4256
Sök

Började köra SAAB förra veckan o ja tycker om de bättre än volvo...

195 Inlägg
13 november 2007
Grattis mannen! har själv en 9-5 så jag vet exakt vad du pratar om smile

saabtok
1 306 Inlägg
13 november 2007
Pikey skrev:
Japp den är på kredit tills jag får jobb och betalar av allt själv.

Kul att se silket jävla liv det blir när man säger något i en tråd som berör något med Volvo. smile big_smile

Ajja får nöja mig med 2 ettor smile

Har dig själv att skylla när du gör så dumma inlägg själv ,så klart som F*n du får nåt spydigt svar tbx

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

741 Inlägg
13 november 2007
Pikey skrev:

Kul att se silket jävla liv det blir när man säger något i en tråd som berör något med Volvo. smile big_smile

Det spelar ingen roll om du hade sagt att du drog en Bmw med 280 hk jag hade blivit lika irriterad iallfall och påpekat detta.
Senast redigerat av Joo (13 november 2007)

2 283 Inlägg
13 november 2007
Greatsnyggo skrev:
Pikey skrev:

Har dig själv att skylla när du gör så dumma inlägg själv ,så klart som F*n du får nåt spydigt svar tbx

Fick inget svar, bara röster smile

R.I.P. Michael Jackson!

34 Inlägg
13 november 2007
E sjukt sugen på att kommentera A4 "snålmodell" mot flaggskepp aero. Kände att det va överflödigt. Vi saabägare e sköna.....hehe..

Kan nämna att SAAB, cadillac och opel oxå har en del gemensamt med tanke på Ford / volvo diskussionen.....

2 164 Inlägg
14 november 2007
Men när de gäller volvo så är nog de värre än vad GM har varit för saab.
De är lite tråkigt faktiskt. Men tyvärr så säljer ju inte Ford volvo heller.

Men får grattulera till köpet.
En 9-5a är väldigt sköna bilar men väldigt sköna stolar.
Sitter bättre än i ng9-3 tycker jag i alla fall.

MVH

F

8 156 Inlägg
14 november 2007
evilaudio skrev:
hellre saab än volvo.. smile  om ja skulle köpa en volvo så skulle de va en amazon elle PV men bara för att dom e balla..

Där har vi någon med smak. Jag är visserligen uppväxt med Volvo, men ska jag vara ärlig så föredrar jag Saab för komforten. Deras stolar är byggda för en lång tungviktare som mig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

*BECE**
334 Inlägg
14 november 2007
Har du (pikey) fått reda på vem du raceade mot nu? du trodde ju att de var mig först!smile

Kockafan
224 Inlägg
14 november 2007
asso har kört både nya och gammla 9-5 och 9-3.. volvo dom flesta nya och gammla modeller.. tycker att bilerna är jämnbra, finns bra o dåliga saker hos båda.. känns som att volvo dricker mer bensin än saab tx man åker skönare i s80/s60 än 9-3 men 9-5 sitter man bättre i än 9-3 osv går inte att säga vilken som är bäst, kan inte heller bestämma mej.. känns som att det är lite mer kvalite i vissa volvomodeller än saab.. men därimot fattar jag inte vrf ni kan föredra en 940 framför en s80??? 940 är ju en riktigt klumpig och stor bil som inte har väghållning för 5 öre.. ne båda har sina bekymer.. men därimot borde ni kanske inte säga att ford e det sämsta märket av alla, bara för att dom är med volvo.. tx min focus ST har samma grund/komponenter som nya s40 audi a3 och mazda 3 mps... så nu förtiden är det väldigt blandat i alla märke.. så man kan inte säga att något är bättre än de andra..

detta tycker iaf jag..
Senast redigerat av linusgrabo (14 november 2007)

Kocken

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 november 2007
Jag har alltid kört saab, övningskörde privat i en 900s -97 (morsans, trångt litet h-vete man knappt får plats i :S) och min första bil blev efter att ha haft kortet ett tag en 9000 CD -89 och jisses vad go den var att köra (innan körförbudet i januari lol) och nu har jag nyligen inhandlat en 9-5 Aero 2,3T sedan med extra allt (elstolar med läder och fläktar (asg), värme i baksätet, acc, as3 osv osv) och när jag satte mig i den för första gången var det ju som att man sitter på en stol i mitten av ett tomt rum, känns verkligen inte det minsta trångt där inte big_smile

Enda volvorna jag har kört är trafikskolans (då) splitter nya V50, tror det kan vara -05 eller -06 och sen en av företagsbilarna på jobbet, en åtta-eller-nio-nånting big_smile från sent 80-tal eller tidigt 90-tal kanske (kvaliteten och komforten känns jäkligt omodern iaf)

V50:n gillade jag faktiskt men det var inte komforten eller känslan i bilen utan mer att den var lagom stor och rätt lätthanterad, så en V50 är nog faktiskt enda volvon jag skulle kunna tänka mig äga fast sen å andra sidan sett så har jag ju min 9-5:a så varför skulle jag äga en V50 ??  tongue

BTW infon om bilen kanske inte ligger kvar men bilder på den ligger i förra ägarens galleri, sök på noxxan om ni iaf vill se den smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

111 Inlägg
14 november 2007
Fimpha skrev:
Jag personligen gillar både Saab och Volvo, Saab har gjort en del härliga bilar men jag hatar värkligen instrumentpanelen på saab, usch så ful den är.

Den sista riktiga volvon som gjordes är Volvo 940 - 98 allt efter det är inte volvo.

Volvo 400 serien borde inte heller räknas in där Suck vilka skit bilar..

36 Inlägg
14 november 2007
Pikey skrev:
-ROSEN- skrev:
Lovborg_740 skrev:
då har du inte åkt volvo grabben wink mensaab är fina bilar

Inte Har jue en S40 T5 ....

S40 T5 trimmad till 280hk rastar man med min audi på 190hk men mina är visserligen på hjulen. Tyckte inte volvon var så stor jämfört faktiskt

Men som sagt inte för att vara sån men testa en Audi i samma årsmodell så märker du skillnad på allt. Dessutom kan en A4 som är audis lägsta modell dra aeron fastän det är saabs flaggskepp.

Nu låter jag skrytig men måste prata för Audi då ingen gör det...

AUDI A4 1,8T
188 Hk
PRESTANDA: 0–100 km/tim 8,3 sekunder, toppfart 228 km/tim.

Volvo S40 T5
220 hk
Acceleration 0-100 km/h: 7,7 sekunder   Toppfart: 240 km/h

(ni får gärna rätta mig om jag har fel på "stats")

Snälla förklara hur du ska kunna "RASTA" en volvo som är original snabbare, men som är trimmad med 60 HK över standard

blir allt lite nyfiken för ngt rastande tvekar jag starkt på.

8 886 Inlägg
14 november 2007
Som vanlig så spårar trådar av den här typen ur rätt så snabbt...
Varför är det så svårt att hålla sig till ämnet.
Trådskaparen har utryckt sitt gillande för SAAB 9-5 och nu handlar tråden om Ådi, (läs Audi) vs Volvo.

-ROSEN-  grattis till 9-5an

Fotograf på tierpidag.se

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
14 november 2007
-ROSEN- skrev:
Hej har länge alltid sagt att Volvo äger över Saab...

Men måste göra alla volvo fantaster besvikna...Saab e Fasiken GOARE....Ja e riktigt nöjd...De var en 9-5-a jag köpt....tycka OM tongue

Kul att du hittat en bil du gillar big_smile
Du kanke bara mest varit är en saab-människa som trott du gillat volvo tidigare.

Men som sagt, huvudsaken man är nöjd och glad med den bil man kunnat köpa och äga dvs serva och betala alla löpande kostnader för hmm

ang 9-5 kontra 9-3, så tyckte jag man satt betydligt bättre i den större mot den mindre där jag sitter riktigt uselt pga stolen och förarmiljöns utformning.
Man kan nästan tro att den provats ut av helt missbildade människor som har på tok för långa armar, överkropp eller ben mot proportionellt för sin längd wink

No monkeybusiness ... så skärpning Trollhättan, låt folk med kroppssymmetri och helt proportionella kroppmått utforma förarmiljön istället !!
Så jag med fler kan sitta bekvämt och säkert i era bilar tongue

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

406 Inlägg
14 november 2007
både saab och volvo är bra bilar, det är en smaksak vilken man föredrar, volvo har väl ett bredare utbud av olika modeller,

:DPlattan i mattan:D

2 283 Inlägg
14 november 2007
Doni skrev:
Pikey skrev:
-ROSEN- skrev:

Inte Har jue en S40 T5 ....

S40 T5 trimmad till 280hk rastar man med min audi på 190hk men mina är visserligen på hjulen. Tyckte inte volvon var så stor jämfört faktiskt

Men som sagt inte för att vara sån men testa en Audi i samma årsmodell så märker du skillnad på allt. Dessutom kan en A4 som är audis lägsta modell dra aeron fastän det är saabs flaggskepp.

Nu låter jag skrytig men måste prata för Audi då ingen gör det...

AUDI A4 1,8T
188 Hk
PRESTANDA: 0–100 km/tim 8,3 sekunder, toppfart 228 km/tim.

Volvo S40 T5
220 hk
Acceleration 0-100 km/h: 7,7 sekunder   Toppfart: 240 km/h

(ni får gärna rätta mig om jag har fel på "stats")

Detta var från 170 och uppåt så jag vet faktiskt inte...

Snälla förklara hur du ska kunna "RASTA" en volvo som är original snabbare, men som är trimmad med 60 HK över standard

blir allt lite nyfiken för ngt rastande tvekar jag starkt på.

R.I.P. Michael Jackson!

2 283 Inlägg
14 november 2007
hampa87 skrev:
Har du (pikey) fått reda på vem du raceade mot nu? du trodde ju att de var mig först!smile

Japp det har jag smile

R.I.P. Michael Jackson!

"the real jerk"
301 Inlägg
14 november 2007
jag tycker saab slår volvo på alla punkter (Dvs dom bilar jag kört, 940, 740x2,v40, o saab 900,9000,9-5,9-3 99) och jag gillar nog mest 9-3 men äger en 9000.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

Colaberoende
1 219 Inlägg
14 november 2007
Beror ju också på vad det är för bilar man har kört.
T.ex så körde jag en äldre modell av 9-3:an och det var nog det värsta jag varit med om. Min gamla volvo 140 hade bättre komfort och den var ruggigt äcklig så när min sambo pratade om att vi skulle skaffa oss en saab så var jag tveksam men efter att ha kört våran 9-5 2,3t Aero så blev jag såld på Saab.

Alla har ju måndagsexemplar och just nu får man otroligt mycket bil för pengarna om man köper Saab. Mycket mer än vad man får för samma peng på en Volvo.

//Ena
Senast redigerat av Ena (14 november 2007)

4 586 Inlägg
14 november 2007
jag skulle då aldrig göra ett felsteg å köpa saab igen med alla fel dom haft genom åren. Dock så är 9-5 aeron mycket snygg

Sök