ms å vems finns ju men då borde man ju kunna lite me..
Man behöver ju kunna lite till andra sprut med om man ska mappa själv, om man vill mappa på gatan då.. Blir ju inte helt 100% rätt då men det funkar ju helt klart bättre än originalsprutet!
Lite begränsad världsbild skulle jag vilja påstå. Krånglet med eftermarknadssprut kan oftast hänföras till:
- Man köper endera ett för komplicerat sprut med en massa finesser som bara strular till det eller ett sprut med tekniska begränsningar.
- Den som installerar sprutet slarvar eller har för begränsade kunskaper. Detta är ganska vanligt och jag har rett ut många installationer i mina dagar som varit helt åt skogen.
- Man vill inte ta kostnaden för att få kombinationen motor - sprut ordentligt mappat av någon som kan sprutet ifråga ordentligt.
- Sedan förekommer det att man skyller på sprutet även när felorsak ligger annorstädes, tex för klen soppapump eller taskigt byggd motor.
/Göran
LindgrenRacing skrev:
De enda sprutet som gäller är autronic sm4
inge krångel som de till 100% blir med B-sprut
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Om du vill veta SÄKERT vad du ska göra me Volvo-motorer för effektökning så rekommenderar jag STARKT www.savarturbo.se Dom killarna VET vad dom gör...!!
-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"