3685
Sök

Trött på telefon terror!

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Tänkte ni kanske råkar ut för telefon terror från säljare/ marknads undersökningar alla tider på dygnet!

Här är en bra länk som ger er möjlighet att bli av med dom!

http://www.leffeboy.com/nummer/#

Sökte upp numret som terroriserar, ringde upp via deras kontakt numer och bad dom dra åt ######!mad

Han bad om nr samt namn och tog bort en från deras lista!!!!cool

MVH
Jörgen
Senast redigerat av SOLF1LM (13 november 2007)

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
13 november 2007
var personen i fråga otrevligt? när folk ringer är ju upp till dailer-systemet.Dom har sina arbetstider vare sig dom vill eller inte, och det är inte så rockiga tider direkt. Tyvärr stör man säkert många småbarns familjer etc sissta timmen man jobbar.

Ett vanligt "nej tack" brukar dock funka bra.

Bättre o lägga ned tid på att regga sig hos NIX-registret än att jaga syndabockar hos arbetsgivaren... ?
Man kan göra många jämförelser. Men jag tror inte du skulle vilja bli utskälld på jobbet varenda dag, bara för att du sköter ditt jobb?

Tänk på saken, det är vanliga medmänniskor ni har att göra med.

För att aktivt bli av med försälning via telefon:
http://www.nix.nu/ . Kan ta upp till 3 månader innan allting är aktivt.

/ F.D Telia kundtjänst, sales marketing anställd.
Senast redigerat av AdamOpel (13 november 2007)

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

NissanMotorsport
13 november 2007
tackar för sidan smile hitta ett nummer där som ringt mig flera gånger, så nu vet ja, marknadsskit bara.. har inte vågat svara big_smile haha

475 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
AdamOpel skrev:
var personen i fråga otrevligt? när folk ringer är ju upp till dailer-systemet.Dom har sina arbetstider vare sig dom vill eller inte, och det är inte så rockiga tider direkt. Tyvärr stör man säkert många småbarns familjer etc sissta timmen man jobbar.

Bättre o lägga ned tid på att regga sig hos NIX-registret än att jaga syndabockar hos arbetsgivaren... ?
Man kan göra många jämförelser. Men jag tror inte du skulle vilja bli utskälld på jobbet varenda dag, bara för att du sköter ditt jobb?

Nix hjälper ej mot företag som gör marknads undersökningar! Detta sa tjejen på Telia Kundtjänst!
Men NIX i fråga hjälper mot sälj företag som säljer prylar!

Varför är jag trött på dom?::
När dom ringer och man svarar så kommer det en ton att dom lagt på!

När man väl får tag på dom och ber dom sluta ringa, så lägger dom bara på och fortsätter ringa! 4-5 missade samtal bara idag!

Dom ringer sent!
sista samtalet kom kl 21:00! Det är därför jag har blivit trött på dom! samt att varje gång så reser man sig från soffan bara för att se att det är ett 08 nr!

mvh
Jörgen

Solfilms montör

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 november 2007
SOLF1LM skrev:
Dom ringer sent!
sista samtalet kom kl 21:00! Det är därför jag har blivit trött på dom!

Det har med öppetider på det företaget att göra.

Vi (jobbar på supporten för Tele2) ringer ibland så sent som strax innan 22 till kunder.
Detta är i och för sig såna som redan är kunder, men iaf.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

475 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
John87 skrev:
SOLF1LM skrev:
Dom ringer sent!
sista samtalet kom kl 21:00! Det är därför jag har blivit trött på dom!

Det har med öppetider på det företaget att göra.

Vi (jobbar på supporten för Tele2) ringer ibland så sent som strax innan 22 till kunder.
Detta är i och för sig såna som redan är kunder, men iaf.

Alla normala företag, kan jag förstå!
Men företag som erbjuder grattis Boxershorts mm kan ju bara dra åt#######!

mvh
Jörgen

Solfilms montör

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
13 november 2007
SOLF1LM skrev:
AdamOpel skrev:

Nix hjälper ej mot företag som gör marknads undersökningar! Detta sa tjejen på Telia Kundtjänst!
Men NIX i fråga hjälper mot sälj företag som säljer prylar!

Varför är jag trött på dom?::
När dom ringer och man svarar så kommer det en ton att dom lagt på!

När man väl får tag på dom och ber dom sluta ringa, så lägger dom bara på och fortsätter ringa! 4-5 missade samtal bara idag!

Dom ringer sent!
sista samtalet kom kl 21:00! Det är därför jag har blivit trött på dom! samt att varje gång så reser man sig från soffan bara för att se att det är ett 08 nr!

mvh
Jörgen

exakt, marknadsundersökningar fungerar det inte mot. Och inte heller om du är kund hos ett bolag. Systemet fungerar så att det är en dator som sitter o ringer ett antal nummer konstant, hinner det inte bli någon säljare ledig när just ditt nummer kopplas fram blir det ett så kallat "tapp". Vilket resulterar i som du säger att det inte är någon i luren..

Både kunden och säljaren blir ju då klart förbannad. Eftersom säljaren får ett mindre helvete med kunden senare antagligen.
Exakt. Arbetstiderna är oftast mellan 13-21 för säljavdelning. Eftersom det är då folk är hemma. Men det är lite väl sent som sagt, just för barnfamiljer.

100% att slippa sånt här är nog endast att skaffa ett icke listat nummer. Vilket kan vara rätt så lurigt.
Har hört att om du bara in ditt telefon nummer exempel på ett köpkvitto på SIBA,ONOFF eller vad som helst så kan det i framtiden säljas vidare och användas som säljnummer.

Men å andra sidan skulle Sverige få ett par 100 000 mer arbetslösa om vi la ner all TM-verksamhet. Rätt så skrämmande siffror..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
13 november 2007
Boxershorts, fina strumpor och Omega 3 är grejjer det wink

Nej usch. Ja det finns ju skojjar i alla brancher som sagt.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

874 Inlägg
13 november 2007
De har sitt jobb att sköta. Precis som nästan alla vi andra...och om det nu e så himla jobbigt, skippa hemtelefonen och använd bara mobilen...

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Yellow bug!
1 640 Inlägg
13 november 2007
När dom ringer hit försöker jag sälja nått till dom. Senast hittade jag på att jag hade en sönderrostad 740 till salu. Berättade allt om den, och tjötade som faan.. Är rätt bra på det där med sälja saker över telefon roll .. försäljaren fick inte en syl i vädret. Han la på luren tillslut lol

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

475 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
brillmongo skrev:
De har sitt jobb att sköta. Precis som nästan alla vi andra...och om det nu e så himla jobbigt, skippa hemtelefonen och använd bara mobilen...

Jo förvisso, men  behöver jag boxershorts eller strumpor, så går jag och köper det när jag får tid!

Skippa hemtelefon,nä! tyvärr nödvändigt ont, då man har både föräldrar och kompisar som inte ringer upp på mobilen för att det är för dyrt!

Solfilms montör

409 Inlägg
13 november 2007
fattar inte vad problemet är. sen jag gick med på nix.se har jag inte fått ett enda samtal.

6 Inlägg
13 november 2007
Jag tycker bara det är kul när telefonförsäljare ringer, då kan man antingen lyssna lite på vad de har o erbjuda o låta jätteintresserad eller bara säga "nej tack"
Jobbar på 3, kanske därför jag tycker det är kul med försäljare tongue

475 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
h0lle skrev:
fattar inte vad problemet är. sen jag gick med på nix.se har jag inte fått ett enda samtal.

Är med i nix!
Men att dom ringer hela tiden för att göra marknads undersökningar!

Solfilms montör

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 november 2007
dessa företag borde förbjudas och arbetarna borde jobba med någott vettigt istället!

475 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Men det jag vill komma med denna länken, är att du kan bli av med dom, genom att söka upp kontakten via nr och be dom ta bort dig från listan! Är det nu som AdamOpel skriver så är det ju bara för att du varit kund eller eller dylikt som dom ringer! Då är det bara att kontakta dom och be dom sluta ringa!

mvh
Jörgen

Solfilms montör

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 november 2007
SOLF1LM skrev:
Men det jag vill komma med denna länken, är att du kan bli av med dom, genom att söka upp kontakten via nr och be dom ta bort dig från listan! Är det nu som AdamOpel skriver så är det ju bara för att du varit kund eller eller dylikt som dom ringer! Då är det bara att kontakta dom och be dom sluta ringa!

mvh
Jörgen

hur gör man om det är hemligt nr som ringer?
nada.. zero..  visar telefonkan.. och de är tyst i luren.. irreterande som fan!

475 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
richardoo290 skrev:
SOLF1LM skrev:

mvh
Jörgen

Då är det värre! Men be dom uppge vad företaget heter, så kan du få reda på kontakt nr samt ägare av bolaget! Och gå den vägen!

mvh
Jörgen

Solfilms montör

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 november 2007
SOLF1LM skrev:
richardoo290 skrev:
SOLF1LM skrev:

mvh
Jörgen

Då är det värre! Men be dom uppge vad företaget heter, så kan du få reda på kontakt nr samt ägare av bolaget! Och gå den vägen!

mvh
Jörgen

vem ska ja be om föreagets namn??  ingen i luren jue.. tongue
får la byta NR i värsta fall

8 156 Inlägg
13 november 2007
Det är ju en del marketing företag som lämnar ut numret, ringer en signal och lägger på.
Inte medvetet, men när datorn ringer upp för många människor samtidigt så kan det bli så. Sen när kunden ringer tillbaka så kostar det en massa pengar. Typ 10:- i minuten eller så. Smart, men ganska så fult.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök