1 november 2007
Trådstartare
Ok folket; det jobbiga med detta är min finansiella bit, pengar finns inte i överflöd, och det skulle bli ett banklån samt några tusen i månaden av egen lön till projektet(förutsatt att det blir av). Om jag inte lyckas få ett lån på 200-250 tusen, vilket jag inte heller forskat i än, men den forskningen ska ske så snart jag får nytt kontrakt från mitt jobb.
Har kollat lite på Lowbudgetrides, en kille som bygger en 9-5a med RWD, satt motorn bak(en 9000-motor, 2.3 -16ventilare). Men det jag vill göra är att kvar motorn fram, och ha drivning bak/alternativt konstant 4WD, vad som blir billigast ;D så alltså en FR-bil med målet 400 häst för vardagligt bruk(och RACE, och köra på bana osv.) som har en bra balans/viktfördelning. Det jobbiga är att inte så många har tacklat just 9-5an.
900/9000 finns det några stycken, men inte många 9-5or. + Det blir mer originellt
- Det blir svårare och dyrare pga mindre know-how/mindre info att få.
Läste också att KLracing säljer bmw-låde-adaptrar för 9000-motorer, visste inte att RWD inom saabvärlden var så här "utforskat" redan, men det är positivt. Har dock inget garage att hållas i ifall detta projekt blir av. Hmm. Mycket om och men. Mycket "borde jag verkligen". Det här vore askul att genomföra, men tid och pengar vet jag inte ifall det räcker till riktigt. Skulle det kanske gå att få sponsor-avtal med firmor som hjälper en med lite delar etc, lite rabatter osv så kanske det kan gå att genomföra.
Nej nu ska jag återgå till jobbet. Fundera lite mer på detta mysterium. Keep the replies coming!
"When innovation meets passion!"