alain skrev:
många finna debater,
en politiker frågade mig vad jag tyckte om politik,
jag svarade " politiken är som en gammal soppa, det kan man leva på men det smaka fan. Fick inget svar".
I dagens GP
JAG CITERAR:
---------------------------------------------------------------
VÅRD, PENSIONER OCH ARBETSLÖSHETERSÄTTNING GÖR OM NÄR SARKOZY LÅTER PISKAN VINA ÖVER FRANSMANEN
Avskaffa förtidspensionering.
Likrikta pensionvillkor (med senarelagd pension)
Avskaffa 35-timmarsvekan.
Favorisera mer arbete och pengar hellre än uttagen ledighet.
Indragna förmåner om en arbetslös nekar till fler än TVÅ erbjudande om jobb/utbildning.
Se över fackförbundens finansiering.
Privata försäkring mot beroendesituationer som visa sjukdomar och handikapp. EX: om man åker skidor och bryta ben, försäkringskassa har ingenting med det att göra men däremåt privat försäkring (bra)
Minimistraff mot bedrägerier mot försäkringskassan.
Förhandla om vilka risker försäkringskassan betalar för.
allt detta ska vara klart innan jul
----------------------------------------------------------------
Han släpper själv en bomb i sin egen regering och vill städa därefter och sätta tillbaka franfrike på fötterna.
När det gäller körkort i frankrike, en ny körkorttagare för inte köra mer än 90 max hastighet under 1a året, detta har funnit i 45år och gäller även idag,
vanliga förare har körkort med poäng (10st). gör du något fel, blir du av med ett antal poäng, med bötter också, när du inte gör mer fel under 2 år, får du tillbaka en del av dina poänger, när du inte har kvar några av dessa, måste du går till en special utbildning och får köra om som en ny börjare.
överträdelse av hastighet bestraffas mycket hårdare än vad det gör här i sverige.
Vad tycker ni om sverige skulle inträda dessa ideer?
MVH.