tackar för alla kommentarer! orkar inte sitta och citera allt idag men jagläser alltid alla kommentarer ialla fall Dagens lila uppdatering då! idag sköt jag ett till tryckrör.. de nere vid turbon. de passar inte 100 sen jag flyttade ic:n i vintras så de har nog med de att göra. tanken är att det skall byggas om. när beror väl lite på när jag och gabbi har tid. jag svetsar ju inget alu själv så jag får ju förlita mig på andra annars så har jag testat lite starter och snabba växlingar vilket resulterade i att jag skrapade sönder treans synkring. lite svinn får man räkna med
Fin på bilderna, men bättre i verkligheten... Men du kanske ska springa in på biltema och ta första bästa växelknopp de har istället, kan spara många kronor.
Fin på bilderna, men bättre i verkligheten... Men du kanske ska springa in på biltema och ta första bästa växelknopp de har istället, kan spara många kronor.
Tackar.. njae biltema har nog ingen bra.. men jag ska leta upp.. inte bara knoppens fel att jag sköt ringen. men de känns nog säkrare med en bättre knopp
leksak skrev:
Du kör säkert sönder saker med flit
haha jo för jag vill ju att alla ska tycka synd om mig
WarpSpeed skrev:
youask skrev:
De nada din lilla putsgay
Klockrent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vi är väldigt känsliga och tar allt på allvar en lite kul händelse igår.. samling innan västerås träffen. först kommer jag och när jag svänger in så raslar de som fan.. en innerskärm låg emot en del. folk tittade snett när jag kliver ur så säger jag att jag inte är nån utställningsbög. lite senare kommer Youask inrullandes med otvättad bil. han kliver ur och säger att han minsann inte är nån putsbög. rätt många skrattade när han sa det kör man evo så kör man och lagar.. resten orkar man inte
Uppdatering igen då!
jag tog en fin bild på lördag eftermiddag.. kändes bra att ha ett tomt garage en stund.. varade ju inte så länge dock
tillbaks för lite moddningar igen och viss service/renovering
började med att sätta dit innerkärmen rätt igen tror den gamla plast clipsen gett upp när jag skrapat i den. sen när den var borta så skrapade den betydlige mer
inga jätte fel men de kan ju lossna eller läcka när de är siliconskarv... de vill jag ju inte så när gabbi var i garaget passade jag på att be honom ta fram svetsen.. lite alu jobb igen liksom
jag började kapa och måtta lite grand direkt.
jag provade mig fram och monterade fronten.. den tog i lite grand.. de hade gått men bättre att de går helt fritt.. så jag fick bygga om och göra rätt istället
när man delar garage med evo folk så är man sällan själv i garaget
Tack till gabbi på http://garabedianracing.com/ för ett fint svetsjobb! den ser ju inte direkt org ut längre men ändå
de blev inte så mycket kvar av de gamla röret
ok jag är ju inte proffs på någe sätt.. men jag är jäkligt nöjd med va bra denna skarven blir. de ska sitta siliconskarv ädr. mina svetsar på svartstålet blev ju rätt mycket fulare än gabbis men ändå
slet bort röret och lackade de när jag var klar.. inte seriöst men de täckte juu stålet ialla fall
Jag får ångest av att se din ihärdighet i mekandet dag ut o dag in. Jag måste fan också ta tag i hojen min o smälla på besiktningskitet åtminstone.
När är du ready to race, jag har månaden ut på mig att ställa på hojen o köra, sen får jag körförbud om jag inte gör det jag ska på den
haha de är skit jobbigt att skruva ibland.. speciellt när jag gång på gång får göra om saker som inte blivit bra. men de får man offra för att ligga på topp.. dessutom så är de ju lite halva grejen att köra någe som jag själv gjort mycket på min bil är startklar just nu.. men vill inte slite för hårt på den nu.. finns lite grejer som är på g och trycket funkar inte som de ska utan tändförstärkare så jag har ju inte så mycket effekt
Koop skrev:
Har du stoppat oringar i vbandsflänsarna? De brukar slå sig lite och vara benägna att läcka om man inte har nån sorts tätning mellan.
njae. de finns en liten skarv för det så de kommer nog sen men just nu är de inga oringar där
Uppdatering igen då.. bara en mini men ändå
sjukt oseriöst lackat givetvis men nu sitter de på plats ialla fall
sen när jag skruvade dit doften så vred jag på tändningen och vred upp hjulen lite för att komma åt lättare. då hörde jag ett konstigt ljud samt kände etanoldoft efter en stund.. jag hade fått ett litet läckage vid en av kopplingarna som snart var åtgärdat. för övrigt så tätade jag lite oljeläckage vid min oljetemp sensor.. nu när jag tänker på de så borde jag nog dubbel koll så att den inte läcker vid trycksensorn med
angående v-banden så blir de nog oringar:) orkar inte svara på allt just nu.. har varit en lugn dag tills jag körde evon och insåg att den var rwd den spann rätt långt.. ärligt talat så suger evon som rwd man behöver ju inte ens använda effekten för att spinna med baken..
Innan jag rasade så hade jag ju gott om tid attt flumma runt och ta meningslösa bilder ialla fall
here we go again
Jag hoppades på att den svetsade viskon skulle vara probelmet.. men den var hel..
hmmm börjar ana större ras igen.
imorn ska resten av lådan ner.. så ser mellandiffen ut.
man får ju se de från den goda sidan. nu har jag ju chansen att få synkringen bytt jag vill hinna få ihop bilen till helgen.. vore ju trrevligt eftersom jag är ledig då men vi får se hur de går ..
tack till både simiro och Youask för hjälpen Mvh Mats
Ursäkta men det här börjar ju nästan bli komiskt Griffin, hur ska du får den där jävla lådan allt hålla egentligen? Jag tror du behöver byta ut den där originalturbon mot något mindre!
Är oerhört imponerad av målmedvetenheten och energin att nästan varje helg riva ner lådan. Jag bytte en låda i höstas och tycker det var jobbigt nog... Inte nog med det så kostar det sjuka pengar varje gång.
Fan sirmiro, du kan få komma och kolla synkringar och skruva ihop min andra låda om du vill, den ska hängas på plats snart Har ju även grenrör och annat liggande så det är bara du kommer :p
Ursäkta men det här börjar ju nästan bli komiskt Griffin, hur ska du får den där jävla lådan allt hålla egentligen? Jag tror du behöver byta ut den där originalturbon mot något mindre!
Är oerhört imponerad av målmedvetenheten och energin att nästan varje helg riva ner lådan. Jag bytte en låda i höstas och tycker det var jobbigt nog... Inte nog med det så kostar det sjuka pengar varje gång.
Fan sirmiro, du kan få komma och kolla synkringar och skruva ihop min andra låda om du vill, den ska hängas på plats snart Har ju även grenrör och annat liggande så det är bara du kommer :p
Nu måste jag försvara lite, var "bara" en del som går sönder på originalbilar med (enligt mattias, vad vet jag) så effekten orsakade inte detta primärt... (sen hjälper det nog till minimalt;)) men det blir ju bättre hela tiden, så bara se ljuset - inte sant mats. Det finns där, du måste bara titta lååååångt bort.
Jag kan INGET om lådor och sånt, men skruvar gärna. Säg bara till.