Förhoppningsvis förstår du nu att du inte kan sitta och läxa upp mig inom detta ämne, och att sitta och säga att jag är roande och hjärndöd när du inte har svar på tal är bara löjligt, när man går över i det stadiet fattar vem som helst att du har fel, för hade du haft ett svar hade du ju självklart skrivit det!
Jovisst kan jag det, för om du inte har märkt eller sett det, så har du fått flera svar/förklaringar men trots att du är så djävla smart så kan du inte se och förstå det jag säger.
Men okej vi vänder lite på saker och ting, ponera att brass hade exakt samma status som sponken har idag om du kan förstå vad jag menar. Hur skulle det sett ut i samhället då? med alla psykfall som är relaterade till det gemena brassintaget per individ i samhället.
Vad du missar in din iver över att tala om hur duktig du är på kemikalier och deras verkan, är att folk krökar inte för att dom lever i ett så djäkla paradis så att dom i sin glädje över att få jobba ihjäl sig för en skitpenning, och att ständigt bli råknullad i röven av både "marknaden" och politiker. Utan folk krökar/drogar pannbenet ur led för att slippa se/uppleva sin "underbara" vardag, man super som ett svin på helgerna för att "få ut" alla djävla frustrationer, orättvisor,skit som man får nerkört, ser och upplever i halsen i stort sett varje dag på jobb och i övrigt i samhället/vardagen.
Så skulle det nu så vara att brasset skulle ha varit legalt och socialt accepterat på samma sätt som sponken är idag, så skulle vi ha exakt samma "problem" med det som det är med sponken idag. Bara det att fysiska och psykiska "fenomen" skulle ha en annan karaktär.
Kort och gott man drogar/krökar för att slippa ifrån ett tag, inte i en början av en "förhållande" till kemikalier/sponken, men efter ett tag i livet när man börjar att se "lunken" om du vet vad det är. Så upptäcker individen att det ämnet eller den kemikalien får mig att se lite bättre på saker och ting. Dvs "jag tar en fylla" eller "jag röker på lite" eller jag "knaprar lite" i helgen så känns det bättre,roligare mm,mm, osv,osv.
Och alla kemikalier bryter ner dig om du exponerar dig för mycket eller för länge av dom MYCKET snabbare och brutalare än alkohol kan göra. Så att ens hänvisa till ett så djäkla puckat uttalande av som skitforskare som tänt snett på skurpulver eller har vistats i med sin näbb för länge mellen boksidor och "statistiskt säkerställda källor" och dylikt. Att om vi hade haft brasset i samhället så hade det sparat si och så många liv. Men snälla rara någon, hur dum får man bli?. Den enda skillnaden hade varit att folk hade haft andra "symptom" på sitt missbruk för missbruket hade kommit som ett skott på posten garanterat. Med alla tillhörande problem som är specifika för just den drogen.
Sedan så kan vi leka med tanken att andra preparat ( som en del puckskallar vill ha legala) hade haft samma legala och socialt accepterad status som sponken, typ LSD, Amfetamin, "e" för att nämna några hur tror du då samhället hade sett ut? För alla dom trots att dom är lite olika har en sak gemensamt att dom slår "sönder" en individ mycker hårdare och snabbare än sponken vid missbruk.Om man skulle bruka dom på samma nivå som det brukas sponken i dag i samhället så vete fasen hur det skulle se ut men ytterst tveksamt att vi skulle ha samma nivå på samhället som vi har idag.
Acceptera i din "vishet" att vad du än missbrukar, så torskar man på det och alkohol inte är värre än syntetiska verklighets förvrängande preparat eller brass, för brasset skruvar bra i roten på folk oavsett vad en del kan tyckas och tänka. Och som man tidigare nämnt att om man måste droga/kröka för att "klara av" en helg eller vardag, då är man på glid som det heter. För det verkliga livet nyktert, klart och vaket är överlägset ALLA verklighetsförändrande kemikalier och brass som finns eller existerar. "thats it"..