3149
Sök

Inget ljud i basen.

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
När mitt ljud äntligen är färdigdraget och stegets protectlampa inte lyser ;D så dyker det givetvis upp ett nytt problem ganska snabbt, jag får helt enkelt inget ljud i basen.
Jag tror jag har kopplat allt rätt och försökt med både serie och paralell men inget resultat...

Jag bifogar en bild över uttagen och hur jag har kopplat (och det händer ändå inget) så kanske någon eventuellt kan säga om det är fel eller om jag ska testa ett annat sätt. Kan tillägga att steget är ett sinus SL-A1500 och en Carpower sonic 15"

bild.  http://www.fuskbugg.se/luftposta/bil.bmp

Tack på förhand.

410 Inlägg
23 oktober 2007
mjo men du har väll lågnivå draget från stereon ?

Copyright @ Rybbs Production

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
hanomag skrev:
mjo men du har väll lågnivå draget från stereon ?

Självklart har jag dragit den smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 oktober 2007
Har du dragit en Remote kabel från stereon & till steget??
hur har du kopplat hög/lågnivå?? Finns la 4a utgångar till det?

C H E V R O L E T <3

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:

Jag har dragit en fungerande remote, steget slås på när jag sätter på stereon. Jupp på steget finns 4utgångar. Jag har kopplat till input inte till bridge.

5 042 Inlägg
23 oktober 2007
Ansiktet skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Jag har dragit en fungerande remote, steget slås på när jag sätter på stereon. Jupp på steget finns 4utgångar. Jag har kopplat till input inte till bridge.

Lustigt tongue
Vad har du för Enhet då??? Stereo.

De flesta nyare stereon kan man ju slå av basen helt på off sen höja den på inställningar

C H E V R O L E T <3

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
23 oktober 2007
asså vad har du för spolar på din bas.. e det 2x2 ohm?

&#305;l&#305;.l&#305;l&#305;.&#305;l&#305; InZZanE &#305;l&#305;.l&#305;l&#305;.&#305;l&#305;

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Ansiktet skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Lustigt tongue

De flesta nyare stereon kan man ju slå av basen helt på off sen höja den på inställningar

Jag har någon billig pioneer sak. Men det kan faktiskt vara så att "LOUD" är på off om det nu stänger av alla bas jag vet inte. svårt att tänka mig det, men kopplingen jag gjort är väl korrekt?

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
InZZanE skrev:
asså vad har du för spolar på din bas.. e det 2x2 ohm?

2*2 precis.

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
23 oktober 2007
Ansiktet skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Ansiktet skrev:

Lustigt tongue

Jag har någon billig pioneer sak. Men det kan faktiskt vara så att "LOUD" är på off om det nu stänger av alla bas jag vet inte. svårt att tänka mig det, men kopplingen jag gjort är väl korrekt?

louden stänger inte av all basen.. men sänker den kraftigt..

&#305;l&#305;.l&#305;l&#305;.&#305;l&#305; InZZanE &#305;l&#305;.l&#305;l&#305;.&#305;l&#305;

410 Inlägg
23 oktober 2007
om du har en pioneer deh-30mp som jag så får man sätta på låg nivå utgången via en inställning, du kan även prova med en mp3 spelare som ger signal te steget via hörlurs uttaget, annars får du väll dubbel kolla allt så det stämmer med manualen te steget osv, vet inte hur det ska kopplas, men har du ström fram till steget så *ON* dioden lyser så finns det nog antagligen ingen ljud signal in.

Copyright @ Rybbs Production

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
hanomag skrev:
om du har en pioneer deh-30mp som jag så får man sätta på låg nivå utgången via en inställning, du kan även prova med en mp3 spelare som ger signal te steget via hörlurs uttaget, annars får du väll dubbel kolla allt så det stämmer med manualen te steget osv, vet inte hur det ska kopplas, men har du ström fram till steget så *ON* dioden lyser så finns det nog antagligen ingen ljud signal in.

Tror inte jag har samma som dig men jag får kolla runt lite kanske något simpelt kanske inte det får man väla se.

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
23 oktober 2007
asså har du testat o koppla in basen helt vanligt??

vet inte om din koppling är rätt men ja tycker de inte ser bra ut... plus till minus på den ena spolen verkar inte bra...

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
InZZanE skrev:

vet inte om din koppling är rätt men ja tycker de inte ser bra ut... plus till minus på den ena spolen verkar inte bra...

nee jag vet inte riktigt jag använda mina ellära kunskaper och la en seriekoppling som då ser ut så om jag inte misstar mig men jag är inte säker därav frågar jag smile jag har testat dragit vanligt men det funkar inte heller, men jag ska snart ut och kolla en sak  se om det kan vara det.

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
23 oktober 2007
Ansiktet skrev:
InZZanE skrev:

nee jag vet inte riktigt jag använda mina ellära kunskaper och la en seriekoppling som då ser ut så om jag inte misstar mig men jag är inte säker därav frågar jag smile jag har testat dragit vanligt men det funkar inte heller, men jag ska snart ut och kolla en sak  se om det kan vara det.

okej okej... gå ut o gör de då tongue  koppla sen din bas ner i 1 ohm så du får lite studs i den big_smile

5 042 Inlägg
23 oktober 2007
vänta lite nu..
På ditt slutsteg så står det att det kommer 2st minus & sen 2st +. På mitt steg är det 1- 1+ 1- 1+
Så om det är som mitt så är ju din bas brygg kopplad just nu

C H E V R O L E T <3

49 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
vänta lite nu..
På ditt slutsteg så står det att det kommer 2st minus & sen 2st +. På mitt steg är det 1- 1+ 1- 1+
Så om det är som mitt så är ju din bas brygg kopplad just nu

Det är 2raka plus sen 2 raka minus så det är inte bryggat iaf.

5 042 Inlägg
23 oktober 2007
Okej.

C H E V R O L E T <3

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 oktober 2007
troligen så finns de en inställning i steron som startar lågnivån.

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
31 oktober 2007
Kankse en dum fråga men kontakten mellan högtlaren och ditt steg är den helt fungerande? du kanske har ett glap mellan högtalar spolarna och den högtalar terminal du har på baslådan? hoppas du förstår vad jag menar

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Sök