4211
Sök

Förstår sig nån på Kvinnor?

674 Inlägg
21 oktober 2007
C-line skrev:
SNACKET OM KNAPPEN

Jag använder samma "knapp" aka Självdiciplin, när jag låter bli att sopa till den feta haggan som trängs på tåget till skolan. För att förhindra katastrofen lixom. Samma knapp använder jag för att inte mörda grannen när han sätter igång gräsklipparen klockan 7 på lördagsmorgonen. tongue

Hur många av er klarar att hålla er när ni är riktigt kissenödiga i en folkmassa?
Jag tror att ni är många, å varför klarar ni då det? roll

Har man inte denna knappen så har vi sannolikt en brottsling... Är alla me?

Men, i kärlek, då har vi gett oss själva å varann all rätt att att känna precis vad vi vill...
Här finns inget skylla sig själv, vi skyller allt på den som stack, svek osv.
Ingen självbevarelsedrift, så långt ögat kan nå...
Man får plötsligt tex. försova sig till jobbet, vara ursinnigt svartsjuk, ledsen osv.
Du tar dig själv rätten till dessa känslor, å samhället accepterar, pga kärlek.

Jag använder "knappen" i kärlek oxå. Jag skulle aldrig förlåta otrohet tex.
Om killen skulle trampa över den gränsen, tryck på knappen!!
Men många glider vidare i förhållande, som på en luftmadrass i Medelhavet...

I vilken annan situation har vi rätten att känna/använda alla dessa känslor, samtidigt?
Utan att bli bestraffade? Utan att polare sitter med 112 på mobilen...

Å jag kan ju säga som så, att jag har träffat både bra å dåliga killar.
Men skulle aldrig säga att jag inte förstår killar, jag förstod inte den killen bara...
Du kan inte förstå alla männsikor, å könen har inte varsitt språk.
Man får inte omkull Sveriges alla tjejer genom att förstå en av dem...

Du behöver inte hålla med vad jag tycker, men jag tycker...

Är jag aggressiv?! big_smile Haha. Det är så de kallas,... tjejerna som inte leker lekar lr velar...

C-Line.. Jag är SÅÅÅ kär i dig!!      På tal om knapp     Sjung med här alla med en knapp:   "Lyssna nu,  tryck på knappen till vänster om sätet, lyft på hatten -när du hör lätet av den trasiga katten som du klämmer till döds, & berätta för Lina -om du TÖRS!   ROCKA FETT!!  "  lol

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
21 oktober 2007
nicke_b2 skrev:
C-line skrev:
"Själv skiter jag i vilket kräk som kommer i min väg, om de står upp efter att jag passerat
så anser jag att de är intressanta... that´s it!"
Haha.. gillar den, du som börjar ditt inlägg med att gorma om att inte dra alla över en kant.. Hur konstigt detta kanske än låter i dina öron så faktiskt inte alla killar "kräk" vissa av oss är riktigt goa vettu wink

Vem sa att kräk är killar?
Du vet ju inte ens om jag är hetrosexuell... roll

Å för det andra, jag tycker me att ni killar är goa... wink

Har DU nån gång varit riktigt kär och så har det inte blivit ni två?
Isf borde du veta att självdiciplin inte hjälper alltid!
Men du e ju snygg så du kan ju bara peka och så står killen/tjejen där?

En sak e säker, Tjejen jag snackar om vet inte vad hon missar!
Se lite självfortroende finns!wink

Mvh niclas

Se där... Det börjar visst att utveckla sig lite nu...  Gutt!  smile

674 Inlägg
21 oktober 2007
C-line skrev:

Mvh niclas

Så man skulle ha lättare väg i kärlek tack vare utseende?
Lyssna här då: När jag kör min Eclipse är det inte en enda kille som raggar på mig, de vill inte ens tala med mig. Okej, någon full kille har ju varit framme å sagt att hans BMW kicks ass typ. Men när jag tar ut min volvo 745a på vintern då kommer de skuttandes!

Nä, det hjälper inte alltid med självdiciplin. Jag har själv ett jävla temprament å det har lett till vissa saker som klart saknade självdiciplin. Å jag förstår om man blir ledsen å besviken.

Nä, dumpad har jag aldrig blivit. Men det är mycket tack vare att jag har ganska mkt is i magen. Vissa tycker att det låter känslokallt men jag är ingen elak person...

Å jag kör min stil, kräver inte att nån annan gör det, å det funkar för mig.
Däremot så har jag haft vissa sju helvetes motgångar i mitt liv, som har gett mig bättre prioteringar i mitt liv. Jag satsar på dom saker som jag själv kan påverka. Se kärlek som en bonus i livet.

Å enligt min erfarenhet, ju längre du är singel, desto bättre partner hittar du sen...

Gumman.. Om JAG hade sett dig i den bilen så hade jag raggat på dig!  Utan tvekan!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
21 oktober 2007
Ramrod the lovedoctor strikes again wink

Faktiskt väldigt rolig tråd att följa!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

266 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
C-line skrev:

Mvh niclas

Så man skulle ha lättare väg i kärlek tack vare utseende?
Lyssna här då: När jag kör min Eclipse är det inte en enda kille som raggar på mig, de vill inte ens tala med mig. Okej, någon full kille har ju varit framme å sagt att hans BMW kicks ass typ. Men när jag tar ut min volvo 745a på vintern då kommer de skuttandes!

Nä, det hjälper inte alltid med självdiciplin. Jag har själv ett jävla temprament å det har lett till vissa saker som klart saknade självdiciplin. Å jag förstår om man blir ledsen å besviken.

Nä, dumpad har jag aldrig blivit. Men det är mycket tack vare att jag har ganska mkt is i magen. Vissa tycker att det låter känslokallt men jag är ingen elak person...

Å jag kör min stil, kräver inte att nån annan gör det, å det funkar för mig.
Däremot så har jag haft vissa sju helvetes motgångar i mitt liv, som har gett mig bättre prioteringar i mitt liv. Jag satsar på dom saker som jag själv kan påverka. Se kärlek som en bonus i livet.

Å enligt min erfarenhet, ju längre du är singel, desto bättre partner hittar du sen...

Jag blir jävligt glad när jag ser dina inlägg må jag säga!
Det jag menade med att va snygg, är att de inte har några större problem med att få "ligg" Kärlek e samma för både snygga och mindre snygga i mitt fall! Men självdiciplin och känslor går fortfarande inte ihop, för det e inte samma hjärnhalva som bestämmer båda!
Självdiciplin kan man använda tex: ska jag ta den där chokladbollen? ska jag ta en sväng i bilen även fast jag inte har råd? I dessa situationer så kan man bestämma själv med hjälp av självdiciplin! Men är man kär så kan man bara inte stänga av det med den sk "knappen" tyvärr, jag önskar det vore så dock!!
Och just nu känns det faktiskt lite bättre, för som så många säger: När man tror att man hittat den rätte, och det inte blir så, så nästa man möter är oftast mycket bättre!smile
Och angående isen i magen, så är det lättare när man e säker på sig själv och i ditt fall snygg! Men jag som inte är så säker och kanske inte så jättebra självförtroende lr så jätte snygg, så har man svårt för det tror jag!

Och killar, sluta limma på henne!wink "min typ av tjej" pm:a ist!

Mvh Niclas

19 Inlägg
21 oktober 2007
Nu är det så här alla killar som tycker att C-line är eran typ av tjej,,ni behöver inte skriva att alla andra ska sluta limma på henne för hon är din typ av tjej...det är min plikt att säga det!!!!

SLUTA LIMMA PÅ MIN FLICKVÄN!!!!!!!!

Älskar dig C-line!!!

over n out//ADDE

In it, 2 win it...

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 oktober 2007
det kräv ju en hel instruktionsbok på 300 sidor om hur en tjej funkar. men dom är ju så svårlästa att man inte orkar att läsa boken ändå

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

674 Inlägg
21 oktober 2007
badass_cossie skrev:
Nu är det så här alla killar som tycker att C-line är eran typ av tjej,,ni behöver inte skriva att alla andra ska sluta limma på henne för hon är din typ av tjej...det är min plikt att säga det!!!!

Älskar dig C-line!!!

over n out//ADDE

Jaha, så det fanns en riddare iallafall. Undra just vart du tagit vägen?  Jag lovar jag ska sluta HAHAHA!!!   lol  Kaxig tjej du har!   Så ska de vara !  cool

654 Inlägg
22 oktober 2007
Har inte orkat läsa HELA tråden!

Skulle nog vilja säga att ja har rätt okej pejl på hur kvinnor/tjejer funkar.
Är en fråga om att se många saker från ett annat håll än vad vi killar är vana vid.
MEN,givetvis så finns det alltid undantag som inte är vad dom brukar va.Både hos oss killar som hos tjejerna.
Tjejer har iaf många saker gemensamt med varandra,lite som ett mönster man kan tyda/läsa.
Som många killar säger,"men hon sa ju att hon ville se den där action filmen med massa häftigt i",jo visst så må hon ha gjort även fast ni sätt sånna filmer sen flera veckor tillbaks.
MEN,har det då tex slagit dig en tanke om att hon är gullig mot dig och ställer upp och ser detta trots att hon igentligen kanske inte vill..Så hon säger jo visst den blir bra,(BARA för din skull)..Hon är iom detta gullig,tänker på dig,osv osv.
Men ändå så sa hon ju att hon ville se den!!!Hur hänger det ihop..Läsa mellan raderna och tänka i annat mönster så får vi killar det betydligt enklare att läsa RÄTT på kvinnan och dess egna tycke och tänkande med vad dom igentligen menar med saker dom säger och gör.

OBS: Som säkert förstått så finns det många många fler saker än bara film fenomenet.
Men det finns säkert andra som kan fylla i fler av dom.
Senast redigerat av Blida (22 oktober 2007)

76 Inlägg
22 oktober 2007
Ramrod skrev:
badass_cossie skrev:

Älskar dig C-line!!!

over n out//ADDE

Jaha, så det fanns en riddare iallafall. Undra just vart du tagit vägen?  Jag lovar jag ska sluta HAHAHA!!!   lol  Kaxig tjej du har!   Så ska de vara !  cool

Riddare... *host* Som om jag skulle behöva räddas!! cool

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!

674 Inlägg
22 oktober 2007
C-line skrev:
Ramrod skrev:
badass_cossie skrev:

Älskar dig C-line!!!

over n out//ADDE

Riddare... *host* Som om jag skulle behöva räddas!! cool

Hör på henne... PRECIS vad jag pratar om!   HAHAHA! lol

19 Inlägg
30 oktober 2007
nicke_b2 skrev:
Hej
Tänkte köra en check på om nån av det manliga könet som förstår sig på kvinnor?
Jag trodde jag hade lite koll, men fel hade jag!
Tror det e ett av deras knep, att lura oss att tro att va kan läsa dem, men sen vara tvärt emot!

Okej??
Om nån tror sig veta hur kvinnor funkar, så borde ni fan få nobel priset, och vara botemedel till både aids och cancer nära!

Jag fattar iaf inget,
Tex.
Ett antal gånger så har tjejer sagt till mig att man skulle vara den perfekta pojkvännen, men ändå inte velat bli ihop med en!
Och till er tjejer som läser detta vi killar gillar inte att höra " den tjejen som får dig kan skatta sig lycklig" har hört det ett antal ggr från tjejer jag varit intresserade av!

Varför?, Varför? och åter Varför?
Och ja mitt hjärta är brustet!!
Anledningen till inlägget

Mvh Niclas

Frågar du det manliga könet om en sån grej frågar du nog fel kön. smile Det är väl bäst att en ärlig tjej svarar. Orsaken till att en tjej (oftast) säger på detta vis är att hon ser dej mer som en kompis, är inte attraherad av dej på DET viset men ändå tycker hon väldigt bra om dej och vill inte såra dina känslor, utan tvärtom, ge dej bättre självförtroende. Detta vet jag av egen erfarenhet.

266 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Jenkky skrev:
nicke_b2 skrev:
Hej
Tror det e ett av deras knep, att lura oss att tro att va kan läsa dem, men sen vara tvärt emot!

Okej??
Om nån tror sig veta hur kvinnor funkar, så borde ni fan få nobel priset, och vara botemedel till både aids och cancer nära!

Jag fattar iaf inget,
Tex.
Ett antal gånger så har tjejer sagt till mig att man skulle vara den perfekta pojkvännen, men ändå inte velat bli ihop med en!
Och till er tjejer som läser detta vi killar gillar inte att höra " den tjejen som får dig kan skatta sig lycklig" har hört det ett antal ggr från tjejer jag varit intresserade av!

Mvh Niclas

Frågar du det manliga könet om en sån grej frågar du nog fel kön. smile Det är väl bäst att en ärlig tjej svarar. Orsaken till att en tjej (oftast) säger på detta vis är att hon ser dej mer som en kompis, är inte attraherad av dej på DET viset men ändå tycker hon väldigt bra om dej och vill inte såra dina känslor, utan tvärtom, ge dej bättre självförtroende. Detta vet jag av egen erfarenhet.

Jepp jag frågar alla män om det vet hur kvinnor funkar och tänker!
Skulle jag fråga en kvinna så får man ju aldrig reda på det, för de ger inga raka besked utan velar runt! Men hur tänker ni då? kan du svara på det?
Ett scenario: Jag frågar: Vill du att jag ska sluta ringa till dig så du får lite space?
Hon svarar: nej, jag gillar att prata med dig!
Okej tänker jag låter bra, ringer dagen därpå och får känlsan att hon inte vill prata med mig! Ena dagen det, andra dagen så! jag fattar inte?
Detta e ett av flera olika scenarior, gav bara detta som exempel för hur ena dagen vilja och andra dagen inte vilja!
Men varför säger ni inte så direkt till en då? för det sårar ganska mycket att höra just en sån sak! Mer än en helt vanlig nobbning faktiskt!

Mvh niclas

266 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Och jo, ju snyggare man e desto lättare e det! För då har man större utbud!
SANT.......................

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
31 oktober 2007
Jag förstår att ni killar/ män tycker vi tjejer/ kvinnor är svåra men ni är inte heller så lätta att förstå alltid.

Jag får ofta en känsla av att min kille tycker att jag är för myssjuk men istället för att säga det så bara går han...hjälp mig att översätta tack... Och jag har frågat honom om han tycker att jag är klängig. Och svaret är nej det är du inte men så går han...Ärlighet tack.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

173 Inlägg
31 oktober 2007
Nicke_b2, Du kan vara lugn. Man ska hitta den man passar bra med (alltså den du förstår dig på tongue).  Det är nog det som är det största problemet här faktiskt ;>.

Jag vet fan att det finns vissa killar som inte har mycket iq, men vissa tjejer är likadana.

Ibland får man höra saker som är mer som en vit lögn för att inte såra, det är då man fattar nada.

Men vissa är inte mogna för att kunna tänka för 2, utan bara på sig själv.

Lycka till ;>
Senast redigerat av saab9_3turbo (31 oktober 2007)

266 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Hej tänkte köre en liten grej till alla som bryr sig:

Mitt hjärta e helt igen och har träffat en underbar tjej nu i två och en halv vecka, vart ihop med henne i en vecka exakt typ nu:-) är sjukt lycklig ! Tack för alla fina tips och råd jag fått! Men förstår mig fortfarande inte på dem, men gör inget för jag  e lycklig iaf!!

Hej hopp Niclas

945 Inlägg
5 december 2007
nicke_b2 skrev:
Hej

Okej??

Jag fattar iaf inget,
Tex.

Mvh Niclas

tror nog att dom menar att du är en mega nice snubbe helt enkelt.
Men det behöver ju inte betyda att dom är kära i dig, är du med på vad jag menar?

blinka blått om du vill rejsa!

67 Inlägg
5 december 2007
sluta vara så snäll då smile

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
5 december 2007
tjejer e som katter! dom låter sig klappas när dom jsälva vill tar du tag i kattfan o lyfter upp katta i soffna så går den med störta sannorlikhet låt katten vara o skit i att dne finns så kommer den till slut . Om inte så kommer katten när den e hungrig wink

ser du katten när den e mätt o belåten o har fått som den vill??? nej
ser du katten när den e hungrig o vill kela?? JA

du ser ta dom som katter ås kommer dom wink

Mvh// Okim // Jocke

Sök