Det som med Mustangen är precis vad jag nämnde i mitt första inlägg, att han aktiverar lustgasen för tidigt i varvtalsregistret. Med sprängd plenum och insug som resultat. Som jag nämnde så klarar inte motorn av att "svälja" all effekt som levereras så tidigt, och det blir att den skjuter bakåt...
Med en window-switch elimenerar man risken att bli för het på gröten och råka aktivera för tidigt. Jag har själv gjort det misstaget
, med frugans kärra
Hedman. Följ instruktionen till punkt och pricka. Fast man är kille, så läs igenom den ordentligt. Noggranhet, och att hålla allting rent och fint är A och O. år du in minsta lilla smuts i lustgasslangen, så sätter det sig sen i solenoiden, och den läcker, och du får problem. Slarva Ej heller med allt kablage !!!
35 hk är inga problem, men det är bra av dig att börja där. Aktivera Ej lustgasen lägre än 2500-3000 varv :-)
Rushman. Om din koppling redan är dålig, så förkortar lustgasen den pinan, men om den är ok nu, så klarar den de stunder du änvänder din lustgas. 75 hk som du skrev, är inga som helst problem för din kärra.
Mvh
Mattias Gester