Såhär illa såg den gamla ut, förra ägaren hade försökt laga det men det hade lossnat "smulor" som sabbat pumpen.
Nya fräscha behållaren samt en ny pump
Klart! Sparade säkert nått gram i vikt med eftersom jag skippade framlyktespolar-motorn samt att behållaren är mer slimmad
Sedan en dålig nyhet, kolfibergrillen "hänger" i mitten så den sitter inte alls bra mot huven. Vettifan hur jag ska åtgärda detta men det får vi se senare.
Ja då har man varit ute en sväng i garaget igen då. Fixat lite mer med ljusboxen, nu är alla fästen klara, den ska nu lackas sedan skall kablarna kopplas.
Blev lite inspirerad av kevlar_soul så jag lackade de gula locken silver istället, många bäckar små
_______________ Mkt bättre än de slitna gul-ish locken, slipade och lackade även huvpinnen så den vart som ny igen
Sedan bytte jag ut den svarta plastkabelskyddssaken till en röd
Hade tidigare problem med dålig kontakt med batteriet så stereo återställdes samt att larmet inte funkade. Fixade detta genom att slipa ner både polerna på batteriet samt insidan på batteriklämmorna med en smärgelduk så alla små beläggningar försvann, Vips så var det löst.
Sedan lackade jag lite delar nu igen. Denna gången var det grillen, larmtutan samt säkringsbox-locket som fick sätta livet till.
Tutan till larmet var ljusgrå innan, blev mkt bättre i svart. Säkringslocket var även lite dassigt så det fick en genomgång med.
Sedan såg svartfärgen på grillen lite sliten ut och var även riktigt matt på sina ställen. Gjorde grym skillnad tyvärr fastnar det inte på detta kort.