3433
Sök

Diesel motorn ryker? D24.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
13 november 2007
#21
jo nog är den kännslig alltid! Det är inte mycket man skall skruva, och framförallt, ha koll på hur mycket du skruvar!


99 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
#22
Okej ska hålla koll på det..ska man ha bilen igång??

Eller tvärtom!

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
13 november 2007
#23
japp det måste man, bilen skall varva ur bra o inte ryka för djävligt


99 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
#24
Okej smile Ska prova imorgon då smile

Eller tvärtom!

5 Inlägg
21 november 2007
#25
tänk på när du ställer på den så ställ när tungången pån med !


99 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
#26
Tjenare! Tog lite längre tid att bara ställa ner pumpen roll Har hållt på att byggt massa ljud i den, men men..
Idag tog jag i alla fall ut den och skulle ställa ner pumpen..skruvade in skruven jätte lite och sen gasade och märkte att den nästan inte rök nån ting..så kollade lite och kom på att jag hade tagit bort insugsröret till turbon med luftfiltret, och sen när jag satte dit det då började den ryka som fan när jag gasade upp den igen sad Så tog bort röret igen och då slutade den efter ett litet tag.. Sen satte jag dit röret och slet bort vevhusventilationen från toppen och körde någon kilometer, rökfritt nästan, rök bara lite när man gasade på riktigt mycket..

Så felet är alltså vevhusventilationen, någon som vet vad man kan göra då?
(vevhusventilationen går ju in i insugsröret till turbon...)

Eller tvärtom!

466 Inlägg
24 november 2007
#27
Kika gärna in på www.dieselclubsweden.se där finns det gott om kunniga diesel tokar

Christer *Dieselkungen*

4 Inlägg
24 juli 2008
#28
HEJ har problem med att min volvo v70 d5-02 föredetta taxi. Ryker både vid gaspådrag och vid stadskörning små ryker det hela tiden har hatt den på dieselservice i Kristianstad och de körde hela dataprogramet inga fel säger dem.Jag har rensat katten, dem bytte alla spridarna (skit dyrt) ändå blev det inte bra Finns det någon som har liknande problem .Tacksam för svar  från en rykande d5 ägare (Stefan)

I´m a Buickman
11 Inlägg
7 september 2010
#29
hej alla idioter.  ingen som tänkt på den avgörande faktorn vad de är för färg och lukt på röken?  amatörer.. vem fan ställer ner pumpen om den ryker blått och luktar bränd olja?  eller ryker vitt och luktar oförbränd diesel?  de gör man ju när den kolar rejält å luktar gammsot..


669 Inlägg
16 mars 2011
#30
ja precis, plus att man ställer ner pumpen genom att skruva ut skruven inte innot!


10 287 Inlägg
16 mars 2011
#31
Det hör inte hemma på Garaget att formulera sig så där.

13§ Vett och etikett

    * Var trevlig och respektera andras åsikter.

Skärp dig.

Göran
Moderator

LeSabre skrev:
hej alla idioter.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
14 april 2011
#33
Du sitter redan med en varning så om du vill fortsätta på Garaget så bör du nog följa reglerna lite bättre.
Se bla paragraf 6 om meningslösa inlägg.

Göran
Moderator


LeSabre skrev:
gråt gråt

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök