4058
Sök

Vilket relä är till OD 740 GLE

76 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Hej!!

Har fått problem med min Overdrive på min 740 GLE -88.... Har kollar säkring och tänkte byta relä men vilket relä är det??

Och en annan grej, Tempmätarn funkar när man har tänningen på, Men inte när man startar bilen.

Alla tips är välkomna!!

MVH/ Durka

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!

huh?
10 427 Inlägg
9 september 2007
På din bil är nog reläet gult (tror det är så från årsmodell 1988 och framåt), sen står det M46 I på det. Hella brukar vara tillverkaren. På äldre 740s >87 med M46 brukar reläet vara rött.

Sitter i mitten till höger bland reläena.

76 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Tackar tackar tackar... Ska gå ut och kolla

MVH/ Durka

Nån som vet vad det med tempmätarn kan va??? Har hittat en svart kabel som går helt ensamt bakom instrumenthuset. Kommer upp ifrån stora kabelhärvan från vänstersidan. Nån som vet vart den ska sitta?? (eller kanske svårt att veta vilken jag menar, ska ta en bild)

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 maj 2008
Lyfter en gammal tråd. Kompisen har bytt från 5 växlad till 4växlad OD låda. Efter att tittat på ett schema till en 240 konstaterade jag att det bara är att lägga plus på ena polen på solenoiden och den andra är jordad... Sagt och gjort, satte kompisen som förare och jag manövrerade kabeln och la den på 15 plus, inget händer mer än att det klickar...
Är det precis som jag tror, solenoiden och mitt fina kablage fungerar men något inne i lådan är slut?
Senast redigerat av bumpe (5 maj 2008)

Sök