jo de går framåt.. inte för stressad bara de finns ju lite plock kvar.. men om de vore brottom skulle de kunna gå fort
Uppdatering.
svart bur i bilen.. ganska diskret trotts allt.. den är oseriöst lackad men skall byggas om vid tillfälle så de spelar inte så stor roll.
tog bättre bild på raset idag de syns ju inte så väl att splinsen är vridna. men där dom är vridna har dom även börjat spricka så de hade nog inte hålit länge
Buren är inte åtdragen.. fick skruva lite annan evo istället. Fortsätter i veckan. Mvh Mats
Ingen har skrivit imellan så nu fortsätter jag här igen Uppdatering från igår igentligen
stod på bänken och justerade belysningen lite.. blev en fin vinkel för övrigt så har jag dragit åt buren och sen gav jag mig på elhissarna. nu är de bara en som inte funkar och för att fixa den så behöver jag lite reservdelar. inte så noga eftersom jag såg till att den icke fungerande blev en bakruta
får se om de blir en sväng till garaget ikväll igen. Mvh Mats
Fortsätter en gång till med en uppdatering i samma inlägg då
byte av styrled till slut då
Nytt är nytt.. oftast lite bättre
Youask började demontera diffen.
ett hemmabyggt mothåll..
där synns båda utväxlingarna lite skillnad blir de allt behöver dock en press för att få bort lagren så de är ju kört i vårat garage tyvär :S ett av alla domverktyg som jag borde köpa
De var allt just nu MVh Mats
eftersom ingen skriver och jag inte gör mycke vettigt så redigerar jag in en miniuppdatering igen då
jag flyttade tillbaks och spännde generatorremmen idag igen. den brukar ju hoppa eller gå av ibland sen finjusterade jag hjulupphängningen med ögonmått.. jag vill ju inte slita ut däcken innan jag gjort de seriöst. och så tog Youask med bakdiffen till sitt garage där de finns press vilken han kan ta bort lagren med sakta men säkert framåt Mvh mats
ännu en gång så slänger jag in lite bilder i samma inlägg..
Version nr 2 av mothållet till diffen.. de första böjdes lite grand så de blev en vacker förstärkning fungerar säkert som mothåll till en hel del annat med i framtiden
fungerade fint även när jag tog i lite grand
Vacker på insidan
men ful på utsidan
efter många svordomar så fick jag rycka ner avgassystemet för att sen klämma upp diffen. men de gick ju ialla fall:D nu är både diffen och avgassystemet på plats igen.. väntar bara på moddning av grenrör sen kan jag slå ihop resten och provstarta/åka
Najs najs supernajs! Har du bytt till högre eller lägre utväxling?
lägre heter de väl att de är tror jag alltså i 110 kmh så varvar jag 3000 på femman istället för 3500 org.. ca ialla fall
stroma skrev:
mucho bravo! ser ju ut som att det går frammåt ialafall. kommer till dig någondag och hälsar på.
jodå de är skönt med framgångar du är välkommen
leksak skrev:
Jävla väktare som åker omkring o blinkar på pilängen...
haha jävla evos som är så många att folk blandar ihop dom min bil har inte varit på pilängen sen innan vxl raset
Uppdatering nu igen då! luftade om kopplingen och nu verkar den funka vettigt! Youask la ner en lång stund på att få ordning på launchkontrolen igen. men nu funkar den fint första starterna är testade idag. lite hala däck men de funkar ju ialla fall
sen blev de lite Mappning på väg. från början så hade vi problem med misständningar. vi bytte lite tändkablar och fattade inte hur den kunde misstända på samma tryck som förut. de visade sig att de var ett mycke högre tryck när mappen ändrades. laddtryckspärren slog i ved 2.4 bar sen konstaterade vi att slangarna till wg:n var klämda. säkert Björns fel om han hade påpekat de innan jag tog ut bilen så hade de ju aldrig hänt nu äär den ialla fall fin att köra på 2.0 bars tryck. inge monster än men ändå lite drag. vi stannade för att kolla läget lite grand i vanlig ordning. då visade de sig att de fuktade en del vid vinkelväxeln. så imorn är de byte av packbox på den. får se när vi rullar ut och mappar igen
lägre heter de väl att de är tror jag alltså i 110 kmh så varvar jag 3000 på femman istället för 3500 org.. ca ialla fall
stroma skrev:
mucho bravo! ser ju ut som att det går frammåt ialafall. kommer till dig någondag och hälsar på.
leksak skrev:
haha jävla evos som är så många att folk blandar ihop dom min bil har inte varit på pilängen sen innan vxl raset
Uppdatering nu igen då! luftade om kopplingen och nu verkar den funka vettigt! Youask la ner en lång stund på att få ordning på launchkontrolen igen. men nu funkar den fint första starterna är testade idag. lite hala däck men de funkar ju ialla fall
sen blev de lite Mappning på väg. från början så hade vi problem med misständningar. vi bytte lite tändkablar och fattade inte hur den kunde misstända på samma tryck som förut. de visade sig att de var ett mycke högre tryck när mappen ändrades. laddtryckspärren slog i ved 2.4 bar sen konstaterade vi att slangarna till wg:n var klämda. säkert Björns fel om han hade påpekat de innan jag tog ut bilen så hade de ju aldrig hänt nu äär den ialla fall fin att köra på 2.0 bars tryck. inge monster än men ändå lite drag. vi stannade för att kolla läget lite grand i vanlig ordning. då visade de sig att de fuktade en del vid vinkelväxeln. så imorn är de byte av packbox på den. får se när vi rullar ut och mappar igen
Mvh Mats
Jag vet att det inte var din, det var youask o snurre om jag inte är helt ute o cyklar, men tänkte att du kanske var me o om inte annat brukar ju de båda herrarna kika in här
2 nätter på raken hann de ju pina iväg innan man han fram o tjöta lite
Det måste vara högre utväxling hög utväxling = Du kommer du upp i högre fart på varje växel vid högre utväxling.
haha någe sånt:D jag är kass... vet att de blev bättre ialla fall
leksak skrev:
Griffin skrev:
Allx skrev:
stroma skrev:
leksak skrev:
Mvh Mats
Jag vet att det inte var din, det var youask o snurre om jag inte är helt ute o cyklar, men tänkte att du kanske var me o om inte annat brukar ju de båda herrarna kika in här
2 nätter på raken hann de ju pina iväg innan man han fram o tjöta lite
haha jag var hemma i helgen.. men nu kommer jag nog åka en sväng med min tror jag bara att komma fram och snacka lite skit
Evo-Offer skrev:
den utväxlingen skulle man vilja ha=) vart har du tagit dne ifrån?hade ju inte varit fel iaf och ligga i 110 på 3000 istället för 3500. bilen kan nog bli ritkigt bra sen;)
haha de är lite hemligt vart igfrån den kommer men den är i stora drag samma som på en 3000gt även om en sånn inte skulle gå att få dit på evon då givetvis
uppdatering igen då. var lat igår men i stora drag Youask och jag mappade lite grand. både på hans och min. min funkar nu bra upp till 2 bar(grundtryck). sen körde vi på högre ladd och testade oss fram lite grand för vart nästa steg skall vara. tanken är väl att de ska vara på ca 2.35-2.4 bar där nånstans. men under vårat mixtrande så var vi uppe i 2.5 bar där tryckslangen vid spjällhuset lossnade. då gav vi upp för kvällen.
gårdagens början.. tömde ut lite olja ur vinkelväxeln som hade läkt vid avluftningen för att nån fyllt i för mycket.. vissel vissel
slangen släppt vid spjällhuset..
aha ny plan tanken med att åka till garaget var att limma gamla slangen.. men de kändes för oseriöst när jag fick chansen att få hjälp med alu svetsningen av gabbi!
ännu en gång så fick vi riva allt
nej de är inte jag som plötslig lärt mig svetsa... de är gabbi som kan
någe sånt.. den lär ju inte släppa
hmm
precis som jag ville ha det från början! skönt när de finns svets för alu på plats
custom is the shit
jag passade på att byta ett par slangar också när jag ändå hade grejjerna isär de där är den ända som jag tror jag kan skjuta.. den är inte limmad nu men jag kanske gör de i helgen. orkar inte grejja hur mycket som helst.. gubbe ju
jag är mycket nöjd med resultatet! hoppas bara att de håller nu som sagt tack till gabbi / http://garabedianracing.com/
får se när de blir mappning igen.. nu vet jag en som behöver sova.. imorn ska jag upp tidigt.. eller snart idag ska jag upp.. hmm :S
det vart bra till slut, efter några timmars jobb efter jag åkte:D
jodå några timmar blev de allt:D men nu är jag jäkligt nöjd så de gör inget
Evo-Offer skrev:
tycker du kan berätta:D hade varit gött och sätta den på min hehe..verkar bli bra annars:D
ahha som sagt de är lite hemlig. jag kan säga som så att grejerna inte nytillverkas längre så dom är svåra eller omöjliga att få tag på ialla fall!
Flandrs skrev:
it's a secret...
mer spännande så ju
Uppdatering igen då!
slipa lacka.. ännu en gång så har jag bevisat att jag inte kan lacka men de täcker röret ialla fall vilket är lite snyggare än öppna svetsar vilka snart skulle börja rosta.
rätt uttråkad.. började putsa turbon lite oseriöst på plats vart bättre.. men den är nog skitig snart igen för övrigt så gick bilen inge bra idag.. kändes inte som den drog som den skulle fast än alla värden verkade rätt.. kollade runt lite i garaget ich insåg att avgashuset inte sattt riktigt ok på vbandsklämman. med den åtdragen så gick den bättre igen jodå så går de när man är stressad ammatör ibland
Ser lite skumt ut när bara turbon blänker. Putsa allt annat nu med? Du vet ju att du vill...
haha nog för att jag kan vara rastlös.. men nu tar du i
Uppdatering då.. bara text idag men ändå Youask och jag har varit ute och mappat igen. 2 bar går den riktigt fint.. (även om den är sölig då) 2.4 bar går den vettigt. lite misständningar. (en bra mapp för race men ingen wow känsla) 2.7 bar misständer den rejält vid. ( visst den skäms ju inte för sig men fortfarande ingen wow känsla)
tändförstärkare är beställtd men allt tar ju tid. brytaren till launchen ska justeras lite grand annars känns den väl rätt körbar för övrigt så drog den bara 2.4 liter milen vid mappningen.. ganska imponerande lite med tanke på hur den kördes