3581
Sök

Hur fungerar sådant här?

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Försök köra ikapp mig och stanna mig då.

"polisen" var tvungen att köra likadant och hann inte ikapp mig på över en mil.
Och det krävdes ett rödljus för att han skulle hinna.
Senast redigerat av FireTraXX (5 oktober 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Försök köra ikapp mig och stanna mig då.

"polisen" var tvungen att köra likadant och hann inte ikapp mig på över en mil.
Och det krävdes ett rödljus för att han skulle hinna.

de har väll inte o göra me om du åker fast eller inte!   du kan döda dig själv och andra!
håll dig någolunda till hastigheten ffs!...  om inte hoppas jag verkligen ditt körkort ryker nästa gång

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Och att bli av med kortet är ju en medveten risk man tar när man kör så som jag kan få för mig att göra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 oktober 2007
FireTraXX skrev:
FireTraXX skrev:
Och att bli av med kortet är ju en medveten risk man tar när man kör så som jag kan få för mig att göra.

är du beredd att döda en svensson familj pga att du ville till jobbet fortare då?
det är också en medveten risk men du verkar ha missat den..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 oktober 2007
"Jag får köra som jag vill bara för att polisen inte hinner ikapp" är ju en lite skum inställning.

Jag kör inte som en tant ute heller utan kör gärna lite snabbare ibland så det är inte det att jag är en ängel i trafiken, men den inställningen är ju inte direkt hälsosam.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
richardoo290 skrev:
FireTraXX skrev:
FireTraXX skrev:

är du beredd att döda en svensson familj pga att du ville till jobbet fortare då?

Nej, jag har inte missat den.

Men uppenbarligen så betyder den familjen lika lite för mig som ett sketet körkort.

Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 oktober 2007
FireTraXX skrev:
richardoo290 skrev:
FireTraXX skrev:

Men uppenbarligen så betyder den familjen lika lite för mig som ett sketet körkort.

fyfan!? yikes

956 Inlägg
5 oktober 2007
Man ska aldrig köra fortare än vad sin skyddsängel klarar av att flyga...
lr så gör man som jag och kör carina e..dom är inte väldans snabba

eldus veldus

Biltokig
310 Inlägg
5 oktober 2007
Det är ju helt uppenbart att det var en falsk polis pga att dom använder inte dom spadarna längre och dom måste legitimera sig om dom är civila samt att det måste synas att det är en polisbil dvs blåljus m,m men jag tycker att DU har betet dig sämre än vad han gjorde och jag tycker att det var synd att det inte var en redig polis så jag hadde sluppit oroa mig för att du fortfarande ligger ute och kör som en idiot på vägarna.

Han kanske bara ville banka in lite vett i huvet på dig och förhoppningsvis så förstod du vinken att man ska inte köra så pass fort så man riskerar andras liv, ditt får du göra som du vill med men tänk på alla andra.mad
Senast redigerat av ola_volvo (5 oktober 2007)

Harè bra

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
@ola_volvo:
Att bli stannad utav honom var en liten tankeställare, t.ex så satt farthållaren på 120km/h där det var 110 och 130km/h där det var 120 hela vägen till göteborg.

Hade inte den polisen stannat mig så hade jag varit framme säkert trekvart tidigare.

Russel Crowe, Gladiator.

141 Inlägg
5 oktober 2007
begär att en civil polis legitemerar sig... det är dom tvungna att göra

195 Inlägg
5 oktober 2007
richardoo290 skrev:
FireTraXX skrev:
richardoo290 skrev:

fyfan!? yikes

Sök