Hej, jag har börjat fundera på att skaffa mig lite bättre ljud än orginalet i min bil.
Efter att ha sökt på forumet har jag kommit fram till att jag har 3,5" högtalare i instrumentbrädan, 6,5"i framdörrarna och 6,9" vid sidorna av hatthyllan (Stämmer det? Jag har en Saab 9-3 2.0t SE från -00)
Jag har en stereo som jag tror jag ska behålla det är en JVC KD-G321.
Jag är inte ute efter något värsting värsting ljud utan vill ha ett där man känner basen och samt att det låter bra när det är aukustiskt jag vill dock inte ha något ljud som låter illa i vissa klanger och toner...
Eftersom att jag är 19år så är inte min plånbok så tjock heller, och därför vill jag inte ha det dyraste heller(I stort sett alla mina pengar har gått åt till att köpa bilen).
*Om vi nu säger att jag har dom där storlekarna på mina orginalhögtalare vad bör jag satsa på ett paketpris eller ett ihop plock, jag är helt ny på det här.
*Jag kan ingenting om slutsteg är det någonting jag måste ha för att få ett bra ljud isåfall funkar alla slutsteg ihop med min stereo eller behöver jag kolla efter någonting speciellt?
*Kommer jag kunna använda mina gamla ljudkablar eller behövs det dras nya?
*Måste jag skaffa mig ett extra batteri eller en kondensator? Jag kommer koppla in stereon så att den bara fungerar då tändningen är igång, med andra ord spelar jag inte med stereon så ofta om inte bilen är igång.
*Behöver jag byta alla högtalare i bilen? Eller duger dom i insturmentbrädan som exempel?
*Är det någonting jag behöver fundera över?
Ett paket jag kollat påhttp://www.brl.se/default.aspx?mc=9&c=9&p=5110*En till fråga nu till ett paket som det där, följer dom sakerna jag behöver för att montera det med i paketet eller behöver jag köpa till saker? Gäller även andra högtalare osv, är dom kompletta eller behövs mer saker?
Jag är öppen för förslag och hoppas jag får svar på mina frågor./Tribbe.