2432
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
kevlar_soul
11 januari 2008
Trådstartare
Jo det var kanske så de hette ja haha... Trodde det var samma företag.. Vet du om de är skillade?

1 072 Inlägg
11 januari 2008
Ja de pular på lite.. Ska kirra lite bilder men min ordinarie dator är pajj så i helgen kanske. Polerat lite delar, lackat fjäderben. Preppat dessa med nya koni och lite skruv och div ska eloxeras.. Ja jag letade igenom halva huset för de där jäkla lampona.. Behövdes dock en städning då hela övervåningen är full av bildelar lagom utspritt smile That´s life

Jo Clion får ny sänkning och större bromsar i slutet av månaden, så den får sig en make over oxå.. Lister och handtag på lack. Toning och Ditec i April.. Sen får de va nog med den kärran.. Är ju trotts allt bara brukis!

1 072 Inlägg
11 januari 2008
Jo förresten.. Jag jobbar smile

Han bilkylarfrasse i Mantorp är duktig om de är aktuellt för dig!

kevlar_soul
11 januari 2008
Trådstartare
Sik: En riktigt schysst brukis det.. aha du fixar och donar du, varför inte fixa en projekttråd?smile

Aha, jag behöver laga mynningen från kylaren på vilken kylarslangen sitter.. den verkar vara av plast och lite svag dessutom..

1 072 Inlägg
11 januari 2008
Nja.. Tror inte någon av mina trådar skulle bli lyckade.. Har ju redan en till Mazdan länkad men Clion skiter jag i.. Synd bara att de blir åretrunt bil. Aldrig vinterkörd innan sad Men men.. Riktigt fint exemplar med endast 4600mil på mätaren.

Tror inte han lagar gavlar utan bara byter cellpaket.. Men ring och fråga!

1 752 Inlägg
11 januari 2008
kevlar_soul skrev:
Jo det var kanske så de hette ja haha... Trodde det var samma företag.. Vet du om de är skillade?

Inte en aning faktiskt...tongue Men det har legat där under hela tiden vad jag kan minnas iaf så då borde han ju inte vara helt kass om han fortfarandehar kvar det...tongue Åk o hör med han iaf!smile O om inget annat så ligger ju Kylindustri bara 500 meter där ifrån om det skulle vara så..smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

kevlar_soul
11 januari 2008
Trådstartare
Ahh den ser riktigt fin ut faktiskt!smile Rolig bil att köra de där också.. Min bror hade en sådan förut..

Aha.. Gavel heter det alltså.. Undra om det ens går att laga, kanske får slänga på en ny kylare.. Eller en bättre begagnad..

1 072 Inlägg
11 januari 2008
Jepp.. Men hans var väll en -02 va?? Bodde ju på samma gata som min flicka så den såg jag allt..

kevlar_soul
11 januari 2008
Trådstartare
Hmm.. Mycket möjligt, minns ej yikes

kevlar_soul
11 januari 2008
Trådstartare
Nu blir det sängen.. Hör av mig senare under dagen winkwinkwinkwink;

kevlar_soul
12 januari 2008
Trådstartare
Har suttit och letat efter en vettig katalysator till ett bra pris ett längre tag nu. Tyvärr låg alla sport/racekatalysatorer på extremt höga priser här i Sverige så jag bestämde mig för att ta en sväng på E-bay. Efter en timmas letande uppenbarade sig plötsligt denna lilla sak:

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/229158_ldtbgm.jpg
En tre tums racekatalysator, givetvis rostfri!

Puss på er
Senast redigerat av kevlar_soul (27 januari 2008)

1 311 Inlägg
12 januari 2008
vet du om den är homologerad?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

kevlar_soul
12 januari 2008
Trådstartare
Den är inte homologerad efter några särskilda typ FIA eller SBF krav.. Nämligen inget jag bryr mig om tongue

Huvudsaken är att det funkar som den ska och att den fyller sitt syfte när jag besiktar bilen wink

1 997 Inlägg
12 januari 2008
Oj, 700 var inte mycket! big_smile
Ser bra ut, och ditt projekt fortsätter i samma sköna stil! smile

Förresten. Hur går det med tavlorna? (Hastighet, varv, och diverse. Vita mätartavlorna) Kom du ihåg? smile

Fortsätt i samma stil! Blir perfekt! wink

kevlar_soul
12 januari 2008
Trådstartare
Tja Galad8!

Du hade väl fixat fram ett par, men behövde hjälp med utskrift eller minns jag fel ? tongue

1 503 Inlägg
12 januari 2008
Blir ju bra som fan Kim! Ska bli kul att se bilen när det bär av till elmia sen smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

1 997 Inlägg
12 januari 2008
kevlar_soul skrev:
Tja Galad8!

Du hade väl fixat fram ett par, men behövde hjälp med utskrift eller minns jag fel ? tongue

Ja, precis! smile
Dom klara finns ju i tråden. Bara att leta åt dom. big_smile
Eller så går du ut i mitt galleri, sen projekt mappen. Lättare då kanske. smile
Du hade nån grej du ville sponsra med om jag inte minns fel också?

Hur som helst. Hoppas den går igenom besiktningen sen när du får ihop bilen. Blir bra! big_smile

kevlar_soul
12 januari 2008
Trådstartare
Stort tack Jens, detsamma! smile

Ok, jo har ju en del små prylar! Sägs om att vi tar det på MSN nästa gång båda är inne, så ska jag slänga ihop ett fint paket till dig!smile

1 997 Inlägg
12 januari 2008
kevlar_soul skrev:
Stort tack Jens, detsamma! smile

Ok, jo har ju en del små prylar! Sägs om att vi tar det på MSN nästa gång båda är inne, så ska jag slänga ihop ett fint paket till dig!smile

Låter bra det!
Bara att logga in! smile

kevlar_soul
12 januari 2008
Trådstartare
Jahopp då¨var det dags att uppdatera igen. Jag och min underbara flicka begav oss iväg till Sya idag för att svänga in i garaget en liten stund..

På dagens att göra lista stod slipning av huv.

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/229734_dp283k.jpg
Snurrig bild.. Huven är i alla fall lagom nermattad.. Använde mig av en liten slipmaskin, även känd som musen, med lite 240 papper på..

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/229737_ybhks9.jpg
Framsidan sprayspacklad av brodern, för att fylla ut små gropar. Sprayspacklet inhandlades på Jula i Linköping för 79 spääääänn

På måndag får vi hem färg till huven med förhoppningar om att brodern kan lacka den uppe på sitt jobb redan nu i veckan. Skulle vara riktigt ballt. Sedan är det bara "snöra" dit fronten och laga gaveln på kylaren sen så är det snaaaaart reg.

Måste skita hej..

Sök