1652
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

1 997 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
isak90 skrev:
Att du bara orkar....cool haha

Men det blir grymt bra iallafall! ! ! ! Tycker att du gör ett fruktansvärt bra jobb med bilen din! Får se om jag kanske kan ta mig en titt under huven på min bil o så om man kan hitta nått litet trevligt o polera upp.
Keep up the good work!
Mvh/Fredrik

Tack så jättemycke! smile
Såna här kommentarer gillar jag! Blir typ glad. big_smile

Är ju aldrig fel att de ser bra ut under huven, De tar ju mycke tid. Men oj så nöjd man är när man lyckats polera klart nån del! big_smile
Bara å leta lite, ALLTID finns de nåt man kan göra! smile

Tack igen! Ska göra de. smile

17 Inlägg
24 november 2007
va kör du trissan med? en dremel lr? och ja jag är den du tror jag är om vi tror att jag är samma som jag vet att jag är så att säga.

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Jaacke skrev:
va kör du trissan med? en dremel lr? och ja jag är den du tror jag är om vi tror att jag är samma som jag vet att jag är så att säga.

Nej, inte riktigt.
Använder den här...

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/196750_xstf47.jpg
Borrflugan jag använder tillsammans med guldtrissan, bland annat.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 november 2007
Att du bara orkar, bara att få för sig att putsa muttrar och brickorna tongue
Varför inte bara byta ut dem mot syrafast rostfria muttrar så kommer de aldrig rosta igen ?! big_smile

Imponerande seriöst iaf.

mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Varför inte bara byta ut dem mot syrafast rostfria muttrar så kommer de aldrig rosta igen ?! big_smile

Imponerande seriöst iaf.

mvh Magnus

Haha. big_smile
Jag ska säga dig varför jag orkar...
En stor del ork kommer härifrån, utan kommentarer och stöd skulle jag inte ha varit i garaget hälften så mycke som ja är nu, så de är en stor del! Tack för kommentaren! smile

Nya muttrar och brickor kostar ju pengar. Haha. smile Och sånt har inte jag, så då äre bara att putsa upp. big_smile

Tack så mycket! Kul att höra! big_smile

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 november 2007
Galad8 skrev:
dj_aggwa skrev:

Imponerande seriöst iaf.

mvh Magnus

Haha. big_smile
En stor del ork kommer härifrån, utan kommentarer och stöd skulle jag inte ha varit i garaget hälften så mycke som ja är nu, så de är en stor del! Tack för kommentaren! smile

Nya muttrar och brickor kostar ju pengar. Haha. smile Och sånt har inte jag, så då äre bara att putsa upp. big_smile

Förstår det, mycket av orken kommer från internet och även genom att ställa ut bilen då jag haft många personer som kommit och frågat massa grejer för att de känner igen bilen från just GORG och sånt är JÄKLIGT kul tycker jag! big_smile Det hjälper inte bara att man själv tycker bilen och arbetet är bra utan man måste få höra det från andra personer. Räcker med att man är ute och drar ett varv med pärlan på stan en fredagskväll och stoppar vid Shell för att köpa cola och nån ger en bra ord om bilen, oavsett nykter eller inte så värmer det och håller lusten och viljan uppe smile

Har vart med om att folk till och med rycker upp mobilen i panik bara för att hinna fota när man åker förbi, eller om man stannar nånstanns och fäller upp bagagluckan och slår på allt vad neon och effektljus heter och när folk tar omvägar och kör runt bilen flera varv och filmar! DET ÄR JÄKLIGT KUL MED !

Sånt som får en att fortsätta slänga ut massvis med pengar och tid.
Allt handlar väl mest om att man vill få andra avundsjuka egentligen, helt sjukt big_smile

Men därför jag fortsätter iaf, och denna gången rejält för att jag väldigt gärna vill ha "bevis" på att jag lagt ner min själ i att få bilen fin, du fattar förstås att det handlar om att ja vill kamma hem lite priser wink  http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5&p=1/
Den lusten växte nå förjäkligt i sommar då jag rubbade, putsade, polera och allt vad det heter i 8 timmar på 240n inför en utställning och sen la ner 3-4 timmar på v70n i samma veva och allt med trasor och div. helt utan maskiner. Blev ganska besviken då jag inte fick hem en pokal efter allt arbete då när mottävlande va halvbyggda 240 med plåtisar.. Fanns ju givetvis massa snygga bilar med men tänkte jag skulle ha en chans iaf tongue

Fick ju iofs med en pokal hem för v70n men det berodde på att det va bara 2 bilar till i den klassen, men blev ganska irriterad då de silikonpumpade norska damerna stoppa till mig 3 priset fast den som mest troligt skulle haft det inte ens körde fram eller kom på prisutdelningen. (Detta var en helt orginal xc70 med 3 fula extraljus på huven och 17" kromade fälgar som "Extrautrustning")

Oj, jävlar va ja skriver big_smile

Ja muttrar och brickor kostar kosing, tur man har ett bra förråd på jobbet så minskas det lite på utgifterna big_smile

Va så lite så

Mvh Magnus
Senast redigerat av dj_aggwa (25 november 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

8 156 Inlägg
25 november 2007
Du är ju helt otrolig. Blir snyggt iaf.
Men att du orkar polera så mycket? Keep up the good work!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Galad8 skrev:
dj_aggwa skrev:

Imponerande seriöst iaf.

mvh Magnus

Haha. big_smile

Förstår det, mycket av orken kommer från internet... [MASSOR ME TEXT] tongue

... Ja muttrar och brickor kostar kosing, tur man har ett bra förråd på jobbet så minskas det lite på utgifterna big_smile

Va så lite så

Mvh Magnus

Haha du skrev litegrann ja. tongue
Jaa, de är ju så. Jag satsar ju själv mot nånting... Drömmen är väl att få ställa ut den och kamma hem nån pokal eller nåt! big_smile
Men de är nog bara drömmar. hmm Menmen, man kan ju allti hoppas! smile

De verkar ju gå bra för dig och ditt projekt också! Lycka till i fortsättningen! big_smile

Ja de ja menar, de kostar ju lite. tongue
Eller ja de kostar lite, men de blir mycke i längden. smile

Tack för det korta inlägget förresten. Haha. big_smile

Edit: Bra att ja skrev 8 stycken smileys i ett inlägg lol fast nu blev de ju 9 också. Haha.
Senast redigerat av Galad8 (25 november 2007)

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Du är ju helt otrolig. Blir snyggt iaf.
Men att du orkar polera så mycket? Keep up the good work!

Helt otrolig? De tackar vi för! Kul att höra såna grejer! big_smile
Ja, skulle va lite tråkigt om de blev fult. lol
Haha, men tack så mycket! smile
Hmm, jag har börjat fundera själv hur ja ska orka, men har man börjat så äre bara å fortsätta!  Vare sig man vill eller int. tongue

Ska göra de! smile

1 997 Inlägg
25 november 2007
Galad8 skrev:
isak90 skrev:

Men det blir grymt bra iallafall! ! ! ! Tycker att du gör ett fruktansvärt bra jobb med bilen din! Får se om jag kanske kan ta mig en titt under huven på min bil o så om man kan hitta nått litet trevligt o polera upp.
Keep up the good work!
Mvh/Fredrik

Är ju aldrig fel att de ser bra ut under huven, De tar ju mycke tid. Men oj så nöjd man är när man lyckats polera klart nån del! big_smile

Haha, känner de samma då nån kommenterar i min tråd. De positiva kommentarer oså som gör at man blir lite extra peppad för o fixa med bilen sin.cool

Blev faktiskt ganska sugen på o polera nått nu...Får ta mig en kik på det när det finns tid.
Mvh/Fredrik

LillNaisarn
25 november 2007
Ser ut fint, skulle själv villja polera generatorn men det är att orka ta lös den som är så jobbigt big_smile

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
isak90 skrev:
Galad8 skrev:
isak90 skrev:

Keep up the good work!
Mvh/Fredrik

Haha, känner de samma då nån kommenterar i min tråd. De positiva kommentarer oså som gör at man blir lite extra peppad för o fixa med bilen sin.cool

Blev faktiskt ganska sugen på o polera nått nu...Får ta mig en kik på det när det finns tid.
Mvh/Fredrik

Ja, jag menar de. smile
Du har ju förstått dehär, precis så ja menade. Att man blir peppad och så att fixa me bilen!

Jasså de säger du, Ja men de tycker ja du ska göra. Fast när du har gjort en grej så kommer du tycka alla andra rostiga grejer ser så fula ut så då kommer du ge dig på dom också. Haha.
SÅ blev de nämligen för mig. tongue

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Ser ut fint, skulle själv villja polera generatorn men det är att orka ta lös den som är så jobbigt big_smile

Tack ska du ha! smile
Vad äre som är så jobbigt? Eller ja de som är jobbigt är väl att polera. Tiden som tar att plocka lös själva generatorn är ingenting om man jämför me de du ska slipa sen. wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 november 2007
Småpillande är ju kul tongue
Blir bra fint iallefall, mycke tid tar det väl?
Kommer bli bra detta, bara att öppna motorhuven sen på en utställning så är tjejerna fast vid dig sen wink du vet de gillar glänsiga saker tongue hehe
Jobba på smile
mvh kimpa

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Kommer bli bra detta, bara att öppna motorhuven sen på en utställning så är tjejerna fast vid dig sen wink du vet de gillar glänsiga saker tongue hehe
Jobba på smile
mvh kimpa

Jaa, de är skoj! big_smile
Tackar tackar! Joo de tar ju en heel del tid. Men man får ta sig tid helt enkelt. Har man väl börjat äre bara å fortsätta.

Undra om de är nån som vill se den sen på en utställning? De som är frågan...
Haha, har du egen erfarenhet av att dom fäster sig vid dig, eller vart fick du de ifrån? tongue
Tack igen! Ska göra det! smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 november 2007
Galad8 skrev:
kimpan_90 skrev:
Jobba på smile
mvh kimpa

Jaa, de är skoj! big_smile
Tackar tackar! Joo de tar ju en heel del tid. Men man får ta sig tid helt enkelt. Har man väl börjat äre bara å fortsätta.

Undra om de är nån som vill se den sen på en utställning? De som är frågan...
Haha, har du egen erfarenhet av att dom fäster sig vid dig, eller vart fick du de ifrån? tongue
Tack igen! Ska göra det! smile

Okej.. hehe tongue
Jorrå, kanske inte bilsportmässan där kommer ju bara "vissa" bilar in tongue.. men du kan ju alltid ställa ut den på micro träffar och sånt ju smile
Bygg lite eget på utsidan och så vettja så kommer du får en brudmagnet sen tongue hehe

Nä jag har ju aldrig fått testa på sånt än.. eller jag har ju en tjej, fast mercan är ju inte klar så ingen utställning än, me nhoppas bara man får visa upp den på nån träff sen smile
mvh kimpa

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Ska bli kul å se när den är klar.
Joo, de kan man ju alltid göra... smile
Jag har lite planer för utsidan också, men de är dyrt me sånt. Haha de får vi se om. wink

Okej, men lycka till iallafall! wink
Din verkar ju bli bra också, ska bli kul å se hur den blir när du har lackat den! big_smile
Senast redigerat av Galad8 (25 november 2007)

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
25 november 2007
Men va fasen, ska det fortsätta så här, ur med motorn och polera upp hela altet, med växellåda och kardan och bakaxel. Det skulle bli jättefint.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 997 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
darkwizard skrev:
Men va fasen, ska det fortsätta så här, ur med motorn och polera upp hela altet, med växellåda och kardan och bakaxel. Det skulle bli jättefint.

Hur ska man tolka det där då?
Ja tolka de som "ska de fortsätta så här... ... det skulle bli jättefint hmm"

Var de positivt eller negativt. Ibland kan en smiley hjälpa lite. smile

Haha, om man skulle göra de, så har man nog de man gör iallafall. Haha. big_smile

LillNaisarn
25 november 2007
Galad8 skrev:
Tack ska du ha! smile
Vad äre som är så jobbigt? Eller ja de som är jobbigt är väl att polera. Tiden som tar att plocka lös själva generatorn är ingenting om man jämför me de du ska slipa sen. wink

Det jag tycker är jobbigt är att plocka lös generatorn, själva polerandet är bara roligt tycker jag även om det tar X antal timmar smile

Sök