3176
Sök

Fick pengar på posten utan veta varför?? :/

(none)
1 725 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
#1
Tja!

Fick en Plusgiro Avi från ett företag som heter "Smartpak Sverige AB". Och från dom fick jag 168:- utan att veta varför..Har ingen aning om vem dom är ens?!

Står inget mer än att jag har fått 168:- och i meddelandet stod den ett namn som jag aldrig stött på hmm hmm..vad ska man säga...Tack! Eller hur kommer detta sig?!?!


//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

2 652 Inlägg
7 september 2007
#2
säg bara tack de duger big_smile

4 767 Inlägg
7 september 2007
#3
Du har inte sålt nåt på bussgods mot postförskott för jädrans längesen? Dom kan vara ganska långsamma med att skicka ut avier..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 297 Inlägg
7 september 2007
#4
haha samma sak har hänt mig.. fick från en bank i örnsköldsvik ett halvår efter jag flyttat därifrån. Var bara att gå till banken och hämta ut 4 tusen smile Har inte de blekaste vart pengarna kommer ifrån men ja gissar på att det är semesterpengar från jobbet smile


12 086 Inlägg
7 september 2007
#5
Bara tacka o ta emot, undra in så mkt smile

459 Inlägg
7 september 2007
#6
Skulle va glad om ja fick pengar i lådan istället för räkningar;D


1 019 Inlägg
7 september 2007
#7
Hehe ja de va inte dåligt smile Tacka å ta emot skulle jag ha gjort big_smile Man får inte va för feg av sej wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

892 Inlägg
7 september 2007
#8
...eller så går du till posten och frågar upp lite om det.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 september 2007
#9
helnice ju 168 spänn är inte så dåligt ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

533 Inlägg
7 september 2007
#10
Har en polare som oxå fick ett par tusen tillbaka. Glad i hågen gick han och hämtade ut pengarna och levde rövare en helg. 2 veckor senare vissade det sig att han betalt sin hyra på ett felaktigt konto och att dessa tusenlappar var en återbetalning från plusgirot då dom inte kunde matcha nummer och mottagare. Surt bara när hyresägaren ville ha sin hyra och pengarna var uppsupna på baren..!!

Så, om du får stora belopp tillbaka sådär så kolla så inte beloppet överrensstämmer med vissa utgifter du har..!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

264 Inlägg
7 september 2007
#11
psittacus skrev:
Har en polare som oxå fick ett par tusen tillbaka. Glad i hågen gick han och hämtade ut pengarna och levde rövare en helg. 2 veckor senare vissade det sig att han betalt sin hyra på ett felaktigt konto och att dessa tusenlappar var en återbetalning från plusgirot då dom inte kunde matcha nummer och mottagare. Surt bara när hyresägaren ville ha sin hyra och pengarna var uppsupna på baren..!!

Så, om du får stora belopp tillbaka sådär så kolla så inte beloppet överrensstämmer med vissa utgifter du har..!!
lol  Hahaha..

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

Bärs!
3 456 Inlägg
7 september 2007
#12
Cascade skrev:
psittacus skrev:
Har en polare som oxå fick ett par tusen tillbaka. Glad i hågen gick han och hämtade ut pengarna och levde rövare en helg. 2 veckor senare vissade det sig att han betalt sin hyra på ett felaktigt konto och att dessa tusenlappar var en återbetalning från plusgirot då dom inte kunde matcha nummer och mottagare. Surt bara när hyresägaren ville ha sin hyra och pengarna var uppsupna på baren..!!

Så, om du får stora belopp tillbaka sådär så kolla så inte beloppet överrensstämmer med vissa utgifter du har..!!
lol  Hahaha..
Damn.. Oflyt!! lol

Garaget.org peakade 2008.

Illustratör
826 Inlägg
7 september 2007
#13
psittacus skrev:
Har en polare som oxå fick ett par tusen tillbaka. Glad i hågen gick han och hämtade ut pengarna och levde rövare en helg. 2 veckor senare vissade det sig att han betalt sin hyra på ett felaktigt konto och att dessa tusenlappar var en återbetalning från plusgirot då dom inte kunde matcha nummer och mottagare. Surt bara när hyresägaren ville ha sin hyra och pengarna var uppsupna på baren..!!

Så, om du får stora belopp tillbaka sådär så kolla så inte beloppet överrensstämmer med vissa utgifter du har..!!
Haha.. Ja men han hade ju en härlig helg iaf medan han icke ont anande söp upp dom.. tongue

Ja skulle nog granksa mig själv för det e som några andra säger att många gånger har man glömt nått sen tror man att man gått plus på nått man egentligen glömt bort..
Men inte skulle jag säga till o fråga iaf.. tongue

Tänker...

8 156 Inlägg
7 september 2007
#14
Jag vet en person som fick mer än en miljon insatt på sitt konto av misstag.
Han fick några tusenlappar för att han inte använde pengarna utan ringde och kollade med banken direkt. Det är för övrigt olagligt att använda sig av pengarna...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

459 Inlägg
7 september 2007
#15
psittacus skrev:
Har en polare som oxå fick ett par tusen tillbaka. Glad i hågen gick han och hämtade ut pengarna och levde rövare en helg. 2 veckor senare vissade det sig att han betalt sin hyra på ett felaktigt konto och att dessa tusenlappar var en återbetalning från plusgirot då dom inte kunde matcha nummer och mottagare. Surt bara när hyresägaren ville ha sin hyra och pengarna var uppsupna på baren..!!

Så, om du får stora belopp tillbaka sådär så kolla så inte beloppet överrensstämmer med vissa utgifter du har..!!
HAha,m Struuul!,

Jobbigt läge må ja säga, lite roligt dock.


(none)
1 725 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
#16
ÄÄ vad fan! Jag skiter i att kolla upp det. FÖr det finns ingen som helst tanke till varför jag ska ha dom...I alla fall inte som jag kommer på smile Men men...JIIOOOO.. Nu är man rik smile FEST!

--Lev i går som det vore i morgon--

Maskin stundent!
218 Inlägg
8 september 2007
#17
ring å klaga för att du fick så lite! tongue

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

383 Inlägg
8 september 2007
#18
Min pappa fick 860 000 insatt på sitt konto för ett par år sen av misstag...han fick dock ingen ersättning som tack för att han gick direkt till banken.. lite surt..hehe=)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

654 Inlägg
8 september 2007
#19
Ta reda på av anledning du fått dessa pengar.
Kan va en felaktig utbetalning.
Och idag är det du som kund/konsument/osv som är skylldig att kontrollera att du är berättigad till att förbruka dessa pengar.
Är du itne det så kommer du återkrävat på dem om företaget/bank/Post/osv gjort ett misstag.

Kan nämna ett exempel:
Upptäcker du att du har fått in 3000Kr extra på ditt konto och blir skit nöjd.
Du går sen ut på kvällen och super upp dessa.
Kommande vecka så kontaktar banken dig och kräver tillbaks dessa pga att det är din skyldighet att kontrollera/ha koll på dessa saker.
Senast redigerat av Blida (8 september 2007)

(none)
1 725 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
#20
Blida skrev:
Ta reda på av anledning du fått dessa pengar.
Kan va en felaktig utbetalning.
Och idag är det du som kund/konsument/osv som är skylldig att kontrollera att du är berättigad till att förbruka dessa pengar.
Är du itne det så kommer du återkrävat på dem om företaget/bank/Post/osv gjort ett misstag.

Kan nämna ett exempel:
Upptäcker du att du har fått in 3000Kr extra på ditt konto och blir skit nöjd.
Du går sen ut på kvällen och super upp dessa.
Kommande vecka så kontaktar banken dig och kräver tillbaks dessa pga att det är din skyldighet att kontrollera/ha koll på dessa saker.
Jo, jag förstår ditt inlägg! Ska faktiskt ta och ringa dom innan jag i så fall löser ut dessa pengar. Kosntigt bara att det står mitt fulla namn med personnummer hmm

Men ska allt kolla lite.. För även om de till hör mig så vill man ju veta!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--


Sök