Jag har en Volvo S40 T4 -03 Som vid kallstart är tomgången hel OK. Men när bilen blivit varm så pendlar tomgången mellan 500- 1100 Rpm när jag släpper upp kopplingen. Och i vissa fall så dör den också. Har haft av tomgångsmotorn/ventilen och rengjort den men problemet kvarstår. Den drar inte in tjuvluft heller.. Jag tycker att det luktar oförbränd bensin också. Kan det vara bränsletrycksregulatorn? Kanske lmm eller lambdasonden?
Jag har en Volvo S40 T4 -03 Som vid kallstart är tomgången hel OK. Men när bilen blivit varm så pendlar tomgången mellan 500- 1100 Rpm när jag släpper upp kopplingen. Och i vissa fall så dör den också. Har haft av tomgångsmotorn/ventilen och rengjort den men problemet kvarstår. Den drar inte in tjuvluft heller.. Jag tycker att det luktar oförbränd bensin också. Kan det vara bränsletrycksregulatorn? Kanske lmm eller lambdasonden?
Tacksam för alla svar
MvH
rengör gasspjället..... hade själv problem med det att den krångla på tomgången.... han sa att fortsätter den krångla så skulle ja få en helt ny tomgångsmodul
han gjorde alltså rent både tomgångsmodulen och gasspjället men om den skulle fortsätta krångla så skulle han byta tomgångsmodulen....
sök även också, har varit uppe innan. kolla även x40nordic.com för mer precis info Mvh
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-