2241
Sök

Nizzan (200sx S13) - Bänkad och klar

1 503 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#241
shogun skrev:
Ingen bra idé att blöta ned luftfiltret. Det skapar mycket motstånd om de små microporerna sätts igen av vatten. Är det dessutom ett pappersfilter kommer det lösas upp och du får in pappersdelarna i motorn.

Bättre att skydda det eller bara köra under soliga dagar big_smile
Ok, mjo blir till att fixa nåt shit där. Inte så bra om det kommer ner vatten i turbon heller antar jag...

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

1 503 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#242
Idag har hela lackboxen rensats och städats från vinters hålligång. Så nu är det kliniskt rent, har nog aldrig vart renare tongue Fick ett par dammkorn i lacken när vi lackade calibran förra gången därför denna städnoja :p Har även putsat och fräschat upp besiktningsavgassystemet. Någon som har några tips på vad man ska tänka på innan besikting? Bör man hålla k-sprit eller vad det heter i tanken för att sänka värdena?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

kevlar_soul
23 februari 2008
#243
Vi får hoppas att de inte reagerar allt för starkt på ditt motorrum, jag kan säga att risken finns..

Kan vara bra att åka upp och prata med dem innan och fråga lite vad som gäller.. Dessutom är det aldrig fel att hälla en k-sprit i tanken tongue

Ett extra plus är att sätta i bältena bak så att besiktningsmannen slipper göra det. Ha även varningstriangeln väl synlig! smile

Sedan bör du ju kontrollera så att alla lampor fungerar även de vid reghållaren bak. Se även till att spolarmunstyckena och spolarfunktionen överhuvudtaget fungerar. Och du kolla tutan och däcken..

1 503 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#244
kevlar_soul skrev:
Vi får hoppas att de inte reagerar allt för starkt på ditt motorrum, jag kan säga att risken finns..

Kan vara bra att åka upp och prata med dem innan och fråga lite vad som gäller.. Dessutom är det aldrig fel att hälla en k-sprit i tanken tongue

Ett extra plus är att sätta i bältena bak så att besiktningsmannen slipper göra det. Ha även varningstriangeln väl synlig! smile

Sedan bör du ju kontrollera så att alla lampor fungerar även de vid reghållaren bak. Se även till att spolarmunstyckena och spolarfunktionen överhuvudtaget fungerar. Och du kolla tutan och däcken..
Mjo, men jag säger att det är orginal wink Varningstriangel ja, det hade jag glömt bort helt och hållet. Måste kika om det finns någonstans, har aldrig sett någon tror ja. Tack för tipsen Kim!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

406 Inlägg
24 februari 2008
#245
Glöm inte ta med kakor heller hehe

My way or the highway? I take both sideways

4 670 Inlägg
24 februari 2008
#246
när skulle den besiktas?


1 503 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#247
mickius skrev:
när skulle den besiktas?
Den ska besiktas tisdagen den 18 mars på bilprovningen i Tranås. Längtar så!!


Imorgon ska bilen vara färdig. Vet att jag sagt det förut smile Haha, men är han inte färdig nu då blir jag fan arg och det är inte ofta jag är. Så helgen kommer tillbringas med Nizzan. Nu kommer det hända saker! Bara den är färdig som sagt... tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
28 februari 2008
#248
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
när skulle den besiktas?
Den ska besiktas tisdagen den 18 mars på bilprovningen i Tranås. Längtar så!!


Imorgon ska bilen vara färdig. Vet att jag sagt det förut smile Haha, men är han inte färdig nu då blir jag fan arg och det är inte ofta jag är. Så helgen kommer tillbringas med Nizzan. Nu kommer det hända saker! Bara den är färdig som sagt... tongue
härligt mannen! hoppas du får bilen nu annars förljer jag med dig dit o pratar lite! tongue haha

ska bli kul o se den i helgen o dina framsteg big_smile


1 503 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#249
mickius skrev:
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
när skulle den besiktas?
Den ska besiktas tisdagen den 18 mars på bilprovningen i Tranås. Längtar så!!


Imorgon ska bilen vara färdig. Vet att jag sagt det förut smile Haha, men är han inte färdig nu då blir jag fan arg och det är inte ofta jag är. Så helgen kommer tillbringas med Nizzan. Nu kommer det hända saker! Bara den är färdig som sagt... tongue
härligt mannen! hoppas du får bilen nu annars förljer jag med dig dit o pratar lite! tongue haha

ska bli kul o se den i helgen o dina framsteg big_smile
Hehe, mjo de får du göra tongue Kan ju få hjälpa till att slipa om du tycker det är kul? big_smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
28 februari 2008
#250
Oboy6 skrev:
mickius skrev:
Oboy6 skrev:

Den ska besiktas tisdagen den 18 mars på bilprovningen i Tranås. Längtar så!!


Imorgon ska bilen vara färdig. Vet att jag sagt det förut smile Haha, men är han inte färdig nu då blir jag fan arg och det är inte ofta jag är. Så helgen kommer tillbringas med Nizzan. Nu kommer det hända saker! Bara den är färdig som sagt... tongue
härligt mannen! hoppas du får bilen nu annars förljer jag med dig dit o pratar lite! tongue haha

ska bli kul o se den i helgen o dina framsteg big_smile
Hehe, mjo de får du göra tongue Kan ju få hjälpa till att slipa om du tycker det är kul? big_smile
klart ja kan om ja kan låna bil!smile eller om den killen oxå vill stanna en sväng men de märks! tongue


Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
29 februari 2008
#251
hur går det, kommer du nånvart? big_smile

Ableton Live

1 503 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#252
Som ni säkert förstår så kom det inte hem någon bil i Fredags..ja jag blev sur..men, men det är bara att gilla läget och göra det bästa utav det. Har istället på börjat ett nytt projekt tillsammans med en polare (maxarn). Vi ska bygga en redig rallybil utav hans förra bil, en saab 9000. Strippning, sänkning och lite effekthöjning väntas! Kommer förmodligen komma upp en tråd utav maxarn inom kort. Måste följas big_smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

kevlar_soul
2 mars 2008
#253
Blir svårt att hinna till Elmia..

1 503 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#254
kevlar_soul skrev:
Blir svårt att hinna till Elmia..
Nedå, jag är tidsoptimist number one ffs!!! big_smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
4 mars 2008
#255
Nu har snälla jag ringt till jens plåtslagare för o dubbelkolla att bilen kommer till helgen..

Denna lovade att bilen skulle komma då med 100% säkerhet!
Tycker ju synd om jens o behöva vänta så länge.

Jag kommer nog även åka ut till honom och hjälpa till med bilen så den verkligen blir klar till elmia!

Ha de bra! tongue


1 503 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#256
mickius skrev:
Nu har snälla jag ringt till jens plåtslagare för o dubbelkolla att bilen kommer till helgen..

Denna lovade att bilen skulle komma då med 100% säkerhet!
Tycker ju synd om jens o behöva vänta så länge.

Jag kommer nog även åka ut till honom och hjälpa till med bilen så den verkligen blir klar till elmia!

Ha de bra! tongue
Tack Micke!! I helgen ska vi bygga som satan!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

96 Inlägg
4 mars 2008
#257
Har du mycket kvar jens?


1 503 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#258
Speedart1 skrev:
Har du mycket kvar jens?
Nja, det är ju en del. Men det går rätt fort. Ska på med en ny lack och kjolpaketet. Sen är det dags för säsong 2008! Ska försöka fixa fram en alukylare med.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

438 Inlägg
4 mars 2008
#259
Tjena!


Har läst hela tråden idag och gillar ditt bygge.
Vänta med spänning att se resultatet från lackeringen.


1 503 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#260
Zoltrix skrev:
Tjena!


Har läst hela tråden idag och gillar ditt bygge.
Vänta med spänning att se resultatet från lackeringen.
Kul att du gillar bygget! Kommer förmodligen hända massor kommande helg nu smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!


Sök