Min katt kommer alltid och möter mig vid dörren och han bajsar aldrig i låda då han har egen dörr att gå ut igenom. Rivs gör han men bara om man killas Däremot luktar han inte sur hund och dreglar inte och äter inte lika mycke som en barnfamilj. Så kattskrälle är ett bra djur
"sur hund och dreglar" de har jag aldrig vart me om.. vi ser på det väldigt olika tror ja katter kanske inte river dig nått speciellt, och om dom gör de så har du nog inte lika mkt emot de som jag? så fort en katt ser mig ska den köra in klorna i bena på mig och hänga där.. fan va hemsk
(o du, en hund måste inte vara stor illaluktande och dreglig) de kan va små, korthåriga, söta och lukta helt ok...
jani... nästa helg ska jag dra å kolla på en liten misse till huset ska bli roligt att få lite fart på vardagen
ge mig gärna tips å råd
Skaffa en svensk bondkatt den som är svart och vit. typ den som man kan se carl larsson målningar. Dom är väldigt snälla att ha och ganska tåliga. Du kan säkert få tag på en på en gård någonstans. Annars så kan du gå på din "gut feeling" brukar också funka bra. Och tänk på att en katt är inte en hund, utan vad som gäller där är det gamla talesättet "enda sättet att få en vän, är att vara en". om du skaffar en hanne så ska du kastrera han, det låter lite grymt, men du och kisse slipper mycket besvär plus att han blir lugnare och tillgivnare, samma gör du om du skaffar en hona. vaccinera katten mot kattpest också.
Jag fixade en hon katt som sällskap till mig o tjejen när marn inte jobbar. har alltid haft katt sen ja var liten så jag trivs med någon hårig som vill vara med o mysa när man ska sova.