3939
Sök

Hur låg?

Janas! lattmask
177 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#1
Hur låg får bilen vara? har bilprovningen nån åsikt om det?

Mvh Thim

den rullar^^

Körv
3 535 Inlägg
3 september 2007
#2
Ja så länge du inte skrapar i marken? tongue

Truckdriving Man

Bärs!
3 456 Inlägg
3 september 2007
#3
Så länge fjädrarna sitter kvar så är det ok, vad jag vet...

Garaget.org peakade 2008.

Avstängd
17 Inlägg
3 september 2007
#4
beror på vilken besiktnings gubbe du får.. jag har fått på för kort fjädrings väg eller  nått liknande när jag besiktade en kompis bil, men när jag gjorde ombesiktning på min audi och fick
skutta ur och lyfta bilen så att besiktnings gubben kunde dra undan domkraften dom har på lyften så sa han bara "å fy fan det var helvete va låg den va!!!"

LillNaisarn
3 september 2007
#5
Aga_Diff skrev:
Så länge fjädrarna sitter kvar så är det ok, vad jag vet...

Yes såvidare dom sitter i korgen ska det inte vara några problem smile man ska kunna hissa upp bilen utan att dom ska "vara lösa", fast vissa på SBP brukar vara kinkiga och räkna "varven" på fjädrarna,

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
3 september 2007
#6
Så länge de kan komma upp på lyftarna och göra bromsprov på SBP så har de inget med saken att göra. Men många besiktningsmän underkänner om de inte får upp bilen på lyften.


Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
3 september 2007
#7
sredna skrev:
...skutta ur och lyfta bilen så att besiktnings gubben kunde dra undan domkraften dom har på lyften så sa han bara "å fy fan det var helvete va låg den va!!!"

Ungefär samma sak hände mej, vi var 2-3st på varje sida som fick lyfta upp bilen lite bak så inte domkraften tog i när bes-gubben skulle köra ut ur hallen. Var dock inga problem att få bilen godkänd.


Janas! lattmask
177 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#8
sredna skrev:
beror på vilken besiktnings gubbe du får.. jag har fått på för kort fjädrings väg eller  nått liknande när jag besiktade en kompis bil, men när jag gjorde ombesiktning på min audi och fick
skutta ur och lyfta bilen så att besiktnings gubben kunde dra undan domkraften dom har på lyften så sa han bara "å fy fan det var helvete va låg den va!!!"

Okej så då kan jag sänka den rätt mkt till utan problem då tongue hehe får hoppas jag inte får nån sur gubbe på besiktningen (första gången jag ska besiktiga den sen den kom i min ägo och innan har den vart helt orginal tongue hehe)  Tack för svaret Mvh Thim

den rullar^^

Janas! lattmask
177 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#9
insane_1 skrev:
sredna skrev:
...skutta ur och lyfta bilen så att besiktnings gubben kunde dra undan domkraften dom har på lyften så sa han bara "å fy fan det var helvete va låg den va!!!"

Ungefär samma sak hände mej, vi var 2-3st på varje sida som fick lyfta upp bilen lite bak så inte domkraften tog i när bes-gubben skulle köra ut ur hallen. Var dock inga problem att få bilen godkänd.

Låter som det e rätt accepterat om man får rätt snubbe att kolla den tongue hehe  tack för svaret Mvh Thim

den rullar^^

2lateuloose
543 Inlägg
3 september 2007
#10
Det ska vara lågt.. men jag måste höja min innan besiktning.. just nu kommer jag inte ens ut ur mitt eget garage.. hmm

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Driifter;)
1 630 Inlägg
3 september 2007
#11
740:in går ju inte kapa så mkt på innan fjädrarna är lösa när du hissar.. men de går ju meed slangklämmer eller liknande

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Janas! lattmask
177 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#12
Amazon_123GT skrev:
740:in går ju inte kapa så mkt på innan fjädrarna är lösa när du hissar.. men de går ju meed slangklämmer eller liknande

Polarn tipsade mig om att sätta slang klämmer i fjäderkoppen som håller fast dom när jag ska besiktiga den (han kör på ett varv kvar bara hehe tongue)

den rullar^^

Janas! lattmask
177 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#13
CoSmoZ skrev:
Det ska vara lågt.. men jag måste höja min innan besiktning.. just nu kommer jag inte ens ut ur mitt eget garage.. hmm

HAHAHA det e för lågt ska ju gå att komma ut tongue (+ har massa fartgupp här så kan inte överdriva hehe )

den rullar^^

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
3 september 2007
#14
var nån snubbe som sa till mig för ett par år sen att om en 33cl ölburk går under så går bilen igenom :S  Mer har jag inte att säga ^^

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Bärs!
3 456 Inlägg
3 september 2007
#15
ThimNyberg skrev:
Amazon_123GT skrev:
740:in går ju inte kapa så mkt på innan fjädrarna är lösa när du hissar.. men de går ju meed slangklämmer eller liknande

Polarn tipsade mig om att sätta slang klämmer i fjäderkoppen som håller fast dom när jag ska besiktiga den (han kör på ett varv kvar bara hehe tongue)

Som jag har på min går den igenom, besiktigade för nån månad sen så här:

Fram:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=143517

Bak:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=143518

Det ända han sa var: "Jaha, det här var ju en fiffig lösning, sitter dom fast då?"
Svaret på den frågar är väll ganska uppenbar va? wink
Senast redigerat av Aga_Diff (3 september 2007)

Garaget.org peakade 2008.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
3 september 2007
#16
Setupen på min 245a är följande.. fram har ja varken fjädrar lr genomslagsgummin
Bak har ja kapat 4,5 varv på fjädern å tagit bort genomslagsgummit helt där också.

Går de igenom bes?? Skulle inte tro det wink

Markfrigången är gudomlig.. (en tumstocks tjocklek är 30mm)
http://i5.tinypic.com/5z75pcn.jpg

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Janas! lattmask
177 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#17
Aga_Diff skrev:
ThimNyberg skrev:
Amazon_123GT skrev:
740:in går ju inte kapa så mkt på innan fjädrarna är lösa när du hissar.. men de går ju meed slangklämmer eller liknande

Polarn tipsade mig om att sätta slang klämmer i fjäderkoppen som håller fast dom när jag ska besiktiga den (han kör på ett varv kvar bara hehe tongue)

Som jag har på min går den igenom, besiktigade för nån månad sen så här:

Fram:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=143517

Bak:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=143518

Det ända han sa var: "Jaha, det här var ju en fiffig lösning, sitter dom fast då?"
Svaret på den frågar är väll ganska uppenbar va? wink

hehe då e det bara till att ta fram vinkelslipen igen då och börja kapa:P hehe

den rullar^^

Janas! lattmask
177 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
#18
Manne skrev:
Setupen på min 245a är följande.. fram har ja varken fjädrar lr genomslagsgummin
Bak har ja kapat 4,5 varv på fjädern å tagit bort genomslagsgummit helt där också.

Går de igenom bes?? Skulle inte tro det wink

Markfrigången är gudomlig.. (en tumstocks tjocklek är 30mm)
http://i5.tinypic.com/5z75pcn.jpg

TJAAAA!!! skojja med mig går det ens att köra så lågt? en väge  ju inte hellt platt lixsom hehe tongue

den rullar^^

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
3 september 2007
#19
http://www.garaget.org/archive/11924/9926/9926-514012.jpg
Min går igenom.

Hört någonstans att man skall kunna få punktering utan att karossen skrapar i marken.

Smoke Tires Not Drugs.

61 Inlägg
3 september 2007
#20
mickecorrado skrev:
http://www.garaget.org/archive/11924/9926/9926-514012.jpg
Min går igenom.

Hört någonstans att man skall kunna få punktering utan att karossen skrapar i marken.

detta har jag oxå hört nångång.


Sök