3677
Sök

Störningar efter installation: Lågnivåkabel?

584 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan! Jag och  min kompis som sade sig vara duktig på det här med ljud har slängt i två 10" basar i bagaget och 6.25:or i dörrarna o två steg i bak också.. o ny sterio. Men nu tjuter det som fan när man kör med bilen.. han sa att vi kanske hade dragit lågnivåkabeln på fel sida i bilen så det blev några störningar lr nått.. Himla störande är det när man kör iaf.. Om jag har på stereon utan att bilen är igång så är det inga problem.. det e bara när motorn e igång. Nån som kan bekräffta vad det är som är fel lr har ngr tips på hur man löser detta? Ska man riva upp allting o dra om skiten lr? hmm

16 197 Inlägg
11 oktober 2007
har du dragit lågnivån på samma sida som strömkabeln??   om inte så är de säkert ett jordfel..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

584 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
har du dragit lågnivån på samma sida som strömkabeln??   om inte så är de säkert ett jordfel..

Hmm nee ja tror inte det.. hur kollar man om de e jordfel då?

16 197 Inlägg
11 oktober 2007
hur å vart har du satt jordkabeln till steget å hur grov kabel e de?  va e de för steg?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

279 Inlägg
11 oktober 2007
Strömkablar ger iaf störningar i ljudet. Kolla så det inte lägger för nära något sådant!
Eller jordfel.

311 Inlägg
13 oktober 2007
samma för  mig men även då motorn är avslagen.. jag petade på lågnivåkablarna eftersom dom korsade varann å då försvann det störande ljuset.. fick dra om dom på en sida var i bilen.

Pv med preppad b20..

6 851 Inlägg
13 oktober 2007
Eddie_Boy skrev:
Ska man riva upp allting o dra om skiten lr? hmm

Ja, gör om,  gör rätt..! lol

296 Inlägg
13 oktober 2007
även dom bästa kan göra fel   klandra inte din polare.   det finns så jävla många kablar i en bil så det kan vara så att lågnivån ligger för nära nån stor strömkabel.   försök hitta nån annan stans å dra den.      om det inte är det felet så är det troligvist jorden.  jora i en bälteshållare  rengör plåten så att det får bra kontakt.
Lycka till

162 Inlägg
13 oktober 2007
Försök att dra lågnivå kablarna mitt i bilen om det går.

6 851 Inlägg
13 oktober 2007
Eller så är det bara en dålig lågnivå kabel..bara för att den är skärmad behöver den inte vara bra.

584 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
Hej hopp.. hmm det är inte fel på jorden säger min kompis tongue den e 100% bra.. men jag tror att vi drog en lågnivåkabel tillsammans med nån strömkabel på högersidan i bilen iaf.. men ja funderar på o sälja bilen så då får ja väl dra ur ljudet tongue God jul för fan

13 Inlägg
20 februari 2008
spelar de någon roll vilken sida högtalarkablarna ligger? ska dom ligga med strömen eller med lågnivån?

Sök