Läst genom allt, och kan bara säga. Starkt jobbat. Ska man köpa från en saab handlare, då är det bara att öppna plånboken. Svarta ok funkar. Hoppas det går bra med ditt körkort.
Läst genom allt, och kan bara säga. Starkt jobbat. Ska man köpa från en saab handlare, då är det bara att öppna plånboken. Svarta ok funkar. Hoppas det går bra med ditt körkort.
Tackar Jaa, biltillverkarna e duktiga på att ta betalt Oken blir med största sannolikhet svarta, funderade på rött men kom på att jag inte har nåt annat på bilen som är rött. Så dom blir svarta när jag ändå målar de andra prylarna
Liten update: Blev lite Seneftermiddags/kvällsmeck idag. Men jag lyckades få ihop ganska mycket ändå. Vände på insugspackningen så den kom åt rätt håll på med spridare på bryggan (namn?) å monterade dom på insuget å anslöt bränsleslangen till de, anslöt lite andra slangar. Så de går åt rätt håll nu iaf Ska bara kolla också så att inte ventilerna slår i kolvarna innan jag provstartar.
Så imorrn blir de meck, får lite hjälp av farsan också, så de ska nog gå undan
Men återkommer imorrn me info å kanske lite bilder
Update: Idag har det varit meck hela dagen. Så nu e motorn 95% ihopmonterad Bara lite slangar å grejer som ska anslutas. Sen blir de uppstart av motorn
Lyckades nästan montera ner hela bromsen idag också. Bara skivan som e kvar, å där måste jag borra bort fästskruven så de tar lite tid för att jag måste köpa ett härdat borr.
Hann också med att byta lite knappar på instrumentpanelen, så nu lyser nästan allt så fint
Motorn 95% ihopmonterad, DI-kasset och ventilkåpa tillfälligt monterad för uppstarten.
Dock så e de 2 "knappar" som jag undrar över. De e dom som sitter under stolsvärmen, sitter bara kåpor där just nu. Så vad ska de va för knappar egentligen. Har för mig att den vänstra är TCS på dom bilar som har.
Vad ska de här va för knappar???
De va allt för nu, ska ut och rengöra bromsdetaljer nu
Kul me uppstart snart Åh hatar sånna där skruvar vid bromsskivorna, brukar vilja ge med sig efter ett jäkla massa svordommar.. men borr funkar med Blir bra detta Baslådan kommer bli jäkligt snygg
Japp, känns ruskigt skönt att den snart kan startas Ja du, dom jävla skruvarna gav ju med sig. Fast på fel sätt Spåret va så mjukt så de vart helt runt ist Men de finns ju som tur e maskiner för sånna problem
Tackar, baslådan kommer nog bli finfin där bak. Ska bara få ihop bilen innan jag börjar med lådan
Japp, känns ruskigt skönt att den snart kan startas Ja du, dom jävla skruvarna gav ju med sig. Fast på fel sätt Spåret va så mjukt så de vart helt runt ist Men de finns ju som tur e maskiner för sånna problem
Tackar, baslådan kommer nog bli finfin där bak. Ska bara få ihop bilen innan jag börjar med lådan
Jahopp, då va de 2008 Året då man äntligen får ta körkort
Jaja, till saken nu då Fick veta igår att jag får låna en punktbläster för att fixa rosten på bilen Dock så blir nog inte framåt våren så jag kan sitta ute å fixa de.
Update: Har varit ute å fixat lite idag, å det är allt som hinns med idag. Har släktingar på besök, å senare ska jag åka å renovera hus. Så nästa update blir nog inte förrän helgen. Men här kommer lite bilder på dagens arbete.
Blir fint me lite färg bakom fälgen Ska montera bort mer grejer å måla de också.
Men nu ska jag gå å vara lite social, visa bilen å lite sånt
Update: Har varit ute å fixat lite idag, å det är allt som hinns med idag. Har släktingar på besök, å senare ska jag åka å renovera hus. Så nästa update blir nog inte förrän helgen. Men här kommer lite bilder på dagens arbete.
Blir fint me lite färg bakom fälgen Ska montera bort mer grejer å måla de också.
Men nu ska jag gå å vara lite social, visa bilen å lite sånt
Ha de
Trevligt med svarta ok, lackade mina svarta med, tycker det passar bra till din och min färg De ska ju inte vara något skrikigt när man inte har slitsade eller borrade skivor Bra färgval helt enkelt!
Så klart du ska visa bilen för folket hehe Ja men lycka till med renoveringen av huset jag och akta dig så du inte hammrar dig på tummen Mvh kimpa
Skönt att du börjar få ordning på bromsarna! Jag tror de kommer bli snyggt med dom svarta oken och skivorna:) Bättre än "orginal-rost" som de brukar va:rolleyes: Men då e de inte långt kvar till besiktning va? Mvh/Fredrik
Ja, dock har jag inte fått ordning på 2an från besiktningen än Men de känns som att de e viktigare att frambromsarna funkar till 100% Men 2an e ju bara en inställningsgrej så de e ju lätt.
Ja svart blir så grymt snyggt där. De e som du säger, hellre svart än rostbrunt Ska försöka få allt där bakom målat till sommarn. Lite lättare att tvätta av sen också
Besiktning blir nog i början av februari, kanske i januari får se. Den e ju avställd så jag får se när jag ställer på den igen. Måste ju betala skatten å hela försäkringen då