3809
Sök

När tycker ni man kan kö för fort?

NissanMotorsport
21 november 2007
Trådstartare
ja, vilka tillfällen tycker ni? smile

1 297 Inlägg
21 november 2007
blackrace, strippen, bana.

Körv
3 535 Inlägg
21 november 2007
Rattfull och utanför en skola.

haha, nej verkligen inte! Det värsta man kan göra...

fort kör man bäst givetvis på en 120-väg ensam! big_smile
Senast redigerat av decib3L (21 november 2007)

Truckdriving Man

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 november 2007
decib3L skrev:
fort kör man bäst givetvis på en 120-väg ensam! big_smile

Beror på vad "fort" är.

Ska man köra riktigt fort är väl inte någon allmän väg bäst, utan stripp eller bana?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 833 Inlägg
21 november 2007
Det är väl "okej" att köra för fort på motorväg, ligger man i 100 istället för 90 så tycker inte jag det spelar så stor roll.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

543 Inlägg
21 november 2007
Debib3l ; Vart finns det 120-vägar?

Squuadron ; På motorväg är det väl 110?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Hmm.
21 november 2007
Trådstartare
Snoppen skrev:

motorvägen vid Halmstad är en ganska fin sträcka med 120 tillåtet.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
21 november 2007
överallt förutom 30 vägar wink 

klaga gärna på mig ni men det är ytterst sällan jag håller hastighetsbegränsningarna smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

143 Inlägg
21 november 2007
när man är försenad till jobbet kanske? alla vägar. händer väll olyckor lika lätt på alla typer utav vägar.

140 Inlägg
21 november 2007
Över allt utom i tättbebyggt område och när det är tät trafik eller dåligt väglag

Sidledesförare
268 Inlägg
21 november 2007
Jag brukar hålla hastigheten i de flesta fallen i och med att snuten jävlat sitter som limmade på mig direkt jag far någonstans. Men är det tomt, ingen i närheten och det är bra sikt så kan jag ligga lite högre än begränsningen.

Man vet aldrig, före man vet

CarCass
627 Inlägg
21 november 2007
På vägar där det inte bor en massa folk runt. Fri fart annars

Join the Evolution

407 Inlägg
21 november 2007
Snoppen skrev:

Squuadron ; På motorväg är det väl 110?

Som någon redan påpekat så har vi 120 genom Halmstad. Finns några mer ställen i landet också och än så länge tror jag inte hastigheten är permanent utan satt som ett "prov". Rätt bra sträcka som börjar lite innan Halmstad och slutar någonstans vid Falkenbergstrakten. Har även digitala hastighetsskyltar så när det blir dåligt väglag så sänks den högst tillåtna hastigheten. Var rädd att de mest skulle sänka hastigheterna hela tiden men det är snarare så att de har dålig koll på vädret här så att hastigheterna sänks för sent istället.

För att svara på din fråga så skulle jag säga att enbart ödsliga motorvägar gäller men vem förhåller sig till det egentligen? Tror det i stor utsträckning gäller att ha ett sunt förnuft och se till att ha tillräckligt avstånd till bilar och se till att man har kontroll på bilen. Kanske inte alltid är rätt att säga så men vad gör man när man är fart tokig. Själv bor jag vid en korsning där ena vägen, så att säga, är en genomfartsled. Ofta på helger så kommer här en råtrimmad 740 och lägger en stor sladd i kurvan några gånger per kväll. Mindre klyftigt eftersom han ofta vajar ganska bra med bilen plus att här är en hel del övergångsställen i närheten...

7 100 Inlägg
21 november 2007
man ska inte köra snabbt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

16 197 Inlägg
21 november 2007
bmx skrev:

klart att man ska.. big_smile

om folk håller sig borta från mig så kan ja köra hur fort ja vill..WROOOM

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sleeper
3 084 Inlägg
21 november 2007
Beror på hur du definerar fort? vid 400-410 börjar jag själv tycka det går fort.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

4 506 Inlägg
21 november 2007
Fort kör jag när jag har brottom,Är skitignödig, Eller som vanligt hela tiden om jag har råd att betala bensinpengen..

Men jag väljer vart jag kör fort, Aldrig i tätbebbygda områden i närhet av skolor dagis eller liknande,
Och hellst när det inte är så mkt trafik då man slipper riskera att andra kommer tillskada,

Snabbast kör jag när jag är ensam i bilen då jg bryr mig om mina passagerare ochså.

Men tänker alltid på Förhållanden, så som väder, Trafik, Område..

Kan du andas kan du dö.

7 100 Inlägg
21 november 2007
evilaudio skrev:
bmx skrev:

klart att man ska.. big_smile

om folk håller sig borta från mig så kan ja köra hur fort ja vill..WROOOM

haha ja vet,man ska inte köra för fort,men i do that ändå tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

huh?
10 427 Inlägg
21 november 2007
Brukar kunna gasa på lite extra när finns vajer-räcke, viltstängsel, bra underlag och god sikt smile
Dvs drabbar väl mest en själv om man kör åt h-e.

36 Inlägg
21 november 2007
När hastighetsgraderingen inte räcker till längre.. skämt o sido. Personligen tycker jag fortkörning är okej så länge det inte finns risk för att någon annan skadas.

"Varför låta en motor suga, när man kan våldta den med en turbo?"

Sök