3183
Sök

Vad är det värsta o mest plågsamma ni råkat ut för?

OEM <3
6 957 Inlägg
16 februari 2008
Hmm har 2 de va väl nåra år sen nu, aja

1:

Skulle gå hem från skolan, hade haft lite småont i pungen hela dagen, till slut brast de
bara, vilken smärta, kunde knappt gå ja undra va fan som hade hänt.
Kom hem till slut, la mig ner å hade värsta smärtan, la mig tidigt den kvällen å tänkte
att de försvinner över natten, vaknade å de va kvar!

Vi åkte till sjukan å dom använde en sån där maskin som har när man kollar fostret på damer.
De visade sig att ena pungkulan hade vridit sig hmm doktorn vred till (trodde han slet loss dom)
sen sa han att nu va de klart, kunde ju fan inte stå upp av smärtan men 1 timme senare var
smärtan borta, sjukt..

2: Satt på lektion, en tjejkompis tyckte de va varmt i rummet, öppna rutan, kom en vind
svosch...alla papper flög iväg ett träffa mig rätt i ögat snitta upp pupillern. AJ!
Såg ingenting trodde ja blivit blind.
Fort till akuten där dom konstaterade efter div pill att om pappret kommit 0.003mm längre in i ögat
hade ja mist min syn sad jippi nu vart man synskadad för resten av livet...därför har ja glasögon numera.

Ta hand om er smile
Mvh

OEM <3

Dr Snuggles
956 Inlägg
16 februari 2008
Bjork skrev:
2: Satt på lektion, en tjejkompis tyckte de va varmt i rummet, öppna rutan, kom en vind
svosch...alla papper flög iväg ett träffa mig rätt i ögat snitta upp pupillern. AJ!
Fort till akuten där dom konstaterade efter div pill att om pappret kommit 0.003mm längre in i ögat
hade ja mist min syn sad jippi nu vart man synskadad för resten av livet...därför har ja glasögon numera.

Ta hand om er smile
Mvh

Haha vafan, hur stor är chansen att man råkar ut för nåt sånt ? big_smile
Men tråkigt med synskadan dock ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

373 Inlägg
16 februari 2008
Det mest smärtsamma å rätt nyligen var när jag tog ett fel steg i trappan i svalen där jag bor, skulle packa iväg katten för att jag skulle åka till hemsedal å åka skidor dagen efter.. trodde nästan att jag brutit foten för det gjorde obeskrivligt ont.. dagen efter fick föräldrarna köra mig till akuten med diagnosen en kraftig stukning så det blev kryckor istället för skidstavar =/

56 Inlägg
16 februari 2008
va på fotbolls cup i danmark. där blev jag stämplad på foten, de gjorde rätt ont men va bara att springa av planen och på med lite kylspray sen in å spela lite mer, fortsatte att spela fotboll i ca 5-6 veckor ( fick även då köra med kylspray varje gång) sen orka jag inte mer så jag åkte till akuten och då fick jag reda på att jag hade 3 brutna ben och 2st sprickor i foten

OEM <3
6 957 Inlägg
16 februari 2008
Racso skrev:
Bjork skrev:

Ta hand om er smile
Mvh

Haha vafan, hur stor är chansen att man råkar ut för nåt sånt ? big_smile
Men tråkigt med synskadan dock ..

Sa dom på sjukan oxå, aja tur att man får bidrag på jobbet till bågar å att de finns
många snygga lol

Cypfer: Va de Dana Cup eller?

OEM <3

142 Inlägg
16 februari 2008
Hm, det mest plågsamma jag råkat ut för är nog att dra ut stortå nageln utan bedövning. Stämplad av min lillebror me fotbollsskor vid sidan av stortån så nageln sprack. Dagen efter var den svullen som fan så bestämmde mig att dra ut nageln själv. Hade inte tid eller ork att kila till sjukan.

Bränd av en Man o War har jag också blivit. En stor manet med blåa snören (ser ut som fiskelinor) som bränns som fan. En del Man o War kan bli riktigt stora. Den har en stor blåsa sedan en liten ´´kropp´´ där det hänger massviss med tentaklar o snören/linor. Hela jag va inlindad med de blåa ´´fiskelinorna´´ o det stramade som fan, på en del ställen gick linorna in i skinnet samtidigt som det brändes. Jag va då fyra år och va på semester i Florida. Fick springa upp till badvakterna med mamma o pappa o spruta någon spray som tar bort smärtan o kyler.
Har till och med kvar några märken av linorna idag.
Senast redigerat av V1C (16 februari 2008)

Gooo Wide =)

51 Inlägg
16 februari 2008
V1C skrev:
Hm, det mest plågsamma jag råkat ut för är nog att dra ut stortå nageln utan bedövning. Stämplad av min lillebror me fotbollsskor vid sidan av stortån så nageln sprack. Dagen efter var den svullen som fan så bestämmde mig att dra ut nageln själv. Hade inte tid eller ork att kila till sjukan.

hehe.. Tänkte precis posta en liknande historia tongue

Det var en gång i tiden när jag hade nageltrång. (Nageln växer inåt, ner i tån)
Så jag fick åka till sjukan och dra ut den helt enkelt.
Dom körde först in en sax/tång under nageln, hela vägen in till roten. (En del över och en del under, för att kunna klippa den i två delar)

Sedan drog dom helt enkelt ut nagelbitarna, del för del.
Allt skedde självklart utan bedövning hmm

En annan gång lyckades jag på nåt vis rammla på en utstickande spik, den åka rakt in i armbågen.
Hela armen låstes roll Gjorde inte så ont dock, var mer läskigt. Så tån tar nog priset.

Nogs.se

2 021 Inlägg
16 februari 2008
har brutit en arm när ja va liten
sytt mej genom fingret med symaskin tongue
samt fått ett fiskedrag genom handen, normalt sätt kanske inte så farligt, men me en 1kg gädda sprattlandes på samma drag gjorde de liiiiiiiiiite ont.

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
16 februari 2008
att få en rekordelig turbotutte, inte så långvarig smärta men fruktansvärt obehagligt!

spikade mig också halvt igenom fingret med stora spikpistolen på jobbet. det är AJ!
Senast redigerat av psilo (16 februari 2008)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
16 februari 2008
Drog huvudet i ett öppet fönster en gång. Knakade till rejält och jag föll till marken. Blev ett fint jack i huvudet och jag hade blod i hela håret och ansiktet. Det såg värre ut än det var.

Har fått en bit av min vänstra tumme bortskuren och lite av mitt högra långfinger. Kändes inte alls skönt precis, tog ett tag innan det var återställt.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 februari 2008
råka bryta nyckelbenet så den innre benpipan stack ut ur kroppen. Sen läkte skiten åt helvete fel så man har ett mongo nyckelben nu

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 722 Inlägg
16 februari 2008
hmm det plågsammaste är väl att jag läste allt ni har skrivit

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 675 Inlägg
16 februari 2008
Måste varit när man va 12 och skulle hoppa över ett håll i asfalten. För att va lite cool för några tjejer. Tyvärr va hållet lite väl stort och katastrofen va ett faktum=( For i asfalten med ansiktet före och skrapade upp hella ansiktet. Har aldrig sett så mycket blod. Sen blev man sittnas på akuten hella natten medan sjukhus personalen pillade ur grus i ansiktet med en tamborste. Men blev ett snyggt ärr;) sen sa dom hade jag inte att hjälm så hade jag spräckt skallen. Tack för du tvingade en att ha hjälm mamma=)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 februari 2008
Äh, är ni amatörer allihop? wink Näh, skoja bara...

Född med hjärtfel, hjärtopererad första gången när jag var tre dagar gammal, opererad igen strax efter ettårsdagen.
Sen hjärt-lungtransplantation '93, med påföljade avstötningar och legionella, gick ner till 45 kilo. Kunde knappt andas. Var inte långt från döden då. sad
Sen upptäckte dom nåt som var ett förstadie till cancer, gav mig dropp i två veckor, sen öppnade dom bröstkorgen för femte gången och skulle ta prover. Duckade cancern tack vare att jag var lite av en försökskanin...  hmm
Men sedan 1999 har jag kronisk avstötning och har ca 36% lungkapacitet kvar. Finns inget botemedel utom att byta ut ena eller bägge lungorna, känns inte så bra... hmm
Har väl mer eller mindre bott på sjukhus i några år sammanlagt.

Sen det värsta jag har varit med om i olycksväg var när jag och brorsan krockade, moped mot cross. Vassa fotpinnar och min fot emellan. Fick sy 8 stygn mellan tårna. Efter det kommer bilkrocken, knäckte tre revben... Inte så illa med tanke på att bilen blev skrot.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 675 Inlägg
16 februari 2008
Tråkigt värre=(

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Avstängd
1 266 Inlägg
16 februari 2008
HAr inte varit med om så mycket som ni
Men jag höll i en helt ny "butterfly" kniv i bladet..så sa min kompis "ohh får jag se" och drog den ur min hand...blödde en del efter det..riktigt ont gorde det med efter.

På mitt jobb så la jag ner 1 plåt på rasterna till lasern, och klämde kuken imellan... AJJ

När jag var liten så skulle jag hoppa ner från en klätterställning..men ett problem bara..tån fastnade i luften i ställningen..bröt tån en aning..

Skulle vara snäll att diska till min mor när jag var liten...diskade en kockkniv..och skulle torka av kniven i handflatan (hade en tröjja över handflatan) Ojjdå halva handen hängde efter det sad var tvungen att hålla upp andra delen av handen hela tiden

hält fritör olja över hela vänsterhanden AJ AJ AJ AJ

ja det är det jag varit med om tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Bildrulle
499 Inlägg
16 februari 2008
Skulle ju vara när jag var ungefär 16 år. På väg hem från skolan. Cyklade genom ett industriområde, höll god fart, men cykeln (jävla skitcykel!) var inte riktigt sådär fartvänlig, rätt som det var försvann allt motstånd i pedalerna, troligen navet som var paj på något sätt.

Hur som haver, fick ett sånt frispel på pedalerna i hög fart, flög genom luften som en kastad vante och gled på asfalten en bra bit. Slog mig fördärvad, blödde som en stucken gris.

Gick de sista 2 km hem med blodet droppandes från sönderslagna armbågar, handleder, underarmar, höften och knäna. Ni hade kunnat följa mitt blodspår hela vägen hem.

Kommer hem och har fortfarande styrka nog att kasta cykelfan i en buske. Snubblar in till morsan som blir lite smått förvånad när man helt plötsligt står och vinglar i köket med blod överallt. Och mitt under ihopplåstringen blir man lite småvinglig och får gå och lägga sig. Lär ju ha förlorat rätt skapligt med blod om man blev så vinglig som jag var, vet inte exakt hur mycket jag blödde men det var mycket.

Som fotnot kan man ju säga att folk stirra som fan, men ingen erbjöd sig att hjälpa en, vare sig till sjukhus eller hem.

Edit:

Har även skurit upp ett finger på en kattmatsburk när jag var ungefär 3. 8 stygn för att få behålla toppen på pekfingret.

Skar nästan av långfingret på vänster hand när jag av någon anledning karvade med en vass kniv i en pringles burk för ett gäng år sen.

Slog av en framtand när jag var 12-13 i en skateboard olycka samt spräckte läppen.

Jaja, kan fylla hela garaget med mina bravader, men får vara nog här...
Senast redigerat av Supra_Micke (16 februari 2008)

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
16 februari 2008
Mest smärtsamma jag gjort, var när jag och nägra polare tänkte springa I 15´s hinderbana här i borås. Halvvägs finns ett hinder där man måste ha hoppa ner ca 2 meter, landade snett och lyckades få en 13 cm fraktur i skenbenet, men det roliga var att vi alla bara trodde att det var en kraftig stukning, så jag fick hjälp till bilen och sen åkte vi hem, dagen efter var foten och vaden nästan dubbelt så stora. 3 månader i gips

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

987 Inlägg
16 februari 2008
Lär nog ha varit när jag cyklade omkull när jag var kanske 14-15 eller någonting sånt, ännu yngre kanske.. PÅ rullgrus, hela jävla knäskålen tittade ut, dom på akuten plockade sten ur såret i tre timmar.. haha.. ^^

i like it load

4 571 Inlägg
16 februari 2008
Axeln ur led x antal ggr & nageltrång from hell (opererat 4ggr)

Sök