Det kändes ju att de 10 milen gick ganska långsamt. Jag mäste det egentligen när jag tankade den sist 20l. Och 2 dagar senare ståd det bara 30km på mätaren (brukar alltid nollstäla när jag tankar). tänkte att jag kör aldrig 30km på 2 dagar. Brukar komma upp i minst 80km på 3 dygn. Så det var så jag kom på att mätaren visade inte riktigt det den skulle visa . dock har jag 2 fördelar
* Många slitdelar är bytt * Lärde mig en hel del om hur el systemet fungerar
Hur bilar är uppbyggd almänt och hur man har löst bränsle tillförseln från tanken till motorn.....
Jag är nöjd. desutom ska bilen ställas av nu så jag lär inte få njuta av ett felfri bil till nästa år
Foddaren : jag har satt ditt vita mätartavlor som jag sedan har justerat hastighetsmätaren och varvtalsmätaren efter( tavlorna visar km) dock trimmätaren visar fortfarande mil och det går ju inte att ändra på det. jag tänkte aldrig på det.....till nu :
Som ni ser på bilden, så visar varvtalet och hastigheten i km. men tripmätaren visar i MILES
Låter ungefär lika kul som han som provkörde en Polaris snöskoter å tyckte den svarade lite dåligt på gaspådrag över 100... Ända tills han upptäckte att den hade milesmätare Kanske inte är så konstigt att de går lite segt i 160+
Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
LOL... så har man följt din tråd helt i onödan haha... nerå.. nu har du nått att berätta för barnbarnen.. inte för att det lär finnas bensinbilar då men
Fy fan vilken röta Jag hade tatt mig ett par öl och slått till mig själv i pannan... Sen gått och lagt mig
Lite lustigt och roligt "fel" va de ändå
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
haha, jag har läst hela tråden innan! har en polare med en s13 och har frågat honom om vad som kan vara fel! lite jobbigt att det va så enkelt! men nu kan du bilen iaf
baca : runt 5k. Men då har jag också bytt grejer som inte kommer att gå sönder de näsmaste åren . Men det är bara föra tt jag har felsökt allting själv och bytt allt själv. hade jag lämnat in bilen för felsökning och divers skulle det lätt kostat mig 4 gånger så mycket
Det felet var för enkelt för att det skulle vara fel på mätaren men men , nu kan man hela s13 utantil vad det gäller mekniken som elen . Vem vill ha hjälp med sin 200
det är sånt som man får leva med. Men jag ångrar mig faktist inte att jag fick göra så mycket. Jag fick lära mig en hel del om hur bilen är uppbygd....