi rakt igenom!
Inget fel med detta givetvis, men jag vill ha lite ös i grejorna med när man är på det humöret..

Hewi
571 Inlägg
12 oktober 2005
Om du är allätare rekommenderar jag DLS Ultimate serie t.ex UR6

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

136 Inlägg
12 oktober 2005
Nu blev jag intresserad! Theo , vad för morel grejer har du ?
Morel, engelskt va?
Har byggt högtalare med en morel diskant till hemmet förut, lät ruskigt bra då...
var dock säkert 10år sedan eller dyl

mvh johan
Senast redigerat av rotel (12 oktober 2005)

859 Inlägg
12 oktober 2005
rotel skrev:
Nu blev jag intresserad! Theo , vad för morel grejer har du ?
Morel, engelskt va?
Har byggt högtalare med en morel diskant till hemmet förut, lät ruskigt bra då...
var dock säkert 10år sedan eller dyl

mvh johan

Jag råkar sitta på ett sånt här 5,25"kit... http://www.n-core.se/products/PG/elite_kits.htm
Moreltillverkade högtalare, Amerikanskt delningsfilter... dom grymmaste 5,25orna jag hört i bil. Dom spelar så sjukt rent att man blir rädd ibland.

Sedan har jag även en uppsättning DLS UP6 (äldre varianten) där tror jag morel också är inbandade. Men dom högtalarna är ett fall för vinterbilen.

Jag vet inte riktigt var Morel kommer från, men högtalarna i PG kittet är iaf. tillverkade i Israel...

/Theo

136 Inlägg
12 oktober 2005
kan man provlyssna morel i sthlm tro ?

(är en "gammal" hifi nird....)

/johan

859 Inlägg
12 oktober 2005
rotel skrev:
kan man provlyssna morel i sthlm tro ?

(är en "gammal" hifi nird....)

/johan

Jag vet inte riktigt faktiskt... Jag vet som sagt inga som säljer Morel:-(
PM Shoppen kan du ju höra med...
Om du orkar vänta så får du lyssna i min bil nästa år;-)

MVH Theo

136 Inlägg
12 oktober 2005
hehe, klart man är sugen på att lyssna... jag har inte så långt till uppsala smile

Team Tondöv
649 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Var och lyssnade på JL-systemet idag, och jäklar vilket ljud!!
Funkade perfekt både till finlir och ös, mina favvisskivor har aldrig låtit så bra!
Blir nog ett sånt tror jag.

Hewi
571 Inlägg
13 oktober 2005
Ang JL så har jag hört att de funkar bäst ihop med deras egna steg , tänk på det.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

859 Inlägg
13 oktober 2005
rotel skrev:
hehe, klart man är sugen på att lyssna... jag har inte så långt till uppsala smile

Nej det är ju inte de... har du vägarna förbi så...

Butiksägare BRL Jönköping
40 Inlägg
13 oktober 2005
DLS Ms5 eller Ms6 låter bättre än allt under 5000:- ändå kostar det bara 2000:- för 6,5:erna....helt klart det bästa jag lyssnat på..pallar höga volymer utan att låta dåligt nånstans

859 Inlägg
13 oktober 2005
Lill-Ekström skrev:
DLS Ms5 eller Ms6 låter bättre än allt under 5000:- ändå kostar det bara 2000:- för 6,5:erna....helt klart det bästa jag lyssnat på..pallar höga volymer utan att låta dåligt nånstans

Ren lögn! Då har du inte lyssnat på mycket om du påstår det...

MVH Theo som har hört MASSOR av kit under 5000kr som låtit bättre än DLS MS5/6. Men visst låter dom bra för 2000kr, helt klart!

28 Inlägg
25 oktober 2005
Kolla in Digital Design´s Framsystem finns som 5"-6" Låter rikitgt bra! Ruggigt tryck!

42 Inlägg
25 oktober 2005
Det finns massor av bra framsystem om man kan lägga upp lite penningar. Får du plats med 7" i dörrarna och vill ha välljud så rekommenderar jag ett kit som byggs av Ologyaudio i USA. Kör själv med detta och är väldigt nöjd. Delningsfiltren är custombyggda 24 db och ser ut som fan, men dom gör sitt jobb! Kostar ca 3000kr i USA med filter och element. Läs lite reviews här: http://www.ologyaudio.com/reviews.html

16 Inlägg
27 oktober 2005
Själv skulle jag rekomendera Polk audio för de låter jävligt bra dessutom så är de snygga utav helvete smile

328 Turbo E36
635whp 890wnm

Sök