3130
Sök

är det svårt att koppla in ljud?

7 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
ska köpa mig en ny dubbel-din stereo och lite bas hade jag tänkt. ska man be ett proffs göra det eller kan man ge sig på det själv? det är en volvo s40-00...

1 661 Inlägg
5 november 2007
Svår fråga när man inte vet vad du kan själv?!

Skruvat förr i nånting?
Dragit en kabel nån gång?
Koll på plus/minus?

Många frågor men att koppla in en sterro och baslåda+steg då är väl inte sådär jättesvårt men har man aldrig gjort det och tummen mitt i handen så blir det ju såklart svårt...

7 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
har aldrig pillat med bil ljud alls innan, vet inte något om hur man ska koppla eller något. det är som teckenspråk för mig... men tänkte bara om det är stor skillnad om man ser till äldre bilar, för har en styvfarsa som har pillat med sina gamla bilar ganska mkt men han vågar typ inte på min bil. Tror jag ska prata med proffs..men bara det att det kostar ju det oxå och jag e smålänning

49 Inlägg
5 november 2007
Vart hade du tänkt att köpa ljudet? vissa återförsäljare installerar väl gratis om man köper av dem eller har jag fel? I vilket fall som hellst kan man iaf få erbjudande om installation till ett rimligt pris tror jag.

1 661 Inlägg
5 november 2007
Samma sak som att koppla på en äldre bil förutom att det är mer kåpor och plastskydd tongue   Du kanske har nån kompis som har lite bättre koll på det där med ljud/el/säkringar som kan hjälpa dig? smile 

Annars kanske nån snäll rackare här från Garaget göra det åt dig för en liten slant?'

Synd jag bodde så långt bort men om du bjuder på resan så wink  Hehe..

16 197 Inlägg
5 november 2007
gratis montering har ja inte hört talas om.. brukart kosta mellan 4-600 i timmen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
okej. jag får nog fråga någon snäll kompis, men om man låter proffs göra det får man väll garanti oxå? det får man ju knappast av en polare. jag har insett att jag ska inte pilla med det själv iallfall.

2 123 Inlägg
5 november 2007
evilaudio skrev:
gratis montering har ja inte hört talas om.. brukart kosta mellan 4-600 i timmen.

Ja, minst 400kr/h iaf.
Tror också att Brl och Mds är bland dom billigare på montering.
Vissa har även fasta priser, ett exempel är sundsvalltuning.se men nu bodde du ju lite långt där ifrån. Hör med en polare eller kolla om styvfarsan kan vara intresserad. Några plattor öl kommer man långt med wink

1 661 Inlägg
5 november 2007
Jopp, du får ju garanti på installationen om dom gör det men samtidgt om du har en kompis som kan koppla så låt han göra det, tillsammans med dig då så du får lära dig smile

7 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
tack för svaren

Sök